I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

visitera/säkerhetskontroll

Vår Hiphop - Graffiti

2009-03-17 03:33

visitera/säkerhetskontroll

Polis med rätt av visitering.Väktare med rätt av säkerhetskontroll.Eller hur lyder det?

2009-03-17 07:48
Du lyder
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-17 07:56
hits håller med dig mannen:)
jag hatar dig !

2009-03-17 08:31
Annars blir det batongen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-17 09:53
Inte en aning om vad dom får eller inte får göra för sorts kontroller. (skiter i det ochså)
Jag vet däremot att om ja har en väska full med burkar så tänker jag inte stanna och ge upp.
Antingen springer jag eller så svingar jag det hårdaste jag får tag på emot ansiktet på dom.
Jag lyder självklart om jag inte har nåt dom är intresserade av.
och ja, om du hamnar i deras händer och försöker ta dig loss med våld är det risk att batongen kommer fram.
igentligen är det inte heller hela världen, dom kommer med största sannorlighet inte döda dig pga klotter/skadegörelse.
om du är stryk-rädd så skit i graff/skadegörelse överhuvetaget.

Väktare och Polis på Älvsjö station VS BOOST, 1 - 0 till asen.

2009-03-17 11:35
Väktare har ingen rättighet i och göra de, I alla fall inte g4s och securitas vet inte om CSG, men det ända dom egentligen< får göra är å kalla på polis, ni kan även neka deras visitation och säga ni ska vänta på att polisen ska komma, men de kan de bli lite små hot, Handklovar
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-03-17 13:22
om man är gripen så får den som gripit dig genomföra en s.k skyddsvisitation. spelar ingen roll om det är csgväktare eller en vanlig svensson
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-03-17 14:27
finns regler men
den enda regeln som finns är
KNIP eller käftsmäll och blodstänk på haglöfsjackan

2009-03-18 00:18
Taget från Wiki.
Lagar väktare/envar får plocka ifrån.
Nödvärn (Brottsbalken 24:1), Nöd (Brottsbalken 24:4), Länk till http://Envarsgripanderätten (Rättegångsbalken 24:7), Hjälper annan (Brottsbalken 24:5), Polislagen §29, Laga befogenhet att använda våld vid gripande (Brottsbalken 24:2 och Polislagen §10), Skyddsvisitation (Polislagen §19), Beslag (Rättegångsbalken 27:4), Knivförbudslagen (1990:413), Återställande av rubbad besittning vid färsk gärning (§14 promulationslag till Brottsbalken), Vapenlagen (1996:67), Lagen om unga lagöverträdare (LUL §35 1964:167)

Den vanlige väktaren har inga särskilda befogenheter utöver envars rätt, förutom rätt att använda batong och handfängsel samt att i tjänsten och på sitt bevakningsområde gäller ett förstärkt rättsskydd. För handfängsel och batong måste dock väktaren vara utbildad och ha fått det utrekvirerat av sin arbetsgivare.

Google är din vän.

2009-03-18 12:50
Onödig tråd. Väktare har regler att följa, men om dom följer deras egna eller lagens regler är den stora och "svåra" frågan.... hehe

2009-03-18 13:54
väktare gör lite som dom vill, thats why you walk with the 6 inch knife or brassknuckles

Skyll på systemet

2009-04-19 10:47
Ingen annan än polis och militärpolis får visitera dig. Vem somhelst får kvarhålla dig tills polis kommer till platsen men de får inte rota i dina fickor.

Inte för att du kommer slippa få fickorna krafsade av löst slödder.

När jag var 18 snodde jag några skivor på Åhlens och ABAB tog mig. De drog ner mig i ett rum de använde under Åhlens och visiterade mig, sen slog de mig under armarna och insidan av låren så det inte skulle bli märken ifall jag skulle vilja gå vidare med det. Sen fick jag sitta i 7 timmar ungifär varav en stor del av den tiden stående med benen särade och armarna utsträckta.

Så funkar det i Sverige.

2009-04-19 22:43
Kmr ihåg min kompis som blev tagen av en vanlig vakt när han skulle racka lite godis i en affär som drog me honom till lagret och tröck upp han mot väggen och hotade honom ganska grovt. När polisen kom berättade han de för dom och dom sa att de e bara för att han inte klarade av polis utbildningen, och så skulle dom kolla upp honom. hahaha
"Hellre en varm färgad piece, Än en grå sliten vägg"