I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffiti på internet, utvecklingen..

Vår Hiphop - Graffiti

   

2009-02-25 13:48

Graffiti på internet, utvecklingen..

har funderat mycket kring det som det ofta skrivs om i inlägg här. just om någon har kanske fottat en målning, panel eller vad som helst och kanske lägger upp den på internet. Då kommer ofta med uppmaningar att om inte förövaren själv vill det så ska man inte göra det.
Det är lite underligt enligt mig. Man målar ju graffiti för att det ska synas, det är för allmänheten. Man kan ju inte stå på gatan och säga till vissa och blunda och andra titta.

Jag förstår också att förövarna kanske inte vill ha dom på nätet om de ska skickas till någon tidning osv, men när hela skiten med internet kommer mer och mer så är det något man kanske får räkna med. Det känns lite som att internet med alla fotologs och hemsidor ersätter de gamla "graffiti tidningarna". Just när allt blir mer lätt tillgängligt.

jag säger varken bu eller bäangående hela biten med att se graffiti mer lätt tillgängligt. Idag räcker det nästan med att sitta framför datorn och se på alla hemsidor, man behöver inte längre gå ut och se i verkligheten (som är en härligare upplevelse). Det har både för och nackdelar. men jag tycker fortfarande att det är aningen underligt när man på internet forum ska bestämma vem som får lägga upp eller inte lägga upp bilder på någon målning dom fottat.

vad säger ni?


www.sexstyckenstryk.com
www.myspace.com/mattiasingo
www.myspace.com/dickochingo