I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Öresundstågs Rull

Vår Hiphop - Graffiti

2009-02-24 21:31

Öresundstågs Rull

11.21 Stod ett öresundståg ine på Malmö Central.
Öresundståget skulle rulla Helsingör via Köpenhamn.

1. Zork: Fyll: Svart. Bg: Blå. Lines: Vita/Orange.
2. Teas: Fyll: RödBege/Bege. Lines: svarta.
3. Stoe: Fyll: Gul/Orange. Bg: Ljusgrön. Lines: Röd.

Mer info kan tas via PM.
Bilder kan laddas up om så önskas.

2009-02-24 21:34
Snälla, lägg inte upp bilderna! Det räcker med infon, graffen kommer bara att utrotas om alla ska lägga upp bilder. Så snälla lägg inte upp bilder om du inte har en överenskommelse med förövarna! Pizz!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
Moderator

2009-02-24 21:49
Respect_first

På vilket sätt utrotas graffen för att det läggs upp bilder på Whoa?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-02-24 22:37
Upp med dem!
yo hiphop r'n'b

2009-02-25 09:46
Squirtle

Graffen fuckas bara, hade alla lagt upp allt som rullar då finns det inget vettigt med att lägga några paneler som man kanske gjort för att skicka in dem till någon tidning eller film Etc. Vill man att bilderna skall visas för andra på nätet så kan man ju själv lägga upp det på exempelvis Fotolog. Andra skall alltså inte ta beslutet för var bilderna skall visas förutom dem själva som gjort panelerna! Enligt min mening, sen får ni tycka vad ni vill! Pizz!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld

2009-02-25 11:02
För graffitin kommer ju verkligen utrotas ifall folk inte får med sina panels i tidningar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-25 11:27
Respect_first

du har rätt, om du målar för andras skull

målar man för sin egen skull, så är det skitsamma vart bilderna tar vägen.
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2009-02-25 12:18
detdär vill ingen se i en tidning ändå.

Moderator

2009-02-25 12:22
Respect_first

Graffiti som kultur kommer knappast gå under för att målningar visas upp på Whoa. Använder man det offentliga rummet som ateljé kan man inte komma och gnälla för att någon lägger upp ens verk på en hemsida. Däremot kanske det inte är lika roligt att köpa graffiti-tidningar om man har sett alla pieces på nätet redan, men det är en helt annan sak...

Om förövarna själva säger att dom inte vill att bilder ska florera på Whoa är det en annan femma. Då handlar det istället om att visa respekt för målarna ifråga.

Nu vart det lite off topic så jag drar mig tillbaka in i skuggorna igen och lämnar tråden i lugn och ro...
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-02-25 13:40
Såg den rulla ut från C idag, har också bilder.

Bozaii p16 hahaha kommer du ihåg när svinen kom där med hitler handen o sa DU varför fotar ni de skadegörllse skicka inte vidare bilderna:) hahaahhaha

O ladda inte upp bilderna.

2009-02-25 13:47
Respect first,
hade alla lagt upp allt som rullar då finns det inget vettigt med att lägga några paneler som man kanske gjort för att skicka in dem till någon tidning eller film Etc.

Så du menar att det är ingen ide att lägga panels om man inte kan skicka in dem till en tidning sen? Att själva syftet med att göra panels inte är upplevelsen utan snarare möjligtheten att kunna skicka in dem till en tidning?

Enligt min mening är det sånna keffa lirare som utrotar graffen mer än något annat, den inställningen är så långt ifrån den fria upplevelsen och äventyret som graff innebär för mig.

Sen kan det ju vara roligare som förrövare att allt man gör inte hamnar på whoa, men det är inget som går att gardera sig emot, och att det är roligare att få behålla sakerna själv har inte att göra med att man gjorde dem för att kunna skicka in dem till en tidning.
Panels gör man f´ör att det är roligt, nuff said.

annat makes me sick.

fred ut.