kamera+polis
hej som ni kanske vet så kan polisen hitta bilder i din digital-kamera även om du raderat dom och tatt ut minnes kortet.. hört att om man omformaterar minnes kortet så går det inte att hitta något..någon som vet hur de funkar?? vill gärna ha svar från någon som alltid omformaterar å har fått sin kamera beslagtagen.. eller någon som vet.. -Mvh Boci-
bocianowski P16 : Låter riktigt bullshit. Hur fan kan dom hitta bilder i en digitalkamera om minnet är urtaget? Låter riktigt wierdo.
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
dom kan inte hitta bilderna om minnet inte finns innuti, så om man ska fimpa kameran vid knas så fimpa bara minneskortet och behåll kameran. mycket billigare och minneskort är ju inte så lätta att hitta om du kastar in det i en buske.
Vad kan man bli straffad för om man har en kamera med massa kort på målningar?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Grejerna sitter ju i minneskortet inte i kameran! Tror mer på NesO's hypotes i detta fallet!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
Simba : Beror väl på? Torskar du och du kör för fullt med din tag och har din kamera spräng fylld med dina/tags målningar osv och kanske några pose bilder när du står vid din målning så har dom ju bevis på att du har gjort mer än vad du har gjort där. Annars om man blir kollad och dom checkar bilderna i kameran kan man ju göra:Var bara ute och fotade lite Klotter...
idioter... vet att det är så..då jag har kompisar som varit med om det. det lagras inte mkt och det skrivs över desto mer kort du tar , men det går att hitta
Så det går att hitta bilder i en kamera när du har tagit ur minneskortet, bocianowski P16 ?
Toastare
2009-01-07 22:40
Om bilderna sparas på minneskortet försvinner det när man väljer "formatera minneskort" vilket betyder att man raderar alla bilder.. eller kastar dem en och en. Däremot kan man ju vara klantig och använt sig av kamerans interna minne och inte raderat sina bilder där och då ligger de ju kvar. Men om man raderar bilder från internminnet försvinner de helt också.
Jag skyller allt på Emma!
ja o min polare stog o fotta en panel idag csg åkte runt med en liten svart golf dom stog på parkeringen men dom gjorde inget.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
haha,.,,fågel ungar bilder kan vara kvar i kameran för det är inbygt minne med men endå bara säga att du gillar den klottraren tag å bara tar kort du målar inget olagligt alls...
TIF ONE THIS IS FEELING
Nu är jag inte superhajj på computaz, men ett faktum som är rätt simpelt att förstå är att det INTE är samma teknik i en hårddisk som i ett minneskort, det är lättare (snudd på asenkelt) att återskapa information ifrån en hårddisk med tanke på att det är skrivet på en magnetskiva eller va fan det nu är, medans minneskortet är nått jävla flashskit. I alla fulla fall, trådskaparen är en idiot som uppenbarligen bara är 16 år och inte ger oss all information utan fabricerar att polisen har någon superdektektiv vid namn Martin Beck på alla polisstationer som vet exakt hur alla kameror funkar - bulleshitte. Kommer polis eller väktare som använder våld, ta ur minneskortet, släng det långt åt helvete, radera interna minnet (om ni har ett, annars är ni idioter som försöker radera nått som inte finns) och fortsätt sedan till Odenplan och köp nytt. dont do drugs!
tror ni verkligen polisen skulle ta sig tid att kolla igenom minneskortet om det inte finns några bilder på det? nej just de
habbadabba: dom skickar minneskortet till SKL som med enkelhet kan plocka fram materialet som inte skrivits över i minnet. Denna teknik har använts och kommer användas igen för att skramla ihop mer "bevis" mot bland annat klottrare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2009-01-08 15:25
rkellyone "Även om man väljer formatera minneskort så kan polisens tekniker ändå få fram bilderna så länge inget har skrivits över på bildernas plats. Det samma gäller datorer osv" Jag tvivlar på att polisen plockar fram dom resurserna när det gäller graffiti.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Om ni inte vill att polisen ska kunna återskapa det ni haft på kameran eller datorn så formatera skiten och sedan fyll skiten med bilder på eran lilla penis. Om ni har stora hårddiskar eller minneskort kanske ni ska ta eran kompis penis istället då det kommer ta lång tid att fylla minnesuttrymmet med er egna lilla ärta. Polisen kan inte återskapa någon som skrivits över förstår ni.
"Jag tvivlar på att polisen plockar fram dom resurserna när det gäller graffiti." Betvivla aldrig polisernas envishet - efter att ha varit lite väl förfriskad lämnade jag kvar två handskar precis brevid en nylagd piece, 13 månader senare på förhör fick jag reda på att handskarna skickas upp till SKL för att hitta DNA, dom hittade det men kunde ej hitta någon matching i registret, skoavtryck fotograferades också. Så att dom gör en extra granskning av ens minneskort är nog inte så otroligt ändå.
Squirtle.. du skulle bara veta hur mycket energi dom orkar lägga på vissa klotterärenden
Awaiting Beheadment and Mutilation
Fyndigt jävla inlägg.. Om det är så att du har en kamera med intern minne och minneskort bör du ju kanske välja vilken minnesbank du vill använmda vid det specifika tillfället. Dumt att fota samma saker med två olika minnesbankar. Om det inte är så att du vill att Polisen eller andra obehöriga ska hitta dina "formaterade bilder" Vilket är väldigt lätt med ett snabbt sök på http://google.com efter restaureringsprogramvara för minneskort eller alternativamedium. Men för oss som fotar saker som kanske inte ska komma fram till vem som helst som får för sig att sno eller lägga vantarna på ditt minnesmedium. Så bör man använda sig utav ett program eller en programvara som skriver över ditt medium med endast Nollor så att det blir omöjligt att restaurera. Ca sex lager bör skrivasöver för att bli av med problemet restaurering. ps : pressleg växer ju inte på träd.
Ps : Pressleg växer ju inte på träd..
keso! vad menar du med att sex lager bör skrivas över? har man en gång skrivit över 010010101 till 000000000 så kan man inte få tillbaka 010010101. Det räcker med en gång.
Jag har alltid hör att man bör skrivit över flera gånger och har alltid gjort det. Det första lagret för att förinta data det andra lagret för att fördriva tiden det tredje för att sova gott och det fjärde för att vara riktigt riktigt jobbig och det femte för att det är roligt och det sista för att jag aldrig har hört att det är möjligt att få fram data från ett kort eller en hdd efter att flera lager har skrivts över. Sen att ett lager kan räcka är möjligt men varför chansa? Det är vad jag menar.
Ps : Pressleg växer ju inte på träd..
Soma: Har du använt ditt minneskort ett par gånger så sparas inte inte filer i en lång "rad" på hårddisken utan i små fragment här och där där det finns ledigt space, därför man defragmenterar tex hårddiskar. så, för att det inte ska gå att återskapa fragment av filerna, i det här fallet delar av bilderna får man fylla och radera kortet ett antal gånger, tror 6 gånger är i säkraste laget men jag är heller ingen ingenjör...
för sent
men bullshit! låter lika troligt som att gurkor kan tala.. det är ju inte som så att kameratillverkaren skulle göra så att alla bilderna lagras i kameran utan att man kan få tag på dom bara för att polisen ska kunna se det.. en kamera kan inte hålla massa jävla gamla bilder som även är borttagna.. am i right?
till alla som sitter och skriver att "tror ni polisen lägger ner dom här och dom resurserna på graffiti" och liknande inlägg. Så här ligger det till, polisen har en grupp som ni alla vet heter klotter komissionen. right? klotter komissionens arbete går bla ut på att skramla så mycket bevis mot dig/er som möjligt för att få fram ett resultat. Om dom inte får fram resultat så gör dom ju inte sitt arbete. då får dom påtryck av sin arbetegivare och det blir ett riktigt halabalo. men KK får fram resultat och det får dom inte genom att sitta och rulla tummarna, utan genom span, fotografering, kartläggning osv osv. säger inte det som att sitta här och leka bror duktig utan mer för att upplysa folk om hur verkligheten ser ut inom det polisiära.
Kärlek och respekt...
Jag fick min kamera plus mobiltelefon med hyffsat bra kamera som polisen uttryckte sig beslagtaget! De tog dem 4 månader innan jag tillbaks de och då hade dem inte hittat ett dugg, förutom de som fanns sparat på mobilen! Men de kanske är från polis till polis här i landet hur dem arbetar och priorieterar klotter.
Reg. varumärke
dNAa P22 Självklart spelar det roll vart du bor, hur stort "byte" du är osv. Men varför inte bara ta det till en god vana att se till att göra det svårare för polisen att skaffa bevis mot än? Jag menar det tar inte direkt lång tid att köra en DOD wipe och är mycket bättre än att behöva nojja över att polisen kanske lägger ner extra energi på just dig.
Mitt fall var väll lite udda kanske! Men de drabbade var Sj i detta fall! Men jag tror de gjorde vad de kunde, för koll har dem iaf fick jag lära mig! Men som sagt! Ha minnet i fickan eller nått kommer polisen så är de lätt och slänga bort! Men räkna med att polisen lär leta efter minnet, de ger inte upp i första taget! Jag försökte säga att de va 8mb intern minne på kameran med de fanns inte sånt sa dem till svar och fram med minnet nu! Stöniga grisar! :)
Reg. varumärke
Tanka hem fileshreder och ta bort dom via de ?
dNAa P22 Lägga det i munnen och börja tugga lite diskret funkar också ;) Sen när de går runt o letar kan man spotta ut lite bitar då o då :)
tuggga sönder minnet =) låter smart! går ju inte att återskapa, poäng till den haffade!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
jeas, skriver man över HELA hårddisken så räcker det med en gång.
Det kallas för spegling av hårddisken eller minneskortet och det går att få fram saker från ett minneskort och ännu lättare från en dator/hårddisk..
Jag skakar i dockskorna... Kriget kommer!
BOCIANOWSKI wez sie pierdol co ty kurwa urodziles sie wczoraj?
wipedisk ska även fungera för att skriva över minneskort. Sen kan man ju även kryptera minneskortet, vilket gör det i princip omöjligt för dem att hitta något. Googla på wipedisk...
Nu har jag inte läst alla kommentarer så du kanske redan har fått svaret, men de går att "återställa" så du får tillbaka dom bilder som är raderade. (samma sätt som om du gör en "system åter ställning" på datorn, så får du tillbaka filerna, (filerna som gör de är "osynliga" och kan inte hittas genom att du bara öppnar minnet eller vad du nu har att lagra saker på, men självklart går de att hitta dom och ta bort dom, men de garanteras inte att de kan finnas extra saker som är mycket mycket svårare att hitta, som kan återställa även dom, Så svaret ärJA! De går att återställa ALLT ! och inte bara bilder utan vad du än har! Dom kan återställa bilder, en heldator som "dött" om man nu vill kalla de så.Hur man gör och annat har jag ingen större lust att skriva ner, eftersom jag inte är riktigt 100% på hur man ska göra..
Ta foto på annat klotter/pieces å påstå att du bara var påväg hem och bestämde dig för ta lite snapshotz.
The News called it crack, i called it diet coke..
har vart med om det... ja det är möjligt att ta fram gamla bilder från BÅDE kameran och minneskortet, och ja det var både formaterat från intern och minnet.... tro det eller ej, ripleys
De går att återskapa bilder från en kamera, de kan sparas på ditt flash minne eller om du har internminne kan de även sparas där. men jag tror inte de skulle göra de när de gäller bilder på graffiti, de är typ bara större grejer som mord o sånt. Detta är vad jag tror, o visst kan jag ha fel.