I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Påbörjad oldschool sanering Jakobsberg..

Vår Hiphop - Graffiti

2008-11-19 19:23

Påbörjad oldschool sanering Jakobsberg..

Idag påbörjades saneringen av "oldschool" målningarna under järnvägsbron vid Jakobsbergs station. Ser dom varje dag, men just bara för att jag ska skriva om dom, så kommer jag inte på vad det står på dom eller vilka som gjort dom. Den ena är iallafall signad "storebror ser dig".

Målningarna är mig veteligen lagligt gjorda. Sedan blivit halvt spittade, överkörda och nu halvt sanerade.(Sanerarna avbröt arbetet halvvägs antagligen pga snöfallet).

Någon som vet nåt mer, är det tänkt nåt nytt konstverk på platsen eller är det nolltoleransen som fått in en fullträff på dessa klenoder?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-19 20:00
Hokus Pokus!?
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?

2008-11-19 20:48
ajdå, har några kort på dem... fottade i mitten på 90-talet. om de nu är de jag tänker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-19 21:27
Någon som vet nåt mer, är det tänkt nåt nytt konstverk på platsen

känns inte så troligt, nej

2008-11-19 22:05
Precis hokus pokus

2008-11-20 12:54
Fan vad synd! Inte bara för att de var riktigt feta och en del av vår kulturhistoria, utanför också för att platsen blir lika steril som resten av staden! Fick Schweden!

2008-11-21 00:04
Dom är inte borta än, jävligt konstigt för jag trodde dom skulle ta bort resten idag men det har dom inte gjort.
Kanske blivit nåt missförstånd mellan kommunen och sanerarna?

2008-11-21 13:46
Hela märsta rensade dom på "gamla" 80tals målningar för 2-3 år sen... de var sorligt!
för sorligt!
kul att de körs

2008-11-21 15:34
fan va illa , dom är kult dom dära målningarna..
"It was about selling dope to put our kids thru college"

2008-11-21 15:55
Ja Märsta hade massor av feta oldschool målningar! Destiny blandannat, vem/vilka gjorde den?
Enligt min bror som var där och kollade på när tunneln målades, så var dem som målade hela den tunneln blev sponsrade av Beckers med förg osv.
Massa gångtunnlar hade iaf massa gammla tags och fina färgpieces!

2008-11-21 19:04
Dom är fortfarande osanerade, bara utsmetade lixom, men likförbannat förstörda.

2008-11-21 21:22
Ja, se där, Stockholm... kom till Malmö istället, joina oss för fler lagliga väggar! :)
Är väggarna gråa, är väggarna våra.

(Och om ni trotsar min uppmaning att packa ihop era grejer och flytta söderut, så kan ni ju alltid joina för sakens skull)

Länk till http://www.facebook.com/inbox/?ref=mb#/group.php?gid=32435223417&ref=nf
"Cause no matter what I say, it's too little too late
No way that I could ever set this crooked world straight"

2008-11-21 22:36
Fyfan! Har precis börjat lyfta lite i huset bredvid bron och tänkte på dom gamla oldschoolmålningarna för bara nån vecka sen. Tänkte att det var nice att dom bevarades av dom som bestämmer och inte kördes över av andra målare. Men varför blir jag inte förvånad, varje gång jag får en positiv syn på livet så fuckas det upp.

2008-11-22 11:44
buffarna röjjer k-line nu =(
 skit ska skit ha !! ..

2008-11-22 18:56
Länk till http://www.graffiticreator.net/html/gallery/jakobsberg.htm

Allt innan "Erik" tagen är nu överrollat.

2008-11-24 15:20
Saknar Bonus gammla burner vid snuthuset i Flemingsberg. Och för övrigt allt annat han gjorde. får man tigga länkar?=)

2008-11-24 15:37
"Dom" funderar nu även på att påbörja sanerandet utav Circle och (minns inte namnet på andra killen) gamla målning Fascinate i Bromsten, ni vetm den där garageväggen dom fick göra '89, om jag minns rätt.

Hursomhelst, moderaterna är tydligen sugna på att få bort den då dom anser att det "inte passar in" då nya bostadshus inte långt därifrån ska byggas, och eftersom graffiti antyder till en "osäker atmosfär" så anser dom att den ska bort iochmed husbyggandet.

Who knows, moderaterna kanske har inlett någonting som (ännu?) inte är officiellt gällande deras nolltollerans emot graffiti.

Surt det där med Hokus Pokus ändå, diggar/diggade den som fan. Men rör dom Fascinate så blir man ju fan nästan lite på berserkhumör.

2008-11-24 15:44
men har det inte kommit upp något annat att lägga tid på, typ... dåliga saker? Då tänker jag främst på den här psykotiska viljan att ta bort allt som inte har varit där innan (läs: grå vägg istället för färg på vägg).

2008-11-24 21:55
if you know what i mean jellebeen

2008-11-25 10:54
hur e det nu när det e minus grader ute , har fått för mig att dom inte buffar då ?!
 skit ska skit ha !! ..

2008-11-25 15:03
om de dom ja tänker på så tog ja kort på en character där 03 tror ja, rikti fräsh

ÄLSKAR OLDSCHOOL ja kör sj de
musique

2008-11-27 11:49
gah, varför..känns iofs som dom ökat saneringarna igen i jakan-kallhäll..dom var ju flitiga för typ 2-3 år sen, sen har det varit en period av stilla och nu börjar det saneras igen inom 24timmars principen..men trodde aldrig dom skulle ta bort hokuspokus osv..det är en del av vår stads konsthistoria
jag är discoverys ansikte utåt