I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Graffiti/Graffare i Beriln???

Vår Hiphop - Graffiti

2008-11-03 19:05

Graffiti/Graffare i Beriln???

Berlin-graffiti-tips sökes!

Hej alla Berlin-kunniga!

Jag och en grupp från min klass (på en kulturprooducentutbildning) ska åka ner till Berlin nu i höst för att undersöka den offentliga konsten (med huvudmål graffitin) och om det finns något motstånd mot den i staden och hur folk uppfattar det i så fall..
Alltså vem och vad som får plats i det offentliga rummet och vad som händer när konstnärer/artister tar plats där och kanske rent av tar över det offentliga rummet..
Och om kvalitén på graffitin blir sämre om lagarna släpps fria?

Nu söker vi efter någon artist/målare/konstnär/scenkonstnär osv. för att intervjua, eller ställen att besöka, folk vi borde prata med, någon speciell person som vet något om detta som man kan prata med, kanske i någon butik?

Alla olika tips som skulle kunna ha med detta att göra mottages tacksamt!

Il y a des fleurs partout pour qui veut bien les voir!

2008-11-03 20:59
ja kolla graffäfferna, inne på yard5 i freidrichein är dom hur trevliga som helst. dom kan säkert svara på en massa. tror det ligger på samariterstrasse men jag är inte säker.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2008-11-03 21:09
är en annan som tipsat om samma ställe, och ja, det låg på samariterstrasse. Tack!

Vet du fler ställen? lagliga väggar, fames?

2008-11-03 21:38
njae gamla muren målas ju friskt på de ställen som är ok att måla på, där finns en del feta saker. finns en graffaffär rakt över gatan från yard5 med, men jag var aldrig inne där så vet inte om dom är softa.

annars nope vet inga lagliga väggar eller fames direkt, men det vet dom säkert i affärerna.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2008-11-03 22:17
okey. tack!

2008-11-04 11:11
Yoyö. dom lär ju ha information om fames och laglgia väggar i afären annars.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2008-11-04 11:33
Ni kan också ta er till Overkill. Ligger vid Köpernickestrasse.

Sedan kan ni ju försöka hooka up med 1UP Crewet :D
Håll utkick efter deras überfeta målningar. Mycket Heavenspots!

Ni behöver absolut inte veta något ställe att besöka för att se målningar. Det räcker med att bara åka till Berlin!

Målningar överallt. Dagen jag flög dit kunde jag inte sitta still på S-Bahn. För mycket målningar och rull var det också!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-05 11:59
längs ringlinjen med s-bahn finns hur mkt graff som helst att se.. annars ett ställe som heter Tacheless (osäker på stavning) det är ett öppet squat med lagliga graff-väggar och annat roligt.. ligger intill stationen oranienburgertor nära hauptbahnhof.. väl värt ett besök!

2009-05-05 01:04
ja precis yard 5 är riktigt bra, haha var där förra året hade svårt att hitta butiken inte förra ser 2 kids på typ 15 bast som precis handlat cans från butiken å spontant ska dra tags i tunneln, ingen brydde sig xD

Skön stad
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.