I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Knark och graffiti

Vår Hiphop - Graffiti

2008-10-20 21:55

Knark och graffiti

Helt ärligt ? ger detta en fel bild av graffiti eller Vad ? jag blir nog spärrad av att lägga upp detta men fuck it .kolla på hela ...

Länk till http://youtube.com/v/AqhZpZkWHxM

2008-10-20 22:15
graffiti är en drog. miffo.
vi pratar folk med missbrukarpersonlighet, eller kanske adhd, i folkmun damp. lättare aspbergers syndrom eller enbart ett genuint intresse. go pick.
självklart brukar och missbrukar vissa av ovannämda.

2008-10-20 22:20
finns en tanke bakom den där.. den är gjort åt en filmfestival.

www.myspace.com/drdrogdisko

2008-10-20 22:23
inte om man knarkar och kör graffiti
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella,
Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...

2008-10-20 22:30
och nej, ja har inte ens kollat youtubelänken.

2008-10-21 00:01
sjukt tråkig film..
cry me a river!
--> thcrew

2008-10-21 22:53
Alla som är i närheten av en sprayburk knarkar. Helt klart.. Billackerare, hobbylackare och framför allt klottrare!
que sera sera.. vi håller på AIK!

2008-10-22 08:57
de e ju såhär verkligheten är.. man kan inte måla om man inte knarkar å tvärt om....

Nej men serriöst blir typ förbannad när ja ser den.. visst finns la graffare som tar droger lika mkt som de finns snickare som tar droger.. de e ju inte så att de hänger ihop droger e en sak å graffiti e en sak.. denna filmen ger helt fel bild av graffiti..
Ingen mera rosa banner

2008-10-22 09:55
PSK, vad är ADHD, DAMP och Asperger för dig?

2008-10-23 16:00
steal_a_ninja:

nej va fan det trodde jag var standard för alla
Levande Kungar

2008-10-23 18:39
Detta var ju vidrigt! Fyfan, detta är inte graffiti för mig. Graff är graff, knark är knark. Detta ger e skit bild för alla graffare som inte pundar! Ganska synd att posta en video på youtube oxå! SKIT ALLTIHOPA!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld

2008-10-24 20:00
Tråd rensad. Håller till ämnet

niggah plz...
spliff macht frei

2008-10-24 21:33
Jag skulle säga att rent procentuellt så knarkar säkert fler graffitimålare än vissa andra grupperingar. Droger är vanligare bland kriminella (tagga, måla =kriminellt). Sen är det ju inte jätte vanligt o röka jonk eller injicera. Dock röker säkert fler graffitimålare brass än exempelvis snickare.

Medelåldern är ganska låg, mycket unga människor som vill exprimentera. Hiphop och just gräs kanske har något gemensamt. Det sjungs väldigt mycket om det, det glorifieras av en hel del rappare.
Medan rockers föredrar vitt pulver i näsan.

Delade man upp alla människor som sysslar med graffiti och alla som inte gör det i Sverige så skulle det vara fler graffitimänniskor som missbrukade narkotika rent procentuellt.
Bara mina spekulationer, har inte läst det någonstanns, bara min uppfattning.

JÄVLA KNARKARE!
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2008-10-24 23:25
hallucinogen

vad är det som gör dig så sur över det här? ... så wake up and kör en wake and bake...

2008-10-27 10:42
Utan droger skulle allt gå åt helvete. Särskilt graffscenen...
Av dem jag känner som målar, röker iaf 90% cannabis vid olika tillfällen.
Sen är det nog mycket riktigt att många writers har missbrukarpersonlighet.
Men dem personerna hade nog knarkat även om dom inte skule målat...

2008-10-30 01:16
håller med nioll, känner ett x antal som målar och röker cannabis,
förstår ändå inte varför allmänheten fått en bild av oss målare
som pundare,våldsamma & tänker endast på sig själva, den bilden är helt fel!
finns dock writers som är våldsamma, men förstår inte varför dom drar alla över samma kant?
tycker ni ändå inte det är ett misstag som allmänheten begår ?
Hata dom som hatar dig! - KnasVandaler
http://borasgraff.blogspot.com

2008-10-30 01:20
Vet inte faktiskt...på ett sätt är det bra att folk tror att klottrare är beväpnade och påverkade, färre som vill leka hjälte då.

2008-10-30 16:47
Mmmmmmmm... Cannabis.

2008-11-01 21:00
kan man verkligen bli spärrad av att lägga upp en sån film? Dumt..
I övrigt också en väldigt dum video
Själv anser jag verkligen inte att alla som graffar knarkar, trots det att de flesta jag känner faktiskt röker på. Men eftersom jag har stor respekt för graffiti och konst, så ser jag inte på det så.
En annan fråga, är vanlig konst förknippad med knark? Ja, skulle jag vilja säga. Eftersom graffiti är konst så ..
när jag skriver ända, menar jag troligtvis enda

2008-11-01 21:57
the_real_apa håller med dig lite där också, men i övrigt så är det inte så bra, vi målare har inte lika lätt att ge förslag till kommunerna, tex lagligaväggar mm.. som tex. om ngn vill bygga en fotbollshall eller ngt annat,
Hata dom som hatar dig! - KnasVandaler
http://borasgraff.blogspot.com

2008-11-02 00:44
"Vanlig konst" är förknippat med rödvin och en basker på snedden.
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2008-11-02 01:44
graff e förknippat med kråm i en påse och en keps på sne.
Gifted Rebels And Funky Fresh Individuals Tagging to Impress And Rock the possible situations Today. Aka GRAFFITI ART
Graffare

2008-11-02 11:33
Den snubben röker ju Heroin och inte cannabis.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2008-11-04 00:53
knark o graffiti hör inte ihop överhuvudtaget sen få ni säga va ni vill men så är de!
galen graffiti film:
http://www.youtube.com/watch?v=O7CT7kZ8NTY

2008-11-04 01:08
Skit film, Hoppas dem blir tagna.

2008-11-04 09:48
knark o graffiti hör inte ihop överhuvudtaget sen få ni säga va ni vill men så är de!

Knark och graffiti hör ihop oavsett vad man tycker om det! Det är ett faktum helt enkelt.

2008-11-04 22:02
ärlig talat snubben är ju helt bränd!
o realy?

2008-11-05 16:24
98 procent av alla målare jag stöttpå/känner använder droger.
men om en snubbe börjar lira betyder det inte att den kommer börja punda..
vet inte riktigt vart jag ville komma med det....... men för mej går måla hand i hand med knark av olika slag.. om man målar så lever man oftast en kriminell livsstil o droger finns i sådana miljöer... knulla kuk fitta röv

2008-11-10 10:08
Håret knows best..

2008-11-11 12:54
Nej men serriöst blir typ förbannad när ja ser den.. visst finns la graffare som tar droger lika mkt som de finns snickare som tar droger.. de e ju inte så att de hänger ihop droger e en sak å graffiti e en sak.. denna filmen ger helt fel bild av graffiti..

Word! håller med dig men samtidigt tror ja att de de flesta målare knarkar, fast själv skulle jag aldrig ge mig in på droger bara för ja målar lite då och då.

2008-11-11 13:28
Vem fan bryr sig om vad videon ger för bild av graffiti hindrar det er från att måla eller
-

2008-11-11 15:46
får ju psykos av videon förfan
Allt är sant på internet.

2008-11-11 22:42
han som snackar om drivkraft o hobby o skit, är inte de fårn typ västnytt för några år sedan? när en känd gbgklottrade uttalade sig?
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-11-12 10:42
Klart det ät bättre att köra när man är påtänd man får mer gjort då hehe

2008-11-12 20:48
från början var graffiti mot droger och våld.. nu vet man inte de längre..

2008-11-14 00:27
SowLone, varför skulle graffitin i sig någonsin vara emot droger? Droger förekommer i alla ungdomsgrupperingar. Hoppas jag inte förstörde din sömn nu. Men om det är nått så skicka pm jag lär nog bli vaken ett tag.

2008-11-15 16:12
Om knark och graffiti går ihop är som att fråga sig, år alkohol och fjortisar går ihop?
http://www.myspace.com/sps451

2008-11-27 01:08
aja men vafan håll er till weed / brunt ffs sprutor blir överdrivet ;P men tror 99% utav dom som är 16+ har iaf testat en drog som graffar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-01 02:16
alla som målar kickar heroin, alla som rappar röker gräs, alla som dansar ballet får den i anus, alla som är allergiska mot jordnötter men äter dom DÖR!

hej!
Det här är mitt liv MIN dagbok, jag lyssnar på er skit och hör minst en grej som jag gjort!
Ni snackar skit på beat, vi gör Logik musik!

2008-12-01 02:52
Men snälla. Är det helt otänkbart för er att målare i större utsträckning än randomsvenssons sysslar med olagligheter? Är nog väldigt vanligt med särskilt röka... Känner nog ingen som målar eller målat som aldrig testat droger.

2008-12-01 21:39
Graffiti är oftast en drog i sig, men det kommer alltid en grupp av människor som absolut inte vill ta något (knappt öl el kaffe), sen har du alltid dom som inte kan få nog av att stoppa i sig olika preparat. Osså alla folk mittemellan.

Så.

2008-12-02 13:47
känns som målarna bara vill visa att dom är fett hardcore och skjuter tjack

2008-12-02 14:19
de rorpåvilka man är med och man får välja tadroger sj inte dirket lärare som tvingar dig... men röka och softa hörtill även måla.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-12-04 00:54
eh, själv skulle jag aldrig dra ut o måla med en snubbe som var mer känd för att dealaknark och begå brott, än för sin graffiti,

2008-12-04 09:29
De e ju lite kul, på videon sitter han å eldar kabbe å sen när han går runt skakar hela videon som om han käkat 1000 roppar. och att de finns många horsare som klottrar e ju jävla komiskt, då klottrare ofta e i yngre ålder typ 20 sneppet neråt. och om du jagar kabbar så har du inte ens tid å klottra.

ja skulle säga de finns jävligt mycket blazare å tjackisar, men de e ju 2 jävligt vanliga droger, för den delen skulle jag aldrig kalla gräs för "knark" heller så... ingen koll på scenen idag då de finns för mycket fjollor.

2008-12-05 00:32
Cocaine Cowboys har så jävla rätt..

Sen är det sant att det finns för mycket fjollor och skitungar idag, Men det är ingen anledning till att sluta, Det är ett problem som var och en ska försöka lösa själva för fan.

sen hatar jag er nördar som sitter och klagar på att ni aldrig ser några köttade vagnar / insidor / panels, You name it.. när man själv egentligen är ute Nästan hela jävla tiden och bombar sönder, Kör insida nästan varje jävla dag, sen ser man nån liten fitta som sitter bakom dator skärmen och klagar på att han inte ser ngt.

DET KANSKE ÄR FÖR ATT DEM BUFFAR SKITEN PÅ EN GÅNG, ELLER FÖR ATT DU BARA SITTER INNE PÅ WHOA MEDANS ALLTING HÄNDER?! VAFAN TROR DU? FITTA! GÅ OCH GÖR LITE NYTTA ISTÄLLET!