graffiti ord,
har målat graffiti nu i unge fär 2 månader, har vart ute och bombat 2 gånger, men skulle gärna vilja typ lära mig graffit ord, typ så på en tråd att det stod att man inte ska bli spittad och så, typ vad toy och sånt är vad dem orden menas, tex throw ups, ghost mm, tack i förhand
If you want to do it, do it
throw ups = upkastnigar. ghost = spöke. såliteså
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
typ fast de svävar lite mer än throw ups
Klotter - kladd på väggarna. Illigala klotter spray flaskor - burkar med färg i Olaglig tappesering i former som bokstäver - målning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
TOY är typ när nån typ gjort en stor målning me typ skarriga linjer den e inte snygg alls den e typ gjod av en nybörgare kan man säga
wildstyle äger fett:D
Spitta: Måla över andras målningar Toy : En nybörjare som skryter om att han är bäst och "spittar" andras målningar. Och han igentligen är urkass Knas: Någon som jagar en. CSG: en anti graff vaktstyrka vad jag fattat det som, finns inte i alla städer. Throw ups : en målning utan filling. Cans / cannor : Färg burkar Flows/ Markers : Pennor Ink : Bläck Caps : "Munstycket" på cannan. Peice : Målning Det ska vell vara det tror jag :)
R.I.P. Adam Eliasson 9/7-89 -25/5-08 DeepDead....
Racka : stjäla
R.I.P. Adam Eliasson 9/7-89 -25/5-08 DeepDead....
Gulligt. :)
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."
Panel: liten målning på tåg Wildstyle:Svårläst ihop flätad bokstavsstil Wholecar:Målning som täcker över hela tågvagnen Wholetrain:målning som täcker över hela tåget Burner:Riktigt bra målning *rättelse*Throwup kan visst ha Fillin??
AdeOne!
Radda = tag efter tag efter tag Sorry dmrocker om ja tog ditt ord.. :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"hits" skrev: Radda = tag efter tag efter tag Du kan ju inte utesluta att tagsen måste skrivas uppifrån och ned, annars är det ingen riktig raddning!
större är bättre
Toy för mig är en nybörjare bara, inget mer inget mindre..
Dysläktikär
yard=typ där tågen står över natten och sånt typ parkering haha:P
when the long arm of the law try to get it's grip, Grip your middle finger and split!
häng me dinna polare sen lär du dig. när ja va jätte liten fatta ja ingeting av det dära fast ja va me ett litet crew fatta inget men sen ett par år äfter blev ja intresserad då kom allt. sen när du gör , målnigar gör simpelt då blir de bra. skissa mkt de hjälper trodde inte de i början lycka till
golare= tjallare.. guard= den som vaktar när man målar kallas guard, man kan oxå säga att han knasar.. baita= sno andras grejer (måla likadant) tex: man kan bajta nåns stil... aktiv= att man målar aktivt... cancontrol= hur bra man hanterar en burk.. tag= signatur... rooftops= måla på nån yta på taket.. backjump= måla på tåget när de stannar på nån station... yard attack= måla på en yard.. wholestation= måla en hel tågstation.. finns så mkt mer men tog lite som ja kom på bara som ja såg att ingen redan skrivit:P föresten toys e inte bara nybörjare.. folk kan ha målat väldit länge utan att utvecklas så specielt mkt då e dem fortfarande toys... toy= kass? hoppas detta va till nån hjälp skriver mer om ja kmr på nå när ja sitter här peyzZz..
galen graffiti film: http://www.youtube.com/watch?v=O7CT7kZ8NTY
insidor= tags på insidan av tågen
windowdown= målning från rutan och ner...
graffiti= konstnärligt klotter på väggar, flygplan o sånt:D haha... klotter= slarvig och otydlig skrift... rull= tex: ett tåg som rullar med en målning.. writer= målare
buffa= tvätta bort tags o målningar.. boffa= andas in färgen...
När jag blev medlem här så hade whoa en sådan ordlista ... Var är den??
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Graffare
2008-10-02 00:05
Det är så soft att man måste kunna alla orden för att vara erkänd graffitimålare! Men för att säga emot mig själv så stör jag mig så innerligt på folk som inte kan hålla isär throw up och flop.
Black book= graffitimålarnas album.. Fade= färgtoning från en färg till en annan... Bomba= skriva sin tag ett flertal gånger... Outline= konturen på graffitimålningen... Crew= graffitigäng.. Character= målning av ett ansikte eller en figur... Fill In= ifyllning i bokstäverna på målningen... Married couple= två wholecars på rad... Old school= den äldre graffitistilen... Flat car= tunnelbanevagn med slät utsida, passar bättre att måla på än vanliga vagnar... Flow= spritpenna med påfyllningsbar färg... High Lights= linjer som sprayas innanför konturerna på en graffitimålning, oftast med vit färg... Skinnycap- munstycke till burkar som ger smala streck... Fatcap- munstycke till burkar som ger breda streck... marker= penna...
Skriva - skriva på en väg Skriva med en sprayburk - Skriva med en sprayburk med färg i på en väg Springa - Springa från Polisen om dom kommer Springa från väktare - Springa från väktare när dom kommer
En throw-up har max 3 färger och en piece har minst 3 färger.
Torska = Påkommen med smulor på skjortan.
finns inte FAQen kvar?
Är inte ghosts tags, tups som synns trotts det buffats? Inget ord jag direkt använder så jag vet inte säkert. Brukar ju kalls "buffs" annars men... Wildstyle - Komplex stil som oftast är lite lurigare att läsa. fame - kan vara lagligt eller olagligt. Oftast igenslagen fabrik/rivningslokal eller annat område där man ostört kan måla alltid eller vissa tider. Flix - kort på "klotter/graff". (vet inte hur vanligt de tär att folk säger så men).. King/kings - inte så etablerat ord i Sverige, syns ibland skrivit bredvid en piece eller tag som självpropps dock. Används för att visa vem som är kung/bäst etc inom vissa områden. T.ex; "Kings of XXXXX", "style king" osv.. Vanligare är kanske att rita en kungakrona ovanför tagen vilket är som att säga nått i stilen med "jag är bäst här".
Ghost är en tag som blivigt buffad men ändå syns så pass bra att den är läslig.
låna valfri svensk graffiti bok så finns en kort lättlärd ordlista i slutet
Graffare
2008-10-02 23:46
Mongobert och det har du bestämt? eller? En throw up är en "målning"(sk. piece) HELT utan färg, väldigt snabbt gjord - EN FÄRG (bara linjer alltså) En flop är en throw up med flera färger , men ändå så pass snabbt gjord så den inte kan kallas för piece.
flop man lär sig något nytt varje dag
Sorry, my bad.
german outlines
Skyll på systemet
Graffare
2008-10-04 16:40
cp-celebral partes
DAT LOUD SACK
Bajs - det är runda tocka bokstaver som liknar korv, o man måste ha på dom alla möjliga bruna färger. Diarre - de typ som Bajs stillen men den e inte så rund, de sånna där tajta bokstaver
Graffare
2008-10-04 20:38
Penis- en del stora en del små, ajja en sån man kissar med (och en massa andra trevligheter). Kiss- sånt som kommer ut från pensien, en dels kiss kan vara gult en annan dels kiss kanske inte är gult. Man kan även kissa på väggarna så att man bildar bokstäver, men det brukar buffa sej själv efter ett tag.
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
CSG: Ett gäng kickers från förorterna som klär sig i vaktuniform. Man ser dom oftast i sina vinylgröna bilar och med teleskopet i högsta hugg.
Finns bara ett ord du behöver kunna för att va en cool graffare SPITTA BAJBAJ = fucka ur totalt o bara köra över allt som kommer framför ens ögon gammla tanter o verkligen allt... va cool graffer kör spitta bajbaj..