andras yards?
Låser denna tråd. Ev invändingar tas förslagsvis via PM.Hej. jag undrar vad folk tycker om att man åker från en annan stad och kör i den yarden? själv tycker jag att man ska få köra villken yard som helst utan att bli spittad eller hatad. om de inte kan va så så tyycker jag att alla som itne bor i sthlm ska ge fan i sthlms tunnelbanan och pendeltåg..annars blir ja lika arg som ni. * bu* (Inlägget ändrat av _-bacteria-_ 2008-10-06 14:13:32)
visa götten
Det är olagligt att måla tåg
ÄBOD
målar man utan att hooka med lokalmålarna så får man räkna med att dom blir förbannade. många som målar tuben och pendeln hookar ju stockholmare, så där finns inte samma problematik. använd sunt förnuft, man skiter inte där man äter. vissa stockholmstoys har satt i systen att åka runt och köra andras yards. för eller senare får dom antagligen på pälsen med tanke på hur många tår dom trampat på. och tänk på.. 6 - Håll grejer privat Fråga eller skriv inte om tågkletarställen eller fames på nätet. PRIVATA SAKER TAS PRIVAT. Skriv inte heller på vilken yard det står tåg osv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ska man behålla nån slags kvalite och tåg scen är det ett nödvändigt ont med yard ägare. dessutom så är de väll att se som bonus att man hookar upp lokal målare om man vill resa runt, tycker iaf jag. med utländska klottrare tycker jag endå man kan ha lite överseende även om dem inte blivit bundis med ägarna.
yardfuckerzzzz!!!!!!yeahh
Grejen är ju att yards i större städer redan är fuckade med mycket bevakning, taggtråd och annat medans yards i mindre städer kan ha noll bevakning och inte ens ett litet staket, det beror ju på att skadegörelse på tågen i staden inte är ett så stort problem. Kommer det då utbölingar och målar så ökar ju risken för strängare bevakning på platsen, som "yardägare" vill man ju ha kontroll på när och hur mycket det målas. I storstäder är det redan försen för sånt.
SMÅLAND!
Lägger man upp ett schema för hur mycket man kan måla på sin yard utan att det blir knas då eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så det är fel att måla i bondeyards för att det inte är knas där.
-
Helt jävla onödig och idiotisk fråga/tråd, använd sunt förnuft för helvete!! Vissa famekåta jävla bögar resonerar ju som så att "Det är bättre att vara ökänd än att vara okänd".. Hur fan ser de ut i större delen av Sverige idag pga det? Ställen som de nästan aldrig tidigare har vart några problem att besöka har nu tack vare ett visst klientel av idioter istället börjat hårdbevakas.....
LIGG NER!!
Graffare
2008-10-01 12:28
Dmrocker Jag håller med, speciellt gristågen är sköna att måla när man är i bondeyarden. Eller varför inte slåttermaskinen? Dmrocker, du snackade om att du fick knas när du målade en traktor, var det inte så? Yardfucker, nu har de satt upp elstängsel där hästarna betar.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Man måste ju såklart inte vara stockholmare för att vara yardfucker, man måste inte ens komma från en annan stad. "yard-fuck" man fuckar yarden, man bränner haket och man förstör möjligheten att kunna köra, långsiktigt tänkt. Det är tack vare alla yardfuckers som tågscenen kommer dö ut, det kommer vara mer värt för sj och co att hyra in väktare för hårdbevakning, de kommer förlora mindre pengar på det tillslut eftersom haken körs såpass ofta. Därför är jag och många med mej emot yardfuckers, INTE emot stockholmare.
Nattugglan P26 Och du ska vara 26 år.
-
jag har landställe i gävleborgs län då har jag rätt att måla i gävle yarden.
Fullgubbe1: som sagt, det är helt orelevant vart du bor eller kommer ifrån. Jag måste medge att något utav det mest onödiga man kan göra är att försöka förklara något för whoa´s barn samt för den blinde, den som blundar, den som inte vill eller kan se klart, den som inte vill förstå och ta in fakta med hjälp av mänsklig logik. Fridens
den som e från röda och gröna linjen och kör på blåa linjen blir jag riktigt arg på..
visa götten
det fin ju fotolog nu för tiden så det är ju inte allt för svårt att söka upp en målare i en annan stad om man nu skall ut o resa lite. käns bättre om man kommer fram och har någon som kan förklara hur det funkar i dennes stad.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
Egentligen är allt bara så jävla töntigt, macho-graffitimålare som spelar allan i dalen. Det är en sak om man verkligen lägger sin yard regelbundet. Men om man är en av dom som säger sig "äga" en yard men aldrig lägger den och bara är en föredetting som egentligen aldrig målar längre för kondisen har ju blivit sämre med åren och man hellre sitter hemma och glor på "singing bee" och dylikt - kan man dra åt helvete
va nån som nämt det innan.... men...det bästa man kan göra är ju att köra med dom/de som äger yarden... slutsatsen blir. man får vete hur det fungerat förut. va man ska akta för, om det blir knas va som händer och vart ifrån det kommer... sen blir det bra för den som "har" yarden att det bara körs en gång. hittar i området mm.. sen e det ju alltid skönt med en soffa eller ett golv istället för en obekväm bil och mörker körning....eller ännu värre en kall skog
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Herr_Berg "Grejen är ju att yards i större städer redan är fuckade med mycket bevakning, taggtråd och annat medans yards i mindre städer kan ha noll bevakning och inte ens ett litet staket" när de sätter upp ett litet staket i en liten stad så är skiten fucked up? och har du ens kört tåg i en storstad?
Tåg går utmärkt att köra, även i stockholm. Det handlar enbart om vilja och ork. Yards må vara hårdbevakade, men det går. Frågan är bara hur mkt tid och energi folk är villiga att lägga ner på att måla en panel i en tunnelbaneyard när tågen inte ens rullar? "Man gör det ju för fotot!" Jo, jusste, så mycket för att graffiti handlar om kändisskap. Hade jag inte haft ett jobb och familj så hade jag väl också förmodligen spenderat några dygn på att ta reda på hur skiftesavlösning sker osv för att köra lite yards då och då. Det råkar ju faktiskt vara så att det är SL, staten och bevakarna, dvs CSG, Securitas osv, som sätter upp "reglerna". Vi som målar har inte speciellt mycket att säga till om. Så det är väl helt enkelt bara att anpassa sig? Ska man låta bli att köra tåg så att bevakningen minskar, för att sen turas om med resten av sveriges målare att köra yards med lagom mellanrum, inte för mycket och inte för lite, för att alla ska få sin chans att lägga en yardwholecar eller dyl? Jag vet inte... jag själv bryr mig inte speciellt mkt. Jag har inte tid att fiffla med yards, så jag håller mig till det som passar mig bäst, både tidsmässigt och energimässigt. Jag tycker ni andra borde sluta grubbla så in i helvete mycket och göra detsamma. Puss i stjärthålet!
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."
Mmmahhh...se upp för yardsuck!
Om ni inte förstår varför folk blir sura när man kör i deras yards, så hoppas jag att ni åker på däng när ni står där och kladdar.
Vi tänker oss två fall där en yard målas ett visst datum. 1) Målare från en annan stad kommer till yarden som "ägs" av vissa lokala målare. De målar på tågen. 2) De lokala målarna som "äger" yarden målar i den. I vilket fall blir yarden mest fuckad? eller blir den lika fuckad i bägge fallen men i det första fallet så får de lokala målarna mens eftersom de satt hemma och runkade till fotolog istället för att vara ute och måla? "Yardfuckers" är ett ickebegrepp.
Soma Du har ju inte förstått ett skvatt.
Soma Ord! Hahahaha! Helt underbart! Jag har skrivit mitt i den här tråden måste jag säga. Soma satte punkt. =)
Tjödda, då kanske du kan förklara för mig vart mitt resonemang brister?
soma du har inte fel, men du håller dig å andra sidan inte till ämnet, eller snarare problematiken. grubblar du lite på vad du precis har skrivit ser du vart det hela brister...
Hela grejjen hänger ju på om nu om vi nu tar Soma 's exempel på att: Den som "äger" yarden kontrollerar den just för att hålla den på en nivå så att det inte lägger nödvändigtvis med säkerhet på det. (än så länge borde alla tycka att det låter bra?) Om sedan någon "utifrån" kommer utan att "ägaren" av yarden vet om det så kan det ju leda till hårade bevakning längre fram, MEN det behöver inte göra det. Det är ju bara spekulationer, det är ju inte så att ex. Sj tänker: nu har 2 snubbar målat dagen efter varandra så nu bevakar vi denna yard till max. Men kan ju även leda till att det sätts in mer väktare om det ofta målas oplanerat vilket säger sig självt, därav just "ägarens" "uppgift" att hålla det på en rimlig nivå. Men som sagt, ingen går efter en regelbok. Bara för att det målas lite mer en viss period är det inte ett MÅSTE (kan hända) att ex. sj kollar ner i regelboken och dra på lite mer bevakning. Blev ett jävligt otydligt inlägg, men för er som inte fattar inlägget och har UP nr 38 till hands. Kolla Hfu intervjun då de pratar om att det är strukturen de har i Gävle.
techaas, jag förstår problematiken helt och hållet. däremot håller jag inte med om termen "yardfuckers" och hur den används. SJ skiter helt i om det är lokala eller inte lokala målare som målar och det handlar endast om girighet från de lokala målarnas sida.
du ä jhu för fan helt jävla bränd gå å lägg dig!!
DISKOPOLO , jag sa inte att det var fucked upp för att det kom ett litet staket, jag sa att det finns många yards där de åtgärder man tagit mot klottrare är lika med noll (villket ofta kan vara ett resultat av att "yardägarna" ser till att det inte körs 2-3 gånger i veckan utan 1 gång i månaden t.ex)
SMÅLAND!
Soma klart ingen utomstående bryr sig om vem som målar. Allt handlar ju om hur ofta och hur mycket, det ligger ju i de lokala målarnas intresse att ha detta under kontroll. Två målade tåg på en vecka är alltid mer än ett målat tåg, det borde till och med du förstå. Sen så måste ju de lokala målarna avstå ifrån att måla om det skulle komma utomstående och köra. Klart folk blir sura!
SMÅLAND!
blir så jävla trött på folk å fä!!!! lär er spelreglerna...släpp sargen å kom in i matchen för fan!!!
.:Raiders of the lost fultjack:.
soma precis som herr_berg förklarar. 1+1 blir 2
Jag har målat i ett år här i göteborg , men aldrig gjort nått tåg än , så om jag målar en yard här kommer TSD och OCF och compani att spitta mig ? fattar inget, man får la måla var man vill för fan :/ svara tack
alla gjorde wholecars utom hussien han gjorde ett holetrain xD
Nu avslutar vi den här tråden och konstaterar att 1+1=2, hähä
SMÅLAND!
Bomb.Släpparen GBG är nog för stort för detta fenomen, men vad fan vet jag? Dom kanske har stenkoll, du får nog forska i detta.
SMÅLAND!
Graffare
2008-10-02 12:57
...eller så gör ni skäl för er kuk och skiter i vem som "äger" respektive yard.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Bara man kan stå för det sen så, en del blir ju riktigt onda om man kör deras yard. Är det några kids på 15 år som råkar ha ett tåg i sin by så böver man ju inte bry sig nämnvärt. Äh man får ha koll helt enkelt. Man får ju välja sina fiender.
SMÅLAND!
ååh gud...mänskligheten i allmänhet och graffitimålare i synnerhet kan ju verkligen bara dra åt helvete. det är ju ett mörker utan dess like...
Depp-putte där :P
SMÅLAND!
Ser inte problematiken i att köra en yard som inte tillhör området man är bosatt i. Det är väl snarare bara soft att det körs än att det inte körs. Revir dit och revir hit... känns som att det där tugget om områden låter lite väl GTA3 för Sverige. Måla och se glad ut.
Man behöver ju inte bo i staden för att äga yarden, grejen är ju att några har koll på den så att den inte blir bränd. Utomstående vet ju inte rutinerna på platsen, hur mycket, hur ofta och när det bör målas. Utomstående kanske inte vet att samma yard kördes i torsdags när dom kommer dit på lördagvällen och då är vi där igen: 1+1=2. Är det så svårt att förstå? Jag själv kan inte säga att jag äger en yard, har inte målat på ett halvår. Men jag fattar fortfarande principen, käka ingen anans kaka om du inte blir bjuden.
SMÅLAND!
Vart kan man se listor över vem som "äger" vilken yard? Så att man kan kontakta rätt personer ifall man vill måla dvs....
hehe listor xD Du får väl göra det på floggen eller något. Det bästa är väl iof irl...
Soma Vill du föda mina barn? Du säger helt underbart smådryga saker. En dont-give-a-fuckattityd som är helt underbar! I övrigt handlar väl det hela om respekt gentemot andra målare. Och vad jag vet så anser sig sthlmare smått överlägsna andra städer. Detta syns väl som tydligast hos writers. Det är därför vissa kommer vara kända för att dom kör mkt på "andras" yards. Men är inte det var graffen handlar om? Att bli hatad, älskad, fruktad, eller bara att få någon form av bekräftelse?
Håller med herr berg helt o hållet..
"Ett iq har alla, men jag antar att du menar ett högt iq. Det har jag redan."
jag fattar inte hur folk inte kan förstå problematiken? idioter
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)
för att vissa är fett med aight och jävligt ball å bara skiter i!
LIGG NER!!
Finns det verkligen någon problematik? Körs det verkligen så mycket yards att man bör oroa sig för att säkerheten bränns. Körs det verkligen SÅ mycket yards ute på landsbyggden av lokala målare?