I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Artikel: ”Göteborg stryper en hel konstform”

Vår Hiphop - Graffiti

2008-09-27 15:32

Artikel: ”Göteborg stryper en hel konstform”

Länk till http://www.kulturvast.se/kulturvast_templates/Kultur_ArticlePage.aspx?id=43432

"Björn Sandmark, kulturchef i Göteborg, står bakom beslutet att stoppa graffitidukarna. Anledningen han ger är stadens policy mot klotter.

Men att ta till censur? Kan inte det leda till att Göteborg får ett dåligt rykte?
- Det är en risk man får ta om man ska jobba för det man tror på."

Helt sjukt.

2008-09-27 16:10
Sjuukt!!
KC CREW

2008-09-28 12:54
mer på gator:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-28 13:58
Homies "Gå och hacka knark istället tönt"

2008-09-28 13:58
jag läste om det där fast i hmm dn tror jag det var...
löjligt att ta censurera något som görs på laglig väg.
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>

2008-09-28 14:03
sanslöst
Homies "Gå och hacka knark istället tönt"

2008-09-28 21:10
Att det faktum att "Kulturchefen" tar ett sådant här beslut säger mycket om hans politiska läggning.

Och otroligt vagt av riksteatern att inte ta sig runt ett sådan förbud som enligt mig inte är några som helst problem att ta sig runt.
För vad är det dem egentligen förbjuder?
Är det att man använder sprayfärg?
Att det kallas graffiti?
Att man uppmanar till skadegörelse?

Och ja det finns en laglig vägg i Göteborg. Draken nere vid röda sten. å andra sidan är den inte finasierad av kommunen.

Det är så mycket fel i det här att jag vet inte vad man ska börja. Eller vad man ska göra åt det.
Men min Spontana och kanske smått dummdristiga ur ett perspektiv är att fylla på markern och ge mig ut. Det får mig iallafall inte att vilja måla mindre.

Kram

2008-09-28 21:14
Fyfan, vad kommer här näst?

2008-09-29 10:16
"vi inte har några lagliga väggar för graffiti i Göteborg."

Tillhör inte mölndal göteborgstad?? å sen har de ju varit andra graffiti relaterade aktiviteter i göteborg de senaste.. förstår inte varför just denna skall censureras.. detta är nästan ett fall av särbehandlig
Ingen mera rosa banner

2008-09-29 12:51
Mölndal är en stad. Men ligger i direkt anknytning till Göteborg.