Öka trycket i cannan?
Har hört att man kan höjja trycket rätt ordentligt i burken genom att först lägga in den i frysen och sedan värma på den i micron(utan att den sprängs). Någon som har testat på detta skulle vilja veta om de verkligen funkar? Andra tips på hur trycket kan höjjas är också välkommna, har skakningen något med trycket att göra?
Skakningen har väl förmodligen inget med trycket att göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
känns ju lite vågat att lägga in dom i micron o klicka in rätt tid men prova du. bygg något runt micron först bara haha...
stampa på den....om burken blir mindre måste trycket bli högre.....
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
haha nej jag tänkte inte prova förens jag vet att det är säkert att det funkar. Word Mr.Volt! Tror dock att du menar om burkens volym minskar så kommer det resultera i att trycket ökar. Någon som har övriga tips å tricks?
metall i micron...
Call me Mr. Tibbs
ta en tändare under? dra till statoil och låna tryckluftspumpen och placera som en cap och kör ingång annars!
Skyll på systemet
sunkish... precis vad ja tänkte säga :P micron kommer börja langa värsta stötarna. ger den stötar på en canna kan jag nog tänka mig att den smäller.
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!
Ta av cap ( om sitter på ), ställ den uppåner och stampa på den. Brukar göras med platinum oftast, annars får man inte ut sista slatten. Bra tips om ni ska lira nå stort.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
En microvågsugn som ger stötar? En microvågs ugn gör precis som den heter, den sänder ut microvågor, microvågorna värmer t.ex en billys panpizza, ravioli, blunts osv.. Den kommer alltså inte att höja trycket i cannan.
Metall i microvågsugn är inte en bra idé, nej. Att värma burken skulle eventuellt kunna höja trycket om det är så att innehållet ökar i volym mer än vad innervolymen på burken gör. Vilket inte alls är en omöjlighet. Tryckökningen bli i detta fall temporärt. Att kyla burken för att sedan värma upp den igen (till samma temperatur som innan) kommer garanterat inte ha någon effekt på trycket. Ett sätt som däremot borde fungera är att kyla burken och sedan fylla på med drivgas från en annan burk, på samma sätt som man blandar färger. Fysik är skoj, får reservera mig för eventuella fel pga kebabkoma. :)
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
stampa på den....om burken blir mindre måste trycket bli högre..... VS Word Mr.Volt! Tror dock att du menar om burkens volym minskar så kommer det resultera i att trycket ökar. Samma sak
Intressepenisen hårdnar!
ahahahahahahahahhahahahahahhahha
Dubstep changed my life!
lägg den på element innan du går ut =) eller så bukkla den, eller så värmer du upp den i ett vattenbad, =)
((MAAD))
ooo tack detta ska jag testa inom snar framtid!
majonäs, smörj in den i majonäs. det funkar , bara SCHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH som en brandbils vattenslag.
hahaha fan vad jag älskar det här forumet. jag vet hur du höjer trycket i micron iaf. gör ett litet hål i burken innan du börjar elda på med vågorna Kanske blir motsatt effekt om du kör tvärtom där. Gör ett hål i micron o ställ den på burken. Kom ihåg att stå riktigt nära hålet när du kör igång.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
nä seriöst trycket ändras av temperaturväxlingarna. Det går att testa själv med en vanlig petflaska på vintern. Ta en 2 liters flaska skruva på korken o gå ut på balkongen. Den kommer att dra ihop sig. Luften inne i flaskan är varmare än den utanför. När luften inne i flaskan kyls ner ändras lufttrycket där inne. Eftersom varm luft är tyngre än kalluft. Det är samma med drivgasen i sprejburkarna.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
nej fel av mig kalluft är tyngre än varmluft ska det vara så klart. Lite svårt att få en luftballong o flyga om luften i den var tyngre än den omgivande:)
youtube länken var ju ganska läskig. Så de går alltså att höjja trycket genom att tillföra värme? HAha tog dig det 2 timmar att komma på det där med luftballongen? ;P
det var ju det jag sa, att sätta dom på element eller varmvattensbad ökar trykket på burkarna =) POÄNG TILL MIG! david 1 - whoas kassa tråd 0 ; )
((MAAD))
davve_d P22 Supporter du är suppoertääär, 1-10 till whoa.
Graffare
2008-09-26 16:00
I snart 8 år har jag haft whoa, och fortfarande samma fråga varje gång men ingen som kommit på den ultimata lösningen. 1. leta upp lite burkar med endast gas kvar. 2. frys ner en burk 3. värm "gas"-burken, men inte i micron, livsfarligt. 4. För över gas med en bland cap. 5. Högtrycksburk deluxe.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
local, då vet du ju iofs inte hur mkt dom betalar mig för att hänga här ? ;)
((MAAD))
filip och fredrik testa ju de där med cans i micro med steve-o. såg ut o funka bra.
haha sprängs inte micron om man slänger i en canna där o kör i gång skiten?^^
enligt vissa ovan verkar det ju funka och vissa andra säger den sprängs jag vågar inte testa längre haha
Det finns ju ett youtubeklipp länkat som visar att det inte är någon höjdare att värma en sprayburk i micron. Blanda i drivgas från en tom burk i stället, eller köp en drivgasburk på biltema och fyll i.
ingen som undrat så jag åtar mig uppdraget: varför vill du höja trycket?
skulle va soft att kunna dra en tag hög som fan alltså i höjd.. (till bombning tänkte jag)