I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Titta på detta

Vår Hiphop - Graffiti

2008-09-21 08:32

Titta på detta

Hej!

Är ute och slösurfar och kollade senaste updaten av http://gbggraff.blogspot.com/

Underbara grejjer är allt som finns att säga.

Eftersom polisen uppenbarligen känner till kodakhuset spelar det ingen roll att jag skriver ut namnet. JÄVLAR va feta grejjer...

Man skulle göra stället till något slags allmänt galleri eller liknande.
Blir så jävla uppgiven på klotterhatare och brygubbar som kommer med argumenten "de vill ju bara förstöra" eller "dem har ju bara stänkt lite färg på en vägg". Visst det finns en del toyprylar, men 90 procent är läskigt bra grejjer av folk som fan dedikerat sina liv åt det här.
Jag ser enbart kreativitet och talang i de flesta av demdär piecerna.

Vet inte vad jag vill få fram egentligen, och det känns som fel forum att posta i när snittåldern är 14 här, men det är kul med lite medhåll.

Förlåt för eventuella missförstånd

2008-09-21 08:39
Eller kanske rent av RÄTT forum att posta i så att småkillarna får lite bra inspiration.

2008-09-21 10:20
Kahn: Ah shit vilka konstnärer vi har i vårt land! Och som du säger, att folk lägger ner så mycket energi, tid och pengar på att visa upp sin talang... Det är respekt. Killarna (dom flesta är faktiskt killar) är inte ute efter pengar, dom vill bara visa vad dom kan. Men det mesta här i världen handlar tyvärr om pengar så jag tycker att det är lite synd att dom inte får betalt för sina brutala konstverk. Vi borde starta en sms-tjänst likt den som whoa har där man kan supporta den målare man tycker är värd en tia. Man skriver in den tag man vill supporta, t ex "Clinton" och skickar smset till ett visst nummer, och vips så sätts en liten peng in på Clintons konto. :)

Jag vet inte varför jag alltid måste ta saker tre steg längre, men i det här fallet vill jag bara visa hur fascinerad jag blir av duktiga graffitimålare. Clinton har förresten en jäkligt skön stil. Var lite kul å se en målning av Cheez också, mest sett bombings av honom, men han verkar gå på samma medicinering som en annan skön kille i AM. :) Sen fanns det ju galna produktioner av massa andra skillade folk, som Skil t ex, men det känns överflödigt att droppa allas tags, gå in och kolla på bilderna själv istället. Me love graff! Tack för en bra start på dagen Kahn!

2008-09-21 15:35
Man kan väl bara hålla med, att det finns en hel del bra grejer på den sidan.

OT:
Men om man nu på pekar att snittålder skulle ligga på 14 här och man inte vet varför man skriver, varför startar man nått som mer eller mindre saknar diskussionsunderlag, eller att man ska diskutera nått som verkar oerhört långsökt. Visst snittåldern är kanske 14, men det det finns väl väldigt många här inne i andra åldrar, dom flesta verkar inte vet vad dom ska skriva om så att forumet håller hög standard, så då istället blir allt helt oseriöst eller helt omoget osv.. eller så kanske det inte finns nått att diskutera när det handlar om graff eller är graffar jävlit omogna.
 Hey Dude!

2008-09-21 15:47
Att diskutera talang överlag är aldrig fel. Saknar diskussionsunderlag? Där tar du i. Det är finns egentligen hur mycket som helst att diskutera om. Graffiti handlar så mycket mer än rull, burkar, klotter och whoa.

Däremot är scenen hård, folk dedikerar sina liv och vill visa upp sig, allt handlar om fame och utveckla sin talang, men ändå genomsyras graffen av jantelagen. Man får inte tro att man är någon, man får inte sticka ut. Man får absolut inte gå ut i media och nät-fame är helt uteslutet. Graffiti är underskattat, och det är litegrann målarnas fel. De vill ha sin egna värld i fred, och de få som vågar stå ut och göra en stor sak av sin talang de är de som i sin tur tjänar cash på det. (Ofta blir man stekt "in the real world") Finns sjukt många bra målare, riktiga konstnärer, grymma talanger tusen ggr bättre än graffbrudarna som gör kampanjer med fornarina osv.

Men som sagt. Graff is ain't about money!
your bitches ain't nothing compare to meeeee

2008-09-21 16:31
Jo det är bra skit, men det fortfarande bara bokstäver på en vägg, ge mig nått som gör så att jag trillar av stolen så kan jag börja bry mig...

2008-09-21 21:36
Jo det är bra skit, men det fortfarande bara bokstäver på en vägg

habbadabba: Haha, min farmor är mer intresserad av graff än dig. :)

På tal om 14 åringar. Underskatta inte dom yngre. Det har hänt flera gånger att jag suttit nära småkids på pendeln som sitter och diskuterar målningar längs linjen. Vissa har varit mycket yngre än 14. Jag blir lika road varje gång. Det finns hopp bland småfolket. Ibland kan det känns som att alla inom graffen bara är samma gamla rävar som bara blir äldre och äldre, men det kommer nog nytt blod i kulturen ska ni se.

2008-09-21 21:37
Ren konst. :)

2008-09-22 00:56
Nej alltså. Det jag menade med att det inte riktigt vet vem jag vänder mig till, är väl främst för att det känns som att det här forumet till största delen består av kids som sitter och spelar smarta över internet, dock finns det unga killar som hänger här för att få en bättre inblick och inspiration vilket e skitnice det är så det ska vara.

Vet å andra sidan att det är många som läser i trådarna och skiter i att kommentera för att det är just mycket töntiga diskussioner och trams. Hur som, tycker helt enkelt bara att man ska uppskatta demdär piecerna och försöka förstå och uppskatta det. Speciellt eftersom ingen av dessa gör detta för fler än sig själva eller/och för andra målare.

Fascineras fanemej mest av dem personer som föddes utan någon som helst talang för graff men som lagt ner timmar och åter timmar av slit och dedikation tills dem slutligen kan leverera skitschyssta grejjer. Och då kämpar man ju verkligen i motvind med tanke på hur klimatet ser ut idag. Inte som när graffen kom och det var lite gulligt och pojkaktigt att kladda på en vägg. Idag blir ju folk förknippade med tungt kriminella och förklarar fenomenet med att folk har så mycket ilska inom sig att dem tar ut det på samhället.

Fortsätt diskutera det är skitkul och tycker att den hållt sig hyfsat seriös än så länge.

2008-09-22 16:12
mkt sjukt trista grejer..
första maren va nice..
pubb gör sällan någon besviken..
ians kaos ikaros dgr va nice..
dirte va fresh
skil är skil..

längre ner än så orkar jag inte kolla

cry me a river!
--> thcrew

2008-09-22 16:37
Kaos sista bilden...FEDDDDDDTTT

skil har tappat det lite men är ändå cool..

fett pubb/kurir eller vad det nu är..han har ju fan gjort feta saker konstant sen jag rörde en sprayburk första gången..eller sen första gången jag såg honom...

2008-09-23 13:15
alla behöver insperation, inte bara kids