I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-09-09 16:00

stickers?

äre någon som vet ett bra ställe där man kan få blanka klister märken med inget på skriva/rita på gratis elr för en billig slant??

wildstyle äger fett:D

2008-09-09 16:19
snacka med nån polare som jobbar på lager eller nått,, feta rullar till skrivare typ,,

2008-09-09 16:26
Vad menar du egentligen? Blanka som i tomma, typ vita stickersark eller var man kan få tryckt upp sina verk på glansiga stickers?

Om du menar det första så kan du antingen försöka få tag i rullar med tomma fraktsedlar av den typ som finns på de flesta lager och fabriker. De är smidiga och sitter rätt bra på de flesta underlag, nackdelen är att de har nån slags dryg yta ibland som gör att vissa markers blir knepiga att använda (förutsatt att du tänkte rita/skriv för hand direkt på ytan). Du kan även köpa stickers i form av A4-ark som du kan använda i skrivaren, det här är enligt mig ofta bättre papper än fraktsedlarna men många är knasiga att använda när man skurit eller klippt upp sina färdiga stickers eftersom det kan bli knivigt att få bort skyddspappret då.
Fraktsedlarna brukar som sagt ligga och skräpa här och var på diverse arbetsplatser, etikettpapper för skrivare och liknande hittas i bokhandeln eller på kontorsvaruhuset.

Om du menar var man kan få tryckt upp t.ex. glansiga vinylstickers eller liknande av det lite proffsigare slaget så är det i regel ett tryckeri med tillgång till digitala pressar som gäller. Givetvis kan man trycka stickers även på traditionella offsettryckerier men om du inte behöver ofantliga mängder så blir det mycket dyrare än på det digitala som inte har samma uppstartskostnader som ett traditionellt.

Hoppas det hjälpte något :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-09 19:26
ok men typ vilken fabrik kan man fråga och vad kostar typ en rulle?

2008-09-10 18:46
jag gör stickers i Lund och jag köper A4 papper som man kan rita på elelr printa ur datan och sedan e det bara att klipa och klistra ;)

plus jag köper dom för runt 100kr(ganska dyrt) i Gleerups eller vad det nu hetter
Tänk dig att du simmar mitt ute i havet så kommer en gigantisk hamster och ollar på dina kläder (0-0)

2008-09-10 18:47
men dom klistar nt så jättebra men dom duger vissa sitter länge o vissa tas bort lätt
Tänk dig att du simmar mitt ute i havet så kommer en gigantisk hamster och ollar på dina kläder (0-0)

2008-09-10 18:49
ok:P

2008-09-12 01:00
Jag vet inte, har aldrig köpt någon rulle..

Det som är bra med sådana matta etikett-A4 man kan printa ut på är att de inte går att riva ner i ett stycke när de suttit ett tag. Det går ju lite lättare med typ vinyl och grejor även om det är snyggare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-12 14:52
ok:P

2008-09-12 17:53
wettergrens har massa
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti.
När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?

2008-09-12 18:31
finns på företag mycket bra fint klister och stora o bra
dom slänger en massa klisterlappar och rullar eller ark på företag.
där jag får tag i mina
Total destruktion?

2008-09-12 18:34
biltema (Y)
diska hårdare! kvinna!