I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa skisspacket?

Vår Hiphop - Graffiti

2008-08-19 17:03

Bästa skisspacket?

Har börjat skissa ordentkligt nu och undrar var man hittar bäst grejer? Vad har ni själva och är ni nöjda. Priser kvittar bara det är bra grejer. Har tittat en del på HL och där finns det ju mkt grejer. Vad är bäst ?

Länka och beskriv tack på förhand. PZ

2008-08-19 17:24
jag tkr touch e bra men de e synd att tex orange inte går över svart på de som posca gör men posca papppret blöt typ asså det blir våggigt pappret men touch gillas!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-19 17:28
Jag har ett 46 och ett 60 pack Touch, typ alla färger och former av posca, skissar på och i allt ifrån vanliga kopieringspapper till montana-block. När man ser på det känns det som om jag lagt ner en halv förmögenhet på det men om man köper lite då och då så är det ju lungt.

Om jag inte hade något av detta så skulle jag köpa ett 46 set touch och ett packe med posca 0,5 mm (tycker 1 mm är för bred).

SMÅLAND!

2008-08-19 17:30
leta i lämpliga affärer efter block med skönt papper så slipper du köpa dyra märkesblock
SMÅLAND!

2008-08-19 22:28
Copic är bäst! självklart tillsammans med posca...

2008-08-21 17:43
okej , men touch och posca, vad funkar bäst till vad?

2008-08-21 17:56
Det här skissandet har gått över styr alltså...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-21 18:56
Touch är inte vilka förskolekritor som helst. Har du "just börjat skissat ordentligt" är det riktigt overkill att lägga såna pengar på pennor. Pennor som kräver skills för att verkligen göras rättvisa. Är man bara ute efter att färglägga ett fält så kan man lika gärna skaffa ett pack klassiska Berol-pennor, håller längre än Touch också.
Intressepenisen hårdnar!

2008-08-21 19:48
ja? om jag skissar mkt mer så behöver jag ju bättre pennor? br pennor tar slut på dirr och även typ stabilo och sånt ger ingen bra yta, det är min recention

2008-08-21 20:24
köp crayol 100 pack, eller vad fan de nu heter, det är iallafall värt pengarna(Y).

2008-08-21 21:10
lifeforms

Håller helt och hållet med dig! Folk borde sluta skissa och bara köra ute, freestyle! Tavlor och skisser är för pansies!

Eller?

Öh?
I'm drinking the water. So should you.

2008-08-21 22:09
Beror ju på hur man ser på graffitin. Jag kanske vill lägga några år på skisser innan jag går ut och skiter till det för andra målare. Och skissande ger bra mkt det med.

2008-08-21 22:55
freestyle

Om du syftade på mitt inlägg så är det ganska sarkasm-rikt. Älskar att skissa och måla tavlor, och ser det som en konst i sig. Inte som någon förberedelse.

2008-08-21 23:09
Teller

antingen gnäller alla att alla kids ska va hemma och skissa tills dom blir bra
och nu säger ni att man ska gefani å skissa,och ut å bara kö
..jag tkr själv man ska skissa ett bra jävla tag,och fixa en bra å grym stil
det är ju inte precis snyggt å dra simpla målningar hela tiden.. ser ju förjävligt ut efter ett tag
 Internet Gangsta

2008-08-22 00:02
word...

2008-08-22 00:03
skissa innan ni kör olagligt

2008-08-22 00:22
jahmike P1

Förstår inte riktigt vad du menar om jag ska vara helt ärlig, men jag tror du har missförstått mig. För att göra det klart. Jag svarade till lifeforms inlägg för att jag tycker att (inget personligt) det var lite dumt. Vi sitter på ett graffiti forum, som är en sorts konst, det är klart att det dyker upp disskutioner om det sagda ämnet. I detta fall skissande. Jag använde mig av sarkasm för att uttrycka detta, vilket jag senare bokstavligen sa.

En annan sak är att du katigoriserar in mig i "dom". Tar mig friheten att förmoda att "dom" är graffitimålare här på whoa som sitter och dikterar hur du ska göra, var du ska göra det, och när det är ok. Räkna inte in mig där så är du snäll.

Du får göra precis som du vill! Ja, det är sant. Vi graffitimålare här på whoa.nu har precis gett dig fria tyglar att utöva din konst som du själv vill. Efter långa disskutioner och mycket argument känner vi att alla "kids" får rita vad dom vill. Detta var också sarkasm, vill bara göra det klart.

Ärligt talat, tycker du inte det låter lite dumt? Jag personligen känner mig inte bunden av någon annans åsikt när det gäller något som bara rör mig. Sen och andra sidan så har jag sällan brytt mig om andras åsikter om dom inte har någon sorts effekt i mitt liv. Men jag tycker (haha, så jävla dumt) att ni andra borde testa på det själv. Skissa så länge du känner för det. Ut och kör när du känner dig redo, inte när någon annan gör det.

Men som sagt, kan vara ett missförstånd. Jag kan ha suttit här nu i ett par minuter och skrivit detta bara för att skämma ut mig själv. Men jag är också lite full, så vad bryr jag mig?

2008-08-22 00:32
Teller

ops,såg inte ditt inlägg under,sry! jag räknar inte in dig i "dom" nå mer,trodde du va en sån.är rätt ny här på whoa,och tkr allt jävla tjat om toys å skit e så drygt,vrf inte bara måla å hålla käften,
skissa ska man göra om man vill utväckla sin stil,till mer avancerat tkr jag.

jag diggar mer feta burners,än simpla tåg målningar,men det är ju upp till var och en!.
nu kanske jag räknas in av en av "dom" eftersom ja gnäller över simpla tåg målningar.men ..aah du/ni får tycka hur ni vill
 Internet Gangsta