I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-08-06 01:27

Berlin..

Lagliga väggar?

Bra ställen att besöka?

Burkaffärer?

www.myspace.com/drdrogdisko

2008-08-06 01:51
Jag brukar blanda ihop Berlin och Hamburg, men det finns lagliga väggar i båda städerna. I den ena staden fanns en nice graffshop också inte långt ifrån stället där det fanns lagliga väggar. Enda problemet med dom lagliga väggarna var att man var tvungen att ringa någon för att få tillstånd att måla, men kör du inte över en överarbetad produktion så kan du väl bara spela dum svensk. Stället jag tänker på var iallafall som en gård med ett ganska högt hus som folk klättrade på. Om det är fel stad jag snackar om nu, så får du åka några stationer med tåg för att komma till en liten bakgata där det var fritt fram att måla. Det jag skrivit är ju inte till någon hjälp direkt, men kanske kan ge lite hopp iallafall... och förhoppningsvis kan någon med lite mer kunskap hjälpa dig bättre med addresser osv.

Vet inte om den finns kvar nu, men den fetaste rooftopen jag sett i mitt liv finns (fanns?) iallafall i Berlin och är klart värd att se. Hittade tyvärr ingen bra bild på nätet, men det står SuperGays, SGS:

2008-08-06 10:55
dina förklaringar var softa capkillah...jag hade ju lätt gett mig ut o letat efter dom gps tipsen!

2008-08-06 11:03
Va i Berlin i våras.

Fet jävla stad när det kommer till graffiti. Åk till Köpernicker Strasse och leta upp affären Overkill. Dom säljer Molotow, Montana och Hardcore.

När jag kom till Overkill frågade jag om det fanns några lagliga väggar men butiksbiträdet sa att det inte fanns. Så det blev inget måla för mig.

men som sagt Overkill är fett. Glöm inte att åka S-bahn. Tåget som åker utomhus. Då får du en graffitisafari som heter duga
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-06 12:23
overkill är en riktigt överskattad affär, dra till nån av de softa graffbutikerna iställer för den där låtsasaffären.
Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...

2008-08-06 12:28
kan kopiera in lite som jag precis skrev till en kille på fotolog, hade varit helt oväntat om det är du.

* Tacheles (Bakgård), Oranienburgerstrasse/Friedrichstrasse.
* Eastside Gallery längs Spree floden, baksidan av väggen som är mot vattnet, Müllenstrasse (Warschauer strasse / Ostbahnhof).
* Ungdomscenter "Die Wille", Wilhelmstrasse 115, U-bahn till Kochstrasse(?).
* Mauerpark, Prenzlauer Berg.

en till affär med

* Writers corner, Gleimstrasse 22, Prenzlauerberg. Öppet till åtta på vardagar!

2008-08-06 14:38
I Mauer park finns en lång vägg som är halvlaglig, har du otur kan du bli gripen men det skulle i sin tur inte leda till någonting. Där står iaf folk och målar på dagarna och det är skön stämning. Ligger vid Eberswalder strasse.
dumåsteröka(hasch)

2008-08-06 14:50
Ta Sbahn 25 till Potzdam(?) sen gå ner för perrongen och upp till höger så är det en sjukt lång mur som är ett fame, Följer du sedan gångbana åt höger väl uppe vid famet så 3-400 meter fram är det en stor gångtunnel och några väggar som är lagliga. Åk till Writers Corner det var där dom tipsade oss om famet det är typ en kvart därifrån me sbahn
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-06 16:17
Ja Mauer park är sjukt soft, speciellt på söndagar då det är en massa stånd och spexigheter där!

2008-08-06 17:13
Kool! tack för alla tips.. men Mauer park... låter soft, men vore ju drygt att torska där haha.. Berätta mer om stället! :)

2008-08-06 17:23
http://www.yard5.de/
berlin finest shop

2008-08-06 17:36
Semstertråden, lilla gubben.. Annars google, Berlin är en stor graffiti-stad, så du behöver nog inte whoa alls för att hitta allt du behöver.

2008-08-07 01:50
Han kanske inte behöver whoa för att hitta allt han behöver men han kanske vill höra från folk som har varit där om vad som är värt att besöka och inte.
I got 99 problems but my kicks ain´t one!

2008-08-07 14:16
Här har du ett gäng graff-butiker i Berlin:

Downstairs
Goebenstr. 5
10783 Berlin-Schöneberg
030- 217 56 619
http://www.downstairs.com

Downstairs
Samariterstr. 37
10247 Berlin-Friedrichshain
http://www.downstairs.com

Famecity
Samariterstr. 5
www.famecity.de

Mad Flavor
Krummerstr. 58

Supersonic
www.supersoniccans.de

Wild Style
Lagerweg 14-18
13599 Berlin
Tel: +49 (0) 30 - 334 87 79

Writerscorner Berlin
Gleimstr. 22

Overkillshop
www.overkillshop.de
Alltid het!

2008-08-07 15:48
tackar!!

2008-08-07 22:55
Wild Style
Lagerweg 14-18

det är lite svårt att hitta med det är att rekomendera, dem snackar dock inte engelska så du lär få peka/visa/prata tyska eller plocka burkar själv. och dom har en laglig vägg ca 50 meter från affären. men fråga om tillstånd i affären så får du ett kort av dem ifall snuten skulle komma
Ääh håll säften

2008-08-07 22:57
kolla upp yard5, supertrevliga och allting. och har du tur så är det den heta baben i kassan. ibland är livet sweet.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2008-08-08 13:00
F.Ö famecity på samariterstrasse heter numera YARD 5, Länk till http://www.yard5.de
Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...