"mallar" är inte riktig graffiti!
Du är inte i någon position att avgöra vad som är graffiti. Det är en laglös konstform som genomgått en sån stor spridning och utveckling att det inte finns någon som kan avgöra exakt vart gränsen går.
Om jag väljer att malla jag upp mina bokstäver eller använder maskeringstejp för att göra detaljer eller få perfekta raka linjer... Hur hade du tänkt dömma mig isf?
För det första finns det inget som säger att man inte kan använda sig utav hjälpmedel, snarare tvärtom "whatever it takes" är den attityd jag tycker mig se.
För det andra lär du aldrig veta om jag gjort det eller inte om jag inte har för avsikt att visa jag använt en mall. Du lär snarare tro jag har den grymmaste cancontrolen du någonsin sett och att jag är kungligt skicklig på att pilla med detaljer.
Att mallar är jobbiga att ha och göra med är en annan femma. Tar tid att göra och är besvärliga och opraktiska att transportera runt om man vill vara osynlig.
Iaf, till TS, så här har jag lärt mig man gör om man vill malla sig..Gå till OKQ8, Hemköp, ICA eller dyl nattetid och ryck loss alla plastskydd dem har framför tidningsnyhets och reklam hållarna.. (glömt bort vad dem heter egenterligen).
Tidningshållarna är oftast a4, dem duger till vissa saker, lika bra och ta dem i samma veva.
Reklamhållarna brukarar vara bra mycket större, svårt att säga på rak hand men ~ ½ * 1meter. Behöver du ännu större än det kan bara använda dig utav flera, behöver ju inte ens tejpa dem, använd dem som pusselbitar när du mallar upp ditt motiv.
Se till att ha med en sopsäck eller dyl att stoppa skiten i, lättare att bära så. Bered dig på att behöva skrubba lite. Lägg i duschen/badkaret, häll på såpa eller nått och skrubba och spola med dushslangen tills dem är reko rena. Varit med om att det suttit sniglar och päckel på dem ibland så var beredd på att behöva göra lite rejäl rengöring.
Svårare än så är det inte. Rekomenderar en icke vattenfast penna när du skissar upp motivet så kan du sudda med en blöt tvättsvamp om det blir fel. Skär med en "boxcutter" för optimal kontroll.
Nackdelen är att dem är rätt tjocka och inte så lätta att vika, du kan visserligen "rulla" dem men å andra sidan håller dem länge och tåls att återanvändas i all oänderlighet.