Förtjocka INK?
Efter en fyllekväll igår så insåg jag att jag kan verkligen inte ha ett så tunnt INK som Grog Svart i min Squeezer... Det blir förjävligt och bara ink-fläckar på platser runt om.Nu undrar jag HUR man förtjockar Grog INK... Nej , jag vill inte EXPERIMENTERA och lära mig på egen hand. Jag vill ha ett rakt svar... Och nej jag tänker inte köpa något annat ink heller. Och ja, jag har letat i den keffa sökfunktionen här på Whoa. Peace
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Kör vattenbads-metoden. Då förångas en del vätska och bläcket får stegvis en tjockare koncistens (hehe stavningen är inte bra såhär på söndagsmorgonen) beroende på hur mycket du orkar koka. Kom bara ihåg en sak; TA AV KORKEN PÅ FLASKAN! Eller skiter du i det och slipper måla om köket vilket är rätt bekvämt det med! Lycka till!
yo hiphop r'n'b
Jag skall alltså ställa grog-flaskan i kastrullen som är fylld med vatten, och bara koka vattnet?
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Ja så uppfattade jag det. C(:
Jag hade inte rekommenderat plastflaskan. Häll istället över bläcket i en glaskflaska.
yo hiphop r'n'b
Syltburk eller dylikt, nånting som inte välter iallafall.. Och använd gärna ett sån där camping / värmeplatta och gör det ute så du inte får Svart-varor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lånar tråden lite, är det bra att använda t-sprit för att förtunna?
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
I många fall handlar det om vad man ska förtunna och hur mycket man tänkte spä som avgör vad man i slutändad tänker spä med. Oj, det lät riktigt knas men du fattar säkert hur jag menar. Olika saker till olika ändamål. Det är skillnad på bläck och bläck...
yo hiphop r'n'b
Okej, men nu vill ja tunna ut lack! :) Då går det väll att spä ut det med t-sprit?
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
häll i något förtjockande, typ filmjölk.
Grog Svart i min Squeezer Nu undrar jag HUR man förtjockar Grog INK... ehh, om jag uppfattat dig rätt så klagar du på att det flödar med din sqeezer?
okej, om du ska hålla på och mixtra:
detta behöver du, 1spis, 1kastrull, 1 tom ren glasburk, vatten,
häll vattnet i kastrullen, ställ kastrullen på spisplattan.
häll ditt ink i glasburken, placera glasburk med ink i kastrullen.
nu kommer det svåra, vattnet ska inte koka, då spriten i färgen kokar vid ca 80grader och kokar lätt över, vilket resulterar i en oanvändbar kastrull(för matlagning).
sen är det bara att vänta tills du har fått önskad tjocklek.
lätta metoden:
använda en normal penna med pump
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
försök köra något tjockare ink som t.ex mr black eller något sådant ink. tycker heller inte grog är en hit i squeezers. kör mest hemmagjorda mixar ist för ren grog. men körde mr black i en squeezer nu i helgen, har dock inte orkat se hur buffsen och så har blivit om dom nu är buffade. någon som vet vart man kan hooka mr black i sverige?
riktiga män väger över 70 och röker blunts på toan.
Det fanns på highlights förut, kan mycket möjligt finnas på Fatcap. Testa 1&2 inket, det är gött i skvisers men häll i en skvätt lösningsmedel (valfritt) så får ni bra rinn också! Jag tror att dom säljer det på highlights.
I got 99 problems but my kicks ain´t one!
heter de inte förtunningsmedel??
Jag har gjort eget ink flera gånger men det blir alltid så jävla tunt när jag kör i det i min flowpen?så vadå men om man häller i något tjockt typ fil/yogurt så byter det väll färg också?
AdeOne!
herrrrel Mja, filen har en tendens att skifta färg inte minst på grund av sin höga halt av asidåfiluuus. Testa gröt istället!
yo hiphop r'n'b
har frågat omkring lite bland gamla polers och fått fram att tästa gelatin eller potatismjöl. och nu håller jag på att tästa gelatin men har inte fått fram nått tjockare än men får väll vänta och se;)
AdeOne!
ha i lite skokräm
Skyll på systemet
Kanske har redan någon skrivit det här, men orkade inte kolla vad folk skrivit så aja... Finns mkt olika tex. bromsolja, olja och liknande.. disk medel kan funka gjorde det för mig men då är det att du måste kanske koka det annars så blir det typ skumm när du målar. YO!
plus pan dem
om du ska förtjocka köp pigmentpulver har för mig att dom har det på monstercolurs
När en person har en osynlig vän kallas det för idioti. När en grupp människor har samma osynliga vän kallas det religion?
häll i ink:en i en honungsburk utan att ha tömt den ifrån honung....
köp honungen från monster-honey-bees
potatismjölet funkade!
AdeOne!
back in the förtiiiotalet hade man sperma för att tjocka ut det
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
snabbt.. och drygt....
While im whatching the leaves dance in the wind at dawn<br> the feeling is creeping down the spine like a chill and now youre gone<br>
jag har typ samma problem och finns det inget som man typ har hemma?något som man slipper koka elr så?
AdeOne!
förresten ha i lite typ av samma sorts färg fast typ vanlig hobbyfärg^^
AdeOne!