I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-07-23 16:11

tib rull

stog på gävle station kl 16.00
en ohel + 2 andra som jag inte riktigt såg va de va...

Har mobil bilder till dom som gjort dom

ohel.lila.gul.grön.röda och oranga prickar.svarta lines.vita hl.

2008-07-23 16:51
Men du har ju bilder, kolla på dina bilder och se vilka de 2 andra förövarna är?
yo hiphop r'n'b

2008-07-23 18:08
inga foton ska upp!
.:Raiders of the lost fultjack:.

2008-07-23 20:38
ohel och säkert nån "ir" eller liknande... sooft med mycket rull dom senaste veckorna

2008-07-23 21:36
Bornrasta Det bad jag han inte om?
yo hiphop r'n'b

2008-07-24 01:25
ditt_skabb P47: nä men i före byggande syft var de så klart, men antar att du som andra på whoa inte hajar att bilder inte alltid e välkomna, så man lär ju vara snabb att säga till, för förövarna har ju redan bilder å vill inte att de ska upp här. och nä jag var inte me å körde...

2008-07-24 11:11
Men va tror du? Hade jag inte förstått det hade jag bett om att få se bilderna.
yo hiphop r'n'b

2008-07-24 11:38
Jag är lite splittrad själv om det här med bilder, men skulle bara vilja höra lite vad som är tanken med att inte lägga upp bilder om det finns?
Om det skapas en tråd om ett rull, där det beskrivs i detaljer hur panelen ser ut, varför inte lägga upp en bild om man sitter på en?
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."

2008-07-24 18:38
varför ens göra rulltrådar
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2008-07-25 15:01
Varför ens måla?

2008-07-25 18:09
Ja om folk bara kunde ge fan i att måla så skulle vi slippa alla dessa rulltrådar..
Crüel town, it's a Crüel town...

2008-07-25 18:27
Lägg upp bilderna, jag skiter väl fullständigt i om de inte vill att skiten ska synas bara för att man sen ska betala pengar för att se skiten i UP. Graffiti tillhör alla.
Varje dag är fredag utom lördag för då är det så det är när vi gör vad vi gör

2008-07-25 18:30
fabulera P18 vem har sagt att bilderna ska skickas till UP elle rnån annan tidning?
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2008-07-25 20:02
fabulera P18: som jag sagt tidigare i tråden, inga bilder ska upp, det finns många anledningar till det!!! men "skiten" kommer inte i UP, så du slipper betala pengar för att se just detta...och jag håller me dom som säger att det målas för mycket!!! jag börjar bli förbanad varje gång jag ser sån där skit på tågen!!! graff hör hemma i vardags rummen inte på tåg!!!

2008-07-25 20:44
Vardagsrummen heter det. Ett ord.
Graff tillhör alla. Jobbigt läge om någon annan plåtar och publicerar.

2008-07-25 22:05
rättstavning och graffiti går inte hand i hand...men de trodde jag var allmänt känt redan men tydligen inte.

jo nog e det ett jobbigt läge, men om man nu går ut och säger att man nu inte vill att bilder ska läggas ut och så vidare så hoppas man ju på att respekteras, men man har ju lärt sig att whoa har en iq nivå som inte e av denna värld...

2008-07-26 02:21
Håller med dig BornRasta, bara för att vi sitter ute här på "nätet" så ska man ju fortfarande respektera andra, om nu förövarna inte vill ha upp bilder som BornRasta säger så ska inga bilder upp, men sen finns det ju vissa som tror att nätet är en lekplats.
ALF Toys Al Mighty

2008-07-26 03:35
__flex__ P0
Film regisörer vill inte att filmer ska läggas ut på torrent hemsidor så att folk kan ladda ner dom, samma sak här dom vill inte ha upp bilderna men det är sånnt som händer, dom är ute och målar och vad hade dom väntat sig ? att någon riktigt intresserad inte tar kort på det och visar sina kompisar? ...
 R.I.P. Adam Eliasson
9/7-89 -25/5-08
DeepDead....

2008-07-26 07:27
oxino

Det vill dom säkert inte, men här har han skrivit att inga bilder ska upp, jag har inte sett en enda film regisör som har skrivit på en torrent sida lägg inte upp mina filmer här, visst det låter dumt men sant! Jag håller med om att det är nice att se bilder uppe här på whoa, men om bornrasta säger att bilderna inte ska upp här måste dom ju respektera det, jag hade gärnat velat se bilderna men jag får acceptera att det inte kommer upp några bilder här. Om jag hade bilder på dom målningarna skulle jag väl visat mina kompisar visst det är sant, men jag skulle inte lagt upp dom här på whoa utan tillstånd!
ALF Toys Al Mighty

2008-07-27 10:43
BornRasta: Nej, jag vet, jag är bara en sån där jobbig typ som hatar särskrivningar..

Oxino: ORD!

__flex__: Är du helt dum i huvudet? Tror du på fullaste allvar att folk hade respekterat filmregissörer om dom går ut på torrentsidor och säger "inga filmer här tack"??
Inte för att jag ens orkar disskutera det där, men att filmer läggs upp på internet har enbart med att göra med att filmerna är dyra att köpa, eller att kunderna är snåla. Kanske kombination av båda? Dessutom tycker säkert somliga att film ska vara för alla och att man ska störta kapitalismen, babylon och allt vad det heter.

Hur som helst, har man bilder på ett rull som man vill publicera så gör man det. Känner man att det är respektlöst mot "förövarna" att lägga upp bilder när dom inte vill så låter man helt enkelt bli.
Målar man graffiti i allmänhet, och i synnerhet tåg, så får man räkna med att grejerna syns, fotograferas och kanske till och med publiceras på diverse hemsidor, i tidningar osv. Vill man ha rättigheterna till sina målningar kan man ägna sig åt laglig konst och trycka in det man gör i en galleria. Graffiti är för alla, det tillhör folket. Ibland får man helt enkelt bara gilla läget.

2008-07-27 16:26

ni är ju dumma i huvet som ens har den här konversationen om bilder! förövarna vill inte ha upp dom, å ni ska acceptera det för ni vet ingenting av vad dom har för skäl att INTE vilja ha sina bilder här..

det är bara att acceptera å sen hålla käften !
Whiskey & Cola !.

2008-07-27 17:07
Forum är till för att man ska kunna få vara dum i huvet.
Står fast vid min grej, gör vad ni vill med bilderna. Alltid någon som blir sur..

2008-07-27 20:06
Fucktågibergslagenfuckbilderfuckbornrasta

2008-07-27 22:13
andnöd P38: vad vil du ha sagt me de din lilla jävla toy?!?

2008-07-27 22:31
bornrastaäterpastaochspelarcanasta

2008-07-27 22:46
det var en gång en hårig fjant som skrev på internet som en liten tant
han hade klottrat ner ett tåg innan innan han en vacker dag insåg
att smeta ner statens egendom är ungefär lika häftigt som en cd rom

Made by: Andnöd 27/7 2008

2008-07-27 22:48
chs okcså antar jag!

2008-07-28 02:38
andnöd P38

jävla pajjas, vad har du här och göra?
ALF Toys Al Mighty

2008-07-28 09:40
göra och göra nu ska du få höra
pajjas må jag vara men kan du på denna fråga svara
Vad är det, som har två indianögon, två indianhänder, två indianben, två
indianöron, ett indianhår och ser ut som en riktig indian?

2008-07-30 04:01
andnöd P38

Ja ett foto av en indian, jag har hört den förut.
ALF Toys Al Mighty

2008-07-30 13:45
HAHAHA jag älskar när folk använder ordet toy här på whoa !!!! wohahahaha
C.R.E.A.M.
Graffare

2008-07-30 14:03
Bornrasta, jag har knappt sett en mening som du har skrivit som inte slutar med tre utropstecken, jag håller med dig, svenska och graffiti går inte ihop.

2008-07-30 15:42
VeCn X40: ja de går verkligen inte ihop alls...och att du knappt sett en mening utan 3 utropstecken e för jag alltid vill markera det jag har att säga, men i denna tråd hittat jag iaf en mening där jag inte hade det: "andnöd P38: vad vil du ha sagt me de din lilla jävla toy?!?"
men det stämmer säkert att jag anväder det ofta ;)
Skivsamlare

2008-07-30 21:44
värd tråd..