I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Grovt skadeverk 2

Vår Hiphop - Graffiti

2008-06-23 22:04

Grovt skadeverk 2

Nå vad tycker ni som sett filmen? Själv så tycker jag att den gjorde sitt när man låg hemma bakis, men ingen direkt peppfilm. Roliga och brutala scener med Viking, Skog och Xno. Lätt sevärd.

2008-06-23 22:06
Kan inte annat än att hålla med dig.

2008-06-23 23:30
koolaste på länge.

2008-06-23 23:53
Norsk punk sög ju rakt igenom.
Tyckte faktiskt att ettan var bättre men denna var inte helt urkass ändå, som du sa så funkar den när man typ är bakis eller inte har något bättre för sig.
-

2008-06-24 00:16
rätt go musik.. dem skriver "free maro" eller något rätt ofta.. deras polare som sitter i fängelse eller? för maro är väl en målare i all om jag inte tar helt fel? någon som vet mer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-24 01:06
Maro är med i all. Han var med i fos förut.. Han sitter nog inne ja.

Jag tycker att filmen är riktigt skön. Mycket tunnelbana och nästan enbart all och fos. Även om jag kan tycka att ettan är bättre så är den här klart sevärd.

2008-06-24 01:26
Blev väldigt förvånad över hur många wholecars dom gjorde. Rätt röjig film.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-24 01:29
Bra musik!

2008-06-24 12:59
Trailer på den??

2008-06-24 13:08
den här bar väl flera år sen det var tal om? Struntsamma, kul med lite fräscha grejer. Återkommer när jag sett filmen :)
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta

2008-06-24 15:51
ettan var bra som in i boomben är 2an värd att fixa?
Money, Graffiti And Vatten-pippa!
Graffare

2008-06-24 16:00
Jag gillar norge, har både bott där och målat tåg i Oslo. Men Grovt skadeverk nr. 1 och 2 är tyvärr skitfilmer!

En sak som de flesta graffitifilmer lyckas med är att få med bra musik. I ettan satsade norrmännen på mainstreamhiphop och i 2:an på gubbrock. Synd, de borde hitta någon med lite koll på musik, borde väl inte vara såååå svårt? Gubbrockstemat känns lite åt "mission imposible 2" förövrigt.

Vad gäller graffen så tycker jag inte att ALL eller FOS för den delen håller rent stilmässigt. Deras stilar känns som en halvkass kopia på stockholmstilen à la 98-01. Bara för att man gör snabba kromare så behöver de inte se likadana ut?

Det mest "värda" med filmen var new york-rullet med FOS och NER(leon).

Såg THEK filmen strax därefter och även om THEK kör samma skiss så ligger han stilmässigt flera nivåer högre än ALL/FOS och således blir filmen mycket mer sevärd. Dessutom har de som gjort THEK filmen lite sinne för bra musik.

Filmen får 2/5 och då är det ett bra betyg för att jag gillar norge.

Just det, filmen är ungefär som svenska illusions från 1996 fast med bättre filmkvalitet!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2008-06-24 16:05
Pallade inte ens se klart skiten pga den bedrövliga musiken!

2008-06-24 16:56
Syntes grovt skadeverk 2 var bra jeg.
Er jo hip hop soundtrack på filmen å da, for de som ikke liker rock.

2008-06-24 17:11
Grym trailer :D