Jag gillar norge, har både bott där och målat tåg i Oslo. Men Grovt skadeverk nr. 1 och 2 är tyvärr skitfilmer! En sak som de flesta graffitifilmer lyckas med är att få med bra musik. I ettan satsade norrmännen på mainstreamhiphop och i 2:an på gubbrock. Synd, de borde hitta någon med lite koll på musik, borde väl inte vara såååå svårt? Gubbrockstemat känns lite åt "mission imposible 2" förövrigt. Vad gäller graffen så tycker jag inte att ALL eller FOS för den delen håller rent stilmässigt. Deras stilar känns som en halvkass kopia på stockholmstilen à la 98-01. Bara för att man gör snabba kromare så behöver de inte se likadana ut? Det mest "värda" med filmen var new york-rullet med FOS och NER(leon). Såg THEK filmen strax därefter och även om THEK kör samma skiss så ligger han stilmässigt flera nivåer högre än ALL/FOS och således blir filmen mycket mer sevärd. Dessutom har de som gjort THEK filmen lite sinne för bra musik. Filmen får 2/5 och då är det ett bra betyg för att jag gillar norge. Just det, filmen är ungefär som svenska illusions från 1996 fast med bättre filmkvalitet!
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded