Graffiti Förening
Hmm fundera lite på det här med föreningar..undra om det finns någon speciell förening eller typ klubb som man kan sprida sina påhitt i :P
Obey the pug
haha ja asså typ som tex. Brukshundklubben som e Officiell förening för ägare till brukshundar. Den har även olika distrikt och bruksklubbar runt om i Sverige. fast streetart :P
Obey the pug
Haha detta var sannerligen ett sprudlande ämne ! Låt oss diskutera .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag är med i en förening som kallas Dmr, vi brukar samlas i tanto på lördagskvällar och dricka folköl och käka flödder för att sedan skrika glåpord mot polisen och klottra ner minigolfbanan.
-
Inte många målare som vill stå och visa fejan framför sin tag och snacka om hur han gjorde sitt senaste mission. Om du förstår vad jag menar?
SMÅLAND!
Dmrocker X1, precis, det brukar vara ungefär så långt en klottare kan organisera sig, hehe
SMÅLAND!
Herr_Berg haha nej man behöver inte hänga ut sig för o va med i en förening...eller ? isåfall mena jag int en sån förening. Dmrocker Låter verkligen jättekul men ja mena mer en stooor riksförening :P som har småföreningar runt i landet..:P
Obey the pug
vet inte, hehe. fast hur ska man motivera en sådan förening? "Jo vi sysslar mest med skadegörelse och olaga intrång"
SMÅLAND!
hmm ja lutar mer åt streetarthållet egentligen fast ok nu menar jag då int någon facklig förening med namn o adress vi slutar kalla det för förening .. men om man kan måla laglit o så är det väll ett bra sätt att få ut graffitin mer och få det accepterat
Obey the pug
Bara för att man målar graffiti så måste man inte måla olagligt. Det finns folk som målar lagligt. Kanske inte här på h4rDc0r3 wH04! Men men..
Jag tycker streetart är lite bögigt, och jag vill inte ha graffitin accepterad på något sätt.
-
Dmrocker X1 öööö "ok"
Obey the pug
Graffen skapades olagligt och det kommer att förbli olagligt också!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
Graffen skapades olagligt och det kommer att förbli olagligt också! Det menar du inte, berätta mer !?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vilken jävla tråd.. få fler att intressera sig för kulturen istället för att snacka graffiti-föreningar framför datan...
Det menar du inte, berätta mer !? Graffen skapades på gatorna i USA tillsammans med Hip-hopm kulturen!
Graffen skapades på gatorna i USA tillsammans med Hip-hopm kulturen! Ohhh shit man !
Vet du mera hemliga graffiti historier ?
Ohhh shit man ! Vet du mera hemliga graffiti historier ?'
Nej, skall börja läsa nu så jag kan undervisa dig!
Respect_first "Graffen skapades olagligt och det kommer att förbli olagligt också!" men jag säger väll inte att jag vill att den ska bli helt laglig fan.. Det jag menar är att sen Jean-Michel Basquiat fick upp den i gallerierna har jag faschinerats hur mer accepterad och uppmärksamad den blivit som egen konstart. Det finns nämligen något som heter LAGLIG GRAFFITI det har ju satts upp mer lagliga väggar för just eran skull. PESSIMISTER
Obey the pug
Jo laglig graffiti, även kallat homosexuallitet. Nej men visst det är väl inte fel med lagliga väggar, och påstår du att dom aldrig används jemina? eller ofta går man till en laglig vägg när man är på fyllan med polarna, inte alls! Då går ut på stan och trashar skiten. Writers är inte det vackraste och mest väluppförda folkslaget, men vi vet hur man hanterar en sprayflaska, det räcker för min del!
till motala
De finns lirare och de finns lirare.
hmm ni som e så emot min fråga behöver inte ens lägga ner tid på att uttala er om hur tuffa o coola ni är. Det är lungt alla växer i sin egen takt
Obey the pug
hmm ni som e så emot min fråga behöver inte ens lägga ner tid på att uttala er om hur tuffa o coola ni är. Det är lungt alla växer i sin egen takt Inte ens lönt att ta det på whoa!
ne jag har märkt d
Obey the pug
Sist jag hörde kallades det för "CREWS". Graffitiföreningar alltså.
Ride 13"s y que?
Make_notoys"Laglig graffiti även kallat homosexualitet" ...Det lustiga är ju att era bondetåg och väggar är lugnare än lagliga väggar. Så vem får ta den i röven kompis? Pass.
Ride 13"s y que?
Tsss, bondetåg. troligen vet du inte ens vad du säger eller så går du på grovt för mycket braj.
länge leve whoas graffitiforum - där man tydligen måste visa hur taskigt självförtroeende och liten kuk man har genom att tracka ner på alla andra!
__________________________________________________<br><br>bara för att vara lika frän som alla andra på whoa så ska jag fanimej också ha en meningslös forumsignatur.
Kidd-Z, vad är ett bondetåg? Ett tåg som används vid jordbruk?
SMÅLAND!
Bra sagt herr berg!
Graffare
2008-05-18 19:38
Hur fan kan man säga att en laglig vägg är mindre lugnt än ett "bonde"-tåg?
det finns en förening i nykvarn utan för s tälje !!!
"Bondetåg"-Tåg som ej rullar inom Stockholms lokaltrafik. Och jag vet precis vad jag säger, läs så ser du.
Ride 13"s y que?
jajaaa, så allt utanför stockholm är bondetåg?
Ja, iaf i Sverige.
Ride 13"s y que?
Nej vafan, allt utanför stocholms län är bondetåg.
-
Allt inom stockholmslän är "bondetåg" ! Nu till topic : Att skapa en förening inom graffiti och streetart känns meningslöst. Jag tror inte en enda politiker eller kommunansvarig skulle ställa upp på det, dom tycker bara graffiti är skit och vill få bort allt så fort som möjligt. typ..
Märklig idé. Vet att det finns en massa brukshundsklubbar, men har aldrig riktigt funderat över vad dom är till för. Brukshundsklubb enligt Wikipedia:Svenska Brukshundklubben (SBK) är en ideell medlemsorganisation, specialklubb i Svenska Kennelklubben (SKK) och frivillig försvarsorganisation. Svenska Brukshundklubben har ca 290 lokala klubbar runt om i landet och 16 rikstäckande rasklubbar. Organisationen har idag ca 70 000 medlemmar. Genom att bli medlem får du tillgång till många utbildningar och aktiviteter för dig och din hund. Om man skippar "för dig och din hund" i den sista meningen, så skulle en graffiti-förening kunna erbjuda något liknande med kurser, lagliga väggar, osv om föreningen blir tillräckligt stark (medlemsmässigt och ekonomiskt). Ett medlemskap kanske inte intresserar alla som håller på med graff eller streetart, men har man som förening något att erbjuda dom flesta inom kulturen (unga, gamla, nya, erfarna, mm) så skulle det kunna locka folk. Problemet med en förening är att man förmodligen inte har så mycket att erbjuda innan man fått in några pengar. Inga tomter med lagliga väggar, inga lärare, inget material, inga lokaler, inga gamla skrottåg, osv. Ett annat problem, som jag tror är det största problemet, är vem/vilka som ska starta föreningen så att den får en trovärdighet och kunna växa. Vem skulle t ex joina en förening startad av ett känt crew, för att sponsra deras kannor? Eller en butik som redan nu håller på med graffiti i vinstsyfte?
skum ide, skulle nog vara bättre med fler lagliga väggar bara men kanske skulle funka om några seriösa writers tog tag i det utan något vinstsyfte, skulle nog vara svårt att göra några pengar på det iaf. om det reggas som en ekonomiskförenig är det mot lagen att driva i vinstsyfte.
!!!
skulle nog vara bättre med fler lagliga väggar BrainDamage.: Grejen med lagliga väggar är att det är politikerna som bestämmer om det ska finnas lagliga väggar eller inte. Men köper man egen mark och smäller upp en vägg och målar på borde ingen kunna säga något. En förening köper mark längs alla linjer och smäller upp feta väggar! Ju närmare linjen desto billigare borde det bli pga oljudet från tågen. :)
..sen målar medlemmarna i föreningen väggarna lagligt på dagen, och kromkillarna knäcker den på natten. Sen jagar graffitimålarna dom olagliga graffitimålarna... eeeh? ;)
är det inte såhär.- Jemina vill ha ett ställe där målare och konstnärer kan prata erfarenheter, diskutera problem och allt möjligt. Man ska inte behöva hänga ut sig med sin tag men få sprida sina "påhitt" vi kan göra såhär- Whoas graffiti forum är nu en förening. Här kan du göra allt det ovanstående. Skildnaden är att du varken får nå bullar eller får smaka på DMRs öl. För att göra det hela bättre skulle man kunna ha medlems spärrar. ingen med IQ under 50. ingen under 15. och ingen som är hög på svamp. vet inte om svamp grejen, det känns som det är förmånga osariösa för att nån skulle vilja gå med i vår förening som det är..
Ta inte livet så allvarligt du kommer ändå inte ur det levande.<br><br>X