Montana Black & Gold
Godkväll :) Vad är skillnaden mellan Montana Gold & Black? Vilken är skönast? Ursäkta min okunnighetMvh Tengwall.
Gold gör matta färger och black "glänsiga" färger. Det är från person till person om det är skön eller inte.
En fråga till, Vilken torkar snabbast och hur lång tid tar det?
Det beror på vilket väder, minus = saktare och varmare = snabbare. Beror också på underlag!
äger som Ziggen. black är min personliga favorit av montana. dock så kommer dom ju inte i närheten av molotow premium/belton. =)
Vad glor du på?
gold är dyrare = gold är bättre
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gold torkar under rätt förhållanden under en minut, gärna kortare.
SMÅLAND!
montana black med färger och motana gold med chromen om du kör en chrome piecwe för då torkar det snabbare och du slipper att svarta försvinner in i chromen
http://www.aftonbladet.se/vs s/telegram/0,1082,69505948_3033__2,00.html
Montana gold är perfekt för det mesta, Köper dem dock oftast för att dra färglinjer på hastiga chromepieces eller för att bomba med.
-
more pressurre in black than gold!
Black är ändå favoriten!
Klotter är nått fint, typ som att mista sin oskuld
Men black har färre pigment och som krullet sa, glansfäger. Medans gold har matta och mer pigment (också mer färger att välja på) Fördedrar dock belton.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har aldrig känt någon skillnad bortsett från att det tar längre tid att få fram mixing kulorna i montana black. blank eller matt? kan någon ge ett exempel? ingen märkbar skillnad Föredrar dock belton.
gold har lite skönare neon färger men annars e de onödigt att lägga ut extra på dem ..
Black krånglar oftare än gold. Overkills, täpps igen, läcker. Har nu när jag tänker efter inte ägt en enda goldburk som krånglat. Sen diggar jag att färgen är mattare. Varför? Jo serru whoa användare, för när man fotar så reflekterar färgen inte solen/blixten lika mycket. Dock är inte ventilsystemet lika bra på Black och gold om man gämför med MTN (Spanska montana) På Black/Gold blir newyork fatcapen och pinky mycket smalare.
Stilrent med matta färger.
den matta färgen, dom 200 kulörerna och torktiden gör gold till vinnare
Piecer P1 ja en gold svart och måla en vald yta, låt torka, måla några smala linjer med en svart blackburk så ser du skillnaden
SMÅLAND!
Lomma-komun: Jo samma här, har bara haft black som krånglat, bla att hela burken läckt ut över allting. Jag är lika mycket whoa användare som du? Haha det där om att färgen reflekteras har jag aldrig tänkt på, det vore väl mer om det är metall man målar på isåfall.. Det behöver ju inte alltid vara bättre att ha högre tryck i "strålen"? MTN är ju sämre om man vill göra pill-grejjer..
Herr_Berg P21 Okej, får man testa nån gång
Gold med 200 kulörer gör Gold till vinnare!
De finns lirare och de finns lirare.
det bästa med gold är ju att den har ett häftigt namn och coolt utseende.
black suger, gold lite bättre men inget slår spanska riktiga mtn.
gold har ju så sköna färger lätt värt 5 kr mer..
black e äcklig, gold <3
internet o knark e same shit...beroendeframkallande och farligt....
GRATIS E BÄST!
Var e mina FeloOZ....... GompiZz?!
Black; Blank färg och lägre tryck Gold; Matt färg och högt tryck.
Tjurpuppa, det är tvärtom på black och gold's tryck. Gold har....ja jag tar allt från början. GOLD: HÖGT PIGMENT, MATTA FÄRGER, FLEST FÄRGER, LÄGRE TRYCK BLACK: LÄGRE PIGMENT, BLANKA FÄRGER, HÖGRE TRYCK Alltså kan man ju tänka ut själv vad dom lämpar sig bäst för, typ black för bombing eller om man vill köra snabbt osv, en rätt stor nackdel med black är att dom måste skakas mer p.g.a att den har ganska lågt pigment, annars kan capen bli tilltäppt. Nu kan ni fortsätta bråka om hur det är... själv gillar jag inte nån av dom.
Make_notoys, vad föredrar dudå?
Belton, i alla former, eller bombers best :)
Okej, har aldrig testat nån utav dom ;p
de är väll trycket å att d finss fler i golden peace..
black går väldigt dåligt över chrome också. i och för sig jag har inte testat gold över chrome men vet nån hur den går över? för om man jämför black belton så kan man ju börja dra lines direkt efter man har fyllt med belton medans black tar upp emot en kvart på vissa underlag.
black har högre tryck än gold, gold finns i fler färger. Täckningen är beroende på underlag. Ska man köra nått stressigt föredrar jag black.
för mig är black lite dåligare en gold for den är dyrare
ok beltone är bra för mig