I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Husrannsakan

Vår Hiphop - Graffiti

2008-03-07 16:48

Husrannsakan

Vad har polisen för rättigheter att göra husrannsakan utanför ens rum om man bor hemma?
får dom söka igenom allt eller är det bara rummet?

2008-03-07 16:53
Jag är inte säker men jag skulle gissa att det beror på vad det står i husrannsakan. Vet en polare som blev väckt av tullen en gång, då letade dom bara igenom hans rum.
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2008-03-07 16:55
ditt rum och vind osv..

2008-03-07 16:55
okej, för jag har hört historier som jag iofs inte vet hur hög sanningshalten på dom är när folk fått rannsakan och haft brukarna utan för rummet och då har inte polisen kunnat gjort något. fast det kanske bara är bull?

2008-03-07 17:21
danuks X0

jag hade husransakan 2 gånger, första gången bara i mitt rum, då hitta dom inget, men nästa gång vart jag av med 150+ burkar,100+flows och massa ink caps allt allt då dom leta i genom hela lägenheten.. så jo.. det dom hittar tar dom skiter väll dom i.

2008-03-07 17:21
som sagt. beror ju på vad som står i husrannsakan ?
!Helsingborg!Skåne!Danmark!Sver~!

2008-03-07 17:35
men om dom nu söker igenom allt, måste dom då inte kunna bevisa att det dom tar tillhör den personen som är misstänkt?

2008-03-07 17:37
danuks X0

Polisen utgår ifrån att allt som finns i ditt hem är ditt och har dom väl kommit till dig och gjort en husransakan så är du garanterat misstänkt enligt dom, tro mig

2008-03-07 17:37
dom får nog söka i hel lgh:en .. haha , varit med om det själv , då jag va misstänkt men nt min mossa men dom gick igenom hennes skit oxå ...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-07 17:39
Användaren är inloggad ches 

Det jag tänkte var på om man fortfarande bor hemma och det skulle kunna tillhöra någon annan, utgår dom då ifrån att det är dens misstänktes?

2008-03-07 17:50
dem måste ju ha bevis till det också .
!Helsingborg!Skåne!Danmark!Sver~!

2008-03-07 17:52
ja det gör dom, dom utgår ifrån det ja har redan sagt det

2008-03-07 18:06
ska väl ganska mycket till innan dom får göra husis..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-07 18:29
jag kan också tänka mig att det är ganska inviduellt från polis ti polis, en färsking kankse inte vågar tänja på gränser medans en härdad skiter i å gör de som behövs göra för att sätta dit en.
FÖR så vitt jag vet så får dom bara gå igenom dit rum, enligt polares erfarenheter
whoa är inte en community, det är en livstil.

2008-03-07 19:01
dom får göra husrannsakan på alla ställen som kan kopplas till dig
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2008-03-07 19:07
Färskingar eller färskingar till snutar. Det handlar väldigt mycket på personen ifråga och hur "hemmet" denna äger ser ut. Är det stilrent snyggt och städat är chanserna mindre att dom tittar över allt. Är det smutsigt, stökigt osv så kommer dom kolla extra noga.
Har haft erfarenheter vid det några gånger angående hur polisen beter sig vid husransakan.
Sen så kommer dom knappast hem till dig och går igenom ditt rum / hem om dom inte har tillräkligt med underlag för det, dom är väldigt noga med det.

Om du bor hemma hos din familj får dom bara kolla igenom det som ligger i din ägo. Det vill säga rummet du sover i och förvarar dina saker i. Sen är det inte specielt troligt att dom skulle börja gå loss på din vind eller ditt föråd.

2008-03-07 21:51

När jag hade husrannsakan så gick dom bara igenom mitt rum vad jag märkte när jag kom hem.. dom tog mig till stationen samtidigt som några andra letade igenom huset. Dom frågade mig dock om alla datorer vilka jag brukade använda då vi har 4 st hemma 1 är min 1 brorsans 1 andra brorsans och 1 morsans och farsan.... dom tog bara min eftersom den stod i mitt rum och jag sa att jag inte använde nån av dom andra så dom värkar inte få ta det som står utanför rummet om det inte kan bindas till mig på något bra vis . men dom var jävligt noga med att kolla i mitt rum tog fanimig allt som hade med graff att göra... dom tog till och med brända skivor och kollade igenom , tidningar, filmer , små pennor skisspennor alltså... men dom letade inte igenom något annat än mitt rum för det saknade dom tillstånd till.

Vila i frid "fulfrihet" du är saknad av många

2008-03-07 22:25
Haha låter som det verkligen skiljer sig.. Min polare hade lite stuff bakom böcker i bokhyllan.
Bra jobbat Tullen! :)
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2008-03-07 22:36

Hallå, ta en jävla kasse och lägg allt utomhus i några dar bara? de löser sig :)

http://fotolog.com/baeverbash

2008-03-07 22:42
SHEO

Varför utomhus? Du har väl polare?
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-03-07 22:43
rkellyone X2  Oj sant, tänkte lite för lite.
http://fotolog.com/baeverbash

2008-03-07 23:03
sen så kan man väll kolla på det faktumet om man tex betalar hyra hemma då betalar ju du för din del i hemmet då kan dom ju inte kolla resterande del av lägenheten då det är nånn annans, har jag helt fel här?

2008-03-07 23:54
Sålänge det finns "misstanke om brott" så får dom göra i princip vad dom dom vill.
Det behövs ingen husransakanorder eller godkännande från åklagare.

Så det funkar inte att lägga black booken under soffan i vardagsrummet bara för att för att man har ett eget rum.

2008-03-07 23:54
jag e trött

2008-03-08 05:49
Är det vanligt att torsk leder till husransakan och hur lång tid tar det från torskt till husransakan? Kan dom göra det samma dag i princip?

2008-03-08 09:55
men kan du inte tänka lite, Om dom utgår så tänker dom; Den här cannan KAN ju vara hans, den är TROLIGEN hans.. Utgår betyder att man.. asdflösmkdf, det säger sig självt. Du behöver ju inte bli dömd för att dom UTGÅR att cannan är din? du kan ju lika gjärna säga att det är någonannans? dom har ju inte ett enda bevis på att det är din om dom inte börjar fjanta sig med finmgeravtryck
Göteborg, heja gais.

2008-03-08 10:43
gangstaflow: man kan nog se det som ett ganska "rimligt "antagande att alla sprayburkar i hemet tillhör den som är misstänkt för kloterbrott, såvidare inte någon annan i hushållet arbetar som målare eller dylikt
this is for my dawgs - Diamonds and Glue

2008-03-08 11:36
Det är ju knappats sprayburkar som är det viktigaste att gömma undan när polisen kommer...

2008-03-08 11:42
beror lite hur man ser på det, sprayburkar/kladdpennor BÖR vara det ända du har hemma som kan koppla dig till kloter
this is for my dawgs - Diamonds and Glue

2008-03-08 12:17
haha om man bor i ett mindre "hus" brevid det stora som t.ex ens föräldrar bor i? Och dom inte vet hur det ser ut där den bor? Men de kanske va en rätt dum fråga eftersom det är ens rum dom är ute efter ...

2008-03-08 13:45
hur är det med gemensamma datorer då?
är det bara för dem att ta med sig dom?

2008-03-08 13:46
hur är det isåfall med ens arbetsplatts /  Arbetsdator?
mvh:
Enmetertre co.

2008-03-08 15:16
SHEO

ok, så husransakan är som bokade möten nuförtiden? dom ringer och bestämmer tid först såklart..

nej

dom kommer oväntat, packa ner 150 cans och resten i en påse på 2 min och försök smita??

2008-03-08 17:11
Jag hade husransakan för 2 veckor sedan, dem plockade bara skissblock, blackbooks, målningar, cans och markers. Ska på förhör nästa väcka.. Neka is the shit

2008-03-08 18:46
Användaren är inte inloggad fiZk P1

Vad plockade dom inte i så fall?

2008-03-08 19:32
danuks X0 

Haha oj tänkte på en sak och skrev en annan ^^ Dem plockade bara skisser och blackbooks men lämnade cans, markers, ink osv ^^

2008-03-08 21:04
 fiZk P1

Hur kommer det sig att det blev husransakan? Och om du hade torskat hur lång tid tog det tills husransakan från torsk tillfället?