artcrime: Kanske funkar att köra med lika bra, men knappast lika bra att åka med som passagerare. Glas-splitter på säten (om det finns nåra kvar i vagnen) och golv, vinddrag från öppna fönster, osv. Jag personligen skulle klara att åka i en sån vagn, men kanske inte min farmor. Försök tänka lite längre än era 5 sekunders plesure. Jag fattar inte att ni orkar stå upp och argumentera för en så värdelös sak. Visst kan jag förstå stundens "glädje" när man sparkar eller slår sönder något, men det är också allt.
var ju roligt att filmen la upp hamnade på expressen ^^
haha det är ju typ "paj och kaka" eller va filmen hette, det finns ju en till av dom också!
OOOOH AIK STOCKHOLM!
lite brölig måste man ju vara, dom som säger något annat kan inte ha kul!
Tror vi många har hört orden från stora "rolemodels" i våra graff karriärer, "Just destroy shit" .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konke X1 haschplanta X15 Tjurpuppa Ni är helt fel ute. På papprena är det exakt lika mycket skadegörelse att slå sönder en ruta på ett tåg som att måla på det. Om ni kör en panel som kostar 5000 kr att sanera måste tåget tas ur trafik när detta ska ske. Om ni slår sönder en ruta som kostar 5000 kr att byta ut måste tåget tas ur trafik och SL förlorar pengar. Graffiti är i samhällets ögon skadegörelse och det är även att slå sönder rutor. Båda sakerna kostar skattebetalarna pengar så det tjurpuppa sa om att ta hänsyn till samhället går ju inte riktigt ihop om det inte nu är så att du enbart målar fames eller lagliga väggar Så förlåt om jag var lite otydlig, när jag menar graffitimålare menar jag folk som är aktiva på den olagliga fronten och håller scenen vid liv.
Och det är klart att man som målare kan ta avstånd ifrån trashing men det är ingen hemlighet att det i huvudsak är och var målare som ägnar sig åt det.
-
Dmrocker , Kunde inte sagt det bättre själv.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dmrocker Så enligt dig är man ingen graffitimålare om man bara kör fames och lagligt? Visst visst, det är målare som trashar tåg det är jag fullt medveten om. Jag har då iofs aldrig sagt nåt om att panels inte är skadegörelse? Jag sa att jag inte ser nåt samband, inte att det skiljer sig?! Så du respekterar inte nån som kan måla? Utan du respekterar hellre nån toy som inte kan måla, men som trashar? Missförstå inte nu igen då det finns bra folk som också trashar. Det jag vill komma fram till är att alla inte tänker som du, och det borde du respektera istället för att se ner på dom som inte gör det. Och vilken jävla scen är det du babblar om? Den som knappt finns? Aja som sagt jag skiter i vad du gör, men tänk över dina argument lite.
Och vad tror du folk helst ser, en trashad vagn eller en målad vagn?
Tjurpuppa , vad vi helst ser? Vi slipper helst se dina keffa inlägg framöver i detta forum. Go eat your orange.
Om alla graffare hade varit duktiga och gjort seriösa, fina målningar hade jag inte haft något problem med att de målar tåg osv. Mer färg och konst är jag för. Men faktum är att 99% av alla som är ute och målar bara är talanglösa idioter med spraybrukar och deras jävla klotter är inget jag vill se. Tycker det är sjukt att graffare har så lite respekt för andra människor. För det är det det handlar om. Även om ni tycker det är fett när nån taggar ner ett tåg så måste ni väl inse att de allra flesta bara tycker att det ser för jävligt ut och att det är en bidragande faktor till att, främst, äldre människor är rädda för att åka tunnelbana på kvällen. Den ekonomiska aspekten, att ni är en jävla tumör på samhället, har redan nämnts ovan. Och det är några av anledningarna till att jag hatar er. Nästa vecka tar jag mig an skatare.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
affeaffe X0 Du kan inte ha en åsikt om du inte har testat. No mercy, blam blam blam.
Va? Det där kan vara det dummaste jag hört. Gäller det bara graffande eller saker som misshandel och våldtäkt också?
affeaffe X0 Så du tycker det där va det dummaste du hört? Du kan få höra dummare saker om du vill, "Hatarna jag hatar dem."
Haha det var fan som något Homer Simpsons hade kunnat säga. "Tyckte du det var dumt? Jag kan säga mycket dummare saker"
Keffa writers slutar upp sådär,typiskt röjj-writers
Okej, det finns folk som blir glada av att se en sönderslagen vagn eller busskur, precis som jag själv blir glad av att se en panel rulla. En lite fråga bara: Vad skulle ni helst se? En wholecar med utsparkade rutor som förstör själva målningen eller vagnen orörd med en välbehållen målning? Exempelbild. Sen att "rolemodels" inom graff säger sig förstöra allt i sin väg kanske man inte ska ta bokstavligt. Det är snarare ett uttryck för att man inte respekterar vad andra tycker och bombar/målar där man vill i den stil man själv känner för. Om en duktig bombare "förstör" en hel station eller vagn så kan det i mina ögon fortfarande se snyggt ut då jag gillar graffiti, medans en vanlig svensson tycker att det är ren förstörelse.
caopkillah: utryckte mig nog dåligt svarade på haschplantas inlägg.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
Artcrime Jo jag vet att ett tåg funkar även om man slår sönder en ruta men då förstör man fortfarande. Men om man drar en panel så förstör man ju inget... Självklar sak för graffarens ögon sammasak för samhällets ögon.
(´) <--- And thats a CP kuk! / / ( ) )
Mycket myttande i inslaget, men ärligt. Vissas attityd här inne får en att undra hur det står till med ungdomen idag. Det känns som folk sitter och hoppas att graffiti nån gång kommer bli helt "accepterad" som konstform av gemene svensson. I mina ögon lär det inte hända så länge det finns de som finner det olagliga målandet som mer givande och roligt än det lagliga. Att få sin bil/fasad/hus/whatever ommålad av okända personer kommer ALDRIG bli populärt, hur mycket någon än skulle vilja. När folk sen kommer med kommentarer som "Synd att de inte slog på poliser" osv gör en ju för fan mörkrädd. Leka gangster är nog så tufft, men när ska folk inse att polisen inte är på folk som målar för att jävlas? Att bli slagen/misshandlad/whatever är inget man ska behöva räkna med nånsin i någon form, men det finns rötägg inom alla yrkeskårer. Samtidigt, hur många här inne skulle banga på att sänka en snut om de fick chansen? Inte så många skulle jag tro. Vad gör poliserna sämre som smäller på målare isåfall?
Tjurpuppa "Och vilken jävla scen är det du babblar om? Den som knappt finns? Aja som sagt jag skiter i vad du gör, men tänk över dina argument lite" Mina argument är felfria. Om du inte tror mig så får du nog ta och läsa vad jag skrev igen.
Och med tanke din på mening jag citerade ovanför så har jag ingen lust att diskutera med dig längre än detta då det finns en speciell kategori "målare" som skulle hålla med det du skrev och det är folk som sitter på whoa och säger att det inte finns någon scen istället för att måla och se till att den lever, det är därför jag ser en stor skillnad på fame / lagliga målare eftersom dem inte bidrar till den olagliga graffitiscenen och det är så jag tycker att graffiti ska göras: Olagligt,agressivt och regelbundet.
Puss
-
haschplanta: dock är det ju inte så ägaren till tåget vill ha det med andra ord har det blivit förstört. sanering sliter väldigt mycket på tågets kondition med.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
Dmrocker Det är din åsikt och den tar jag inte ifrån dig. Du får tycka vad du vill och jag har också bättre saker för mig än o tjaffsa med dig. Punkt!Psk men snälla titta då för fan inte.
affeaffe X0 Homer Simpson är ju fan nära intill stålmannen. Har du inte sett hans reflexer varje gång nånting kommer emot hans huvud och han ser en godis, dödligt och blixtsnabb böjer han sig efter godisen och den bakom blir träffad. Den personen var du.
Orre L'skling dU äR fJaNtiG ;););));););));99,<333a3<<3<33
Artcrime Då skiter man i att buffa då? hehe
(´) <--- And thats a CP kuk! / / ( ) )
Varför kör han sin tag på rutan innan han slår sönder den? Det är väl slöseri på färg..
all 'bout the bluntrap
Det är ju bara absurt att ni ens försöker argumentera för att trasha en vagn. Jävla fjantar.
Keroes Förmodligen en annan vagn. Tror jag. Inte säker. hehe.
hur koolt är det att gå runt i en liten skithåla och krossa bussrutor me busshammare? den där skitfilmen har ingenting med graff att göra, den som va me i area 08 var i alla fall riktiga writers som var med, några killar som hade bombat fruktansvärt mkt på röda linjen. toysen i den här filmen borde skaffa sig ett namn och stå för vilka dem är, för om dem har något att sätta emot har dem all respekt att vinna, men att gå identitetslösa är bara löjligt...