Skiss pennor, touch eller Posca?
Shu, ska ner och köpa nya pennor. Funkar Posca bra att skissa med? Vad är mest värt att köpa 12 st touch eller 12 st Posca?Peyz
Tycker du frågar i butiken som säljer. Dom vet nog bäst!
POSCA !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
postermarker 20 mm för skisser rekomenderar jag !
yo:sebbe
som highlights då va? lite för tunna för att göra lines och seconds.. !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag tycker ingen av dom e sköna, posca's vita o svarta är ju bra , men jag kör med Stabilo pennor, grymt sköna fast dom täcker inte varandra oturligt nog, finns o köpa på bokia,akademibokhandeln o alla andra sånna affärer, kostar väl kring 10kr
Är lika ond som billy the kid
Att använda ett bra papper är nästan viktigast.
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
Okej, tack. Jag kan ju köpa två av varje och köpa några sköna grundfärger & sen komplitera .
Gillar posca. Men somsagt, Fixa bra papper annars är det bortkastat att köra med riktiga epnnor.
Touch till färger, Posca till linesm highlights etc... Poscan är ju vattenbaserad och lägger sig över pappret och färgen, touch lägger sig i pappret.
större är bättre
Jag kör touch på fyllen, och posca på outlines och highlights
Okey, jag kör så då. touch på fyllen & posca på dt tunna. Bra papper då? Hur tjockt ungefär?
posca funkar perfekt tycker jag, köp med plast udd om du vill ha bra detaljerat.
esH- Those who would secrifice freedom for saftey deserve niether
Bra papper är papper som ej blöder. Touch skissblock är perfa, eller så finns det andra sk. "Marker pads" som funkar jätte bra.
större är bättre
ett bra papper är de som inte blöder som jooser säger, sen de som de inte gårigenom skitmycket. du känner oftast hur bra kvaliten är på ett papper. genom hur grov det är,sen har de lite me hur träfibret(vettefan va de heter på svenska) ligger o hur tätt det är.(jag kör numera me släta papper, sen är de ju mycket bara känslan, känn på ett skrivarpapper o ett dyrare papper så känner du skillnaden, kvalitetspapper är oftast lite tyngre. peace
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt
Köp ett par jävla pennor från br-leksaker och några koperingspapper från bokia, whom whom!
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Kopieringspapper heter det också, så ingen behöver påpeka det grova felet..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
asså, va fan, e touch så fett bra egentligen?
fuckc
Touch skissblock, är det bättre än Montana skissblocket? Om man kör med både posca och touch pennor?
Touch passar ju bäst på tunna papper eftersom tjockare (dyrare) papper suger upp färgen ojämt och tär mer på pennan. Bäst resultat får du genom ett tunnt papper med bakplåtspapper under som får fägen att gå tillbaka i pappret du ritar på istället för nästa papper, detta ger väldigt jämn ifyllning. linjer gör man ju med posca. Posca är ganska jobbigt att fylla med då dom river upp pappret och torkar långsamt. På duk är dom asbra dock.
SMÅLAND!
river posca upp grova papper med ? touch känns nästan som sånna man körde med på lekis.. hehe men men lite bättre o goare dock
*jaja! -smack-smack*
om man gör "rätt" med posca river det inte upp men det är lätt hänt, pappret blir hur som helst fuktigt och vi vet ju alla hur bra det är. skillnaden mellan touch och vanliga fiberpennor på lekis är att touch inte river pappret, räcker längre, ger en väldigt jämn och fin färg och går att göra en massa andra fördelaktiga saker/efekter som inte funkar med vanliga fiberpennor...typ så
SMÅLAND!
ikea har schyssta pennor till fyll, typ 6 st för 9,90 ;)
frid & fröjd!