I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Laglig vägg i melbourne, Australien?

Vår Hiphop - Graffiti

2008-02-04 15:33

Laglig vägg i melbourne, Australien?

tjena vet nan om det finns nagon laglig vagg i melbourne, Australien? ar namlingen ute och reser och kanner abstinensen fran att inte fatt mala pa ett bra tag!!

TACK pa forhand!!

veerryyy niceee

2008-02-05 12:28
var i brisbane och sydney nyss och där var det kanska hård nolltolerans. så lagligt tror jag inte det finns i australien, om man inte har ägarens tillstånd.
this is the place for your advertisement

2008-02-05 23:32
det finns hur mycket som helst, hooka med lokala writers så e det lugnt

2008-02-06 15:28
I sydney finns det flera vaggar. Kolla med dom som jobbar i butiken 567 king (tror jag den heter). Finns en vagg komplett med basketplan, park och havsutsikt. Som gjort for en heldag.

I Melbourne hittade jag ingen vagg som var "helt laglig". Men jag var dar for kort tid for att verkligen kolla upp det. Verkade dock finnas gott om fames enligt dom jag snackade med. Forsok hooka med nagon som har koll som romeo sa.
cyklist.

2008-02-06 16:54
jupp 567 king
kingstreet newtown, lopez records finns i paramata å i centrala delarna av sydney,
å upp i paddington finns det en stor mitre 10 affär som säljer cans, men d e snor dyrt, gå å kolla 3 dollar shopsen, där finns det cans för tre dollars, dom funkar till fyll.
gråa blåa å råsa och  lila e helt ok, men d e fun caps på dom ....

2008-02-06 20:09

men om du tänker dig att du går ifrån flinder street station upp längs med swanson street, så går du in på en liten sidogata mellan swanson street och elizabeth street och i höjd med rip curl och david jones, där inne iaf finns en liten gata med en affär som ibland säljer sprayburkar och ibland inte, hursomhelst ägaren påstår iaf att ett plank på den bakgatan precis brevid affären(som förövrigt är väldigt sönderkladdad) är lagligt. (dessutom ligger det ett väldigt trevligt cafe precis brevid den här affären som jag kan starkt rekomendera)

ett annat alternativ skulle kunna vara att du går längs flinder street förbi stationen bortmot MCG och sedan viker av in på en sidogata så finns det också där några kvarter som är rejält söndermålad, ett hus som är mitt inne i smeten är mer söndermålat än de andra, det är ett hsu för hemlösa, ngn slags dagverksamhet,  och det är inte lagligt att måla där men folk skiter uppenbarligen i det och det fungerar som ett väldigt centralt placerat fame.

superman!

2008-02-06 20:18
dock sa killen till mig i graffaffären i richmond att det inte finns någon laglig vägg i melbourne, så tro inte att det är heeeelt fritt fram att köra just där, men det är ju helt klart några alternativ:)
superman!

2008-02-08 06:07
man kan i stort sett mala vart som helst i melbourne.. den forsta lagliga vagen du hittar ligger mitt i centrala melbourne, en grand fran federation square.. ganska kefft med ytor men.. sen har du  brunswick st, finns ocksa 100 stallen att kora pa mitt pa dagen.. Eller sa drar du o hookar upp lite lokala writers sa kommer dom losa det dar at dig.
 Random Heroe

2008-02-08 12:24

Ser du någon affärsvägg målad så är de ju bara att gå in och höra om det är lugnt för dom.. kan va bra att ha nån skiss eller foto att visa.

checkcheck:

T-ink.se & art4food.org

2008-02-12 11:36
har för mej att det finns en laglig vägg på Bondi beach. när ja var där för 2 år sen var det iaf folk som målade där under dag tid och ingen brydde sej. så antar att den är laglig?
eller har jag helt fel nu?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-12 11:37
sorry bondi ligger i sidney
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.