I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-30 15:26

tavlor

nån om håller på med tavlor o kan ge lite tipps&tripps ? olika färger osv. va gör ni mallar av osv ? lägg gärna upp steg för steg hur ni gör. finns säkert redan trådar om detta men ja har kollat men inte hittat mkt som e bra..

*jaja! -smack-smack*

2008-01-30 18:05
fucka bara ur o gör vad du känner för. brukar bli bäst så när man ska skapa ngt.

2008-01-30 18:59
Jag ska göra en tavla i bilden nu, hoppas på ett mvg.

Har tänkt att jag ska måla på en färdigsnickrad canvas som man kan köpa i trepack på Clas Ohlsson för typ 69:-
Fixar tre cannor, vit, lattefärgat, lite svart och rött..

Täcker tavlans hela yta med vit grundfärg.
Sen har jag photoshopat ett mitt ansikte, filter>skiss>stämpel med bara svart och vit färg.
tänkte klistra fast detta papper på ett tomt kornflakes paket och sedan skära ut det jag ska skära ut..

Det är lite svårt att förklara men ska börja "skissa upp" lite med schablonen/mallen genom att bara måla de yttersta kanterna, alltså ansiktets kanter.
Tänkte göra lite röda och svarta droppar som droppar ner bakom ansiktet, svårt att förklara hur jag ska göra dock.
Fyller detta med lattefärgen som ska vara en sjysst hudfärg, låter det torka lite innan jag drar på svart över resten av konturerna.

Klaaaart!

Det är säkert svårare än det låter, har aldrig provat det innan.
Glhf :)

Göteborg, heja gais.

2008-01-30 19:04
hur länkar man bilder?
OOH SHIIIT.... Yeeaahhh shit talking shit! Real talking shit! You couldnt shit if you shit talking shit! The shit talking shit yeah talk to it!

2008-01-30 19:49
det finns ett sprillans nytt forum för detta
SMÅLAND!

2008-01-30 22:02
btw så mena ja så klart "tipps&trix"..

gangstaflow F1: ah okey :) har ps så ja kan pröva samma sak som du nämde.. om du har lust kanske du kan ta bilder när du skapar din tavla ?

Herr_Berg: kan du länka den ?
*jaja! -smack-smack*

2008-01-30 23:44
zalaz
Det skulle jag gjärna ha gjort om jag hade haft en kamera.
Jag kanske kan fixa en men jag vet inte hur det blir i och med att jag gör det i skolan under olika pass, men kanske kan få med en del av det i alla fall :)
Göteborg, heja gais.

2008-02-01 20:47
det hade verkligen uppskattats om du gjorde de. hade vart kul o se hur de blir :)
*jaja! -smack-smack*

2008-02-01 21:34

2008-02-01 23:02
tack kungen
*jaja! -smack-smack*

2008-02-01 23:21
zalaz jag skulle vara tveksam om jag var du... du lyssnar på mannen som inte ens kan räkna till 3...

gangstaflow F1 :
"Fixar tre cannor, vit, lattefärgat, lite svart och rött.."
Redline MAdness

2008-02-02 13:56
CopyCat
Sorry dude, alla skriver fel ;)
Har skurit ut schablonen nu i alla fall. Hela projjet kommer upp på min bilddagbok.
Göteborg, heja gais.

2008-02-02 14:23
låter fint (Y)  heter du lika på bdb ?

*jaja! -smack-smack*

2008-02-02 19:04
Edit: jag kan inte lägga upp det riktiga projektet med tavlan på bilddagbok.
En precis likadan fast med akrylfärg kommer upp, sorry dudes.
Kanske kan slänga upp några bilder på  tavlan som görs med spray också.
Göteborg, heja gais.