I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Norra station?

Vår Hiphop - Graffiti

2008-01-28 21:06

Norra station?

Nån som vet vad som försigår på Norra station, en x1:a har stått där hela helgen, och tidigt idag var det 2 panels på den. Kunde tyvär inte tyda vad det stod men såg ut att vara fina grejer. Senare idag hade tåget försvunnit, provar dom spåret, bygger layup eller vad fan gör dom, blev lite nyfiken..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-28 21:19
Det har skickats tåg där flera vändor. Allt möjligt. Allt ifrån brandövningar till transport av pendlar som ska till annan ort typ. Det sista har jag inte belägg för.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-28 21:32
haschpuppie P13

Ja jag har sett att dom "testat" tåg där förrut, bland annat flat-trainsen innan dom togs i trafik på bland annat k-line.
Kul för dom som kom åt å lira tåget, nån som vet vilka det var som kört, kom ju som sagt inte åt å tyda, det var kromare med ganska välarbetad bakgrund, minns inte färger men jag tror det var nåt lila aktigt.

2008-01-28 21:35
det var KFC BDC eller vad det står, typ 3 månader gamla panels och dom gjordes vad jag vet inte där.
tror det var ngn form av brandövning för i förra veckan var ena vagnen fylld med rök och massa gubbar (brandmän?) utanför.
för sent

2008-01-28 21:46
ahaa ok, men vafan när jag så vagnarn i fredags så satt det inga panels på dom vad jag kunde se?

2008-01-29 03:32
Jag är förare på Värtanbanan, och pendeln ni sett där är en brandövningspendel.
Den cruisar från "Någonstans" i Solna (ujjj ;P) - NST 2-3 ggr veckan för övning av STÅGS personal.
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?

2008-01-29 17:59
onödig tråd ta bort

2008-01-29 20:04
tack ImmaOne X0 för infon..

2008-01-30 08:04
Vad har ni för system egentligen?

Har aldrig fattat stockholmarnas linjer, tacka vet jag vagnarna som har nummer och en enkel färg att komma ihåg ;P
Ni snackar om Blåa, och K-line? har ni färger och bokstäver?
Gothenburrrrrrg <3

ps. sorry o.t
Göteborg, heja gais.

2008-02-01 17:21
 till gangstaflow

vi har färger på våra tunnelbanelinjer och namn på våra pendeltågslinjer
N-LINE..Kermit The Frog On Drugs

2008-02-01 17:35
Mjaaa Monty. Det är väl så att folk är för lata för att uttala "norsborg linjen" eller "Akalla linjen" och på kartan, för att kunna urskilja vilken linje som är vilken, så har de olika färg.
Ang "K-line" etc så är det Kungsängen linje, Märsta linjen (M-line) etc... Hur koolt är det att skrika "THE LINE WITH THE MÄRSTA" när man kan ropa "The line with the M, M-LIIINNNNNEEEEEE" osv.
större är bättre

2008-02-01 18:45
vaddå skrika "THE LINE WITH THE MÄRSTA" är du helt off i huvudet eller ?
Man kan ju skrika "The märsta line" om man tycker man är G nog för det ..

2008-02-01 18:59
mm såg dom panelerna dom var ju svin små o som sagt inte körde där
drx fr brxx...

2008-02-02 12:04
Tjödda: Det var ett exempel på varför det finns dåliga förkortningar för att det är "helt off i huvudet" att säga precis så. Get it?

Sen ere The line with the M som gäller!
större är bättre