I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nu har vissa fått ett pris på sitt huvud....

Vår Hiphop - Graffiti

2008-01-22 15:30

Nu har vissa fått ett pris på sitt huvud....

Kännde mig mer eller mindre tvungen att uppa denna artikeln från en tidning i Halland,

Om jag ska förkorta de för er som inte vill läsa så har ett företag satt en reward på 10 000 kr för att man ska gola på vem som målat ABC123 på deras och flera andras företag....
hahaha xD

http://www.hn.se/m_standard.php?avdelning_1=109&avdelning_2=169

R.I.P. Adam Eliasson
9/7-89 -25/5-08
DeepDead....
Toastare

2008-01-22 15:46
**OBS!! INNAN NI SKRIVER I TRÅDEN**

Tänk på att följa dessa regler, en liten reminder bara:

6 - Håll grejer privat
Fråga eller skriv inte om tågkletarställen eller fames på nätet. PRIVATA SAKER TAS PRIVAT. Skriv inte heller på vilken yard det står tåg osv.

7 - Lämna inte ut personuppgifter
Att skriva ut namn, telefonnnummer eller dylikt leder direkt till ban.

8 - Nämn inte tags
Det är inte tillåtet att fråga eller skriva ut vem som har vilken tag. Att skriva eller fråga vilka som tillhör ett visst crew är inte heller tillåtet.

9 - Skvallra inte...
Om: folk som torskar eller inte torskar. De som bör få veta, får veta.

Så ni kan diskutera artikeln och faktumet att de ger ut en belöning för de som golar. Men diskutera INTE själva tagen.
Jag skyller allt på Emma!

2008-01-22 15:47
Bounty: Om du kollar på bilden i artikeln så ser man vilken tag som det gäller.
Vila i frid Daniel ! 091030

2008-01-22 15:50
vaffan ska man göra så där för utfästa en belöning på nått ssånt..

2008-01-22 15:56
haha 100000 att sanera?

de va då ett par dyra sanerare.
 Greenline/Uffline

2008-01-22 15:59
-likemike- P22
det handlar ju om mer än det som syns på bilden...

Toastare

2008-01-22 16:00
p2ab, jag vet det är därför folk inte ska snacka om själva tagen utan om saken. Tagen kan vi alla läsa..

2008-01-22 16:19
kostar en jävla massa att sanera. sen händer det ofta att själva saniringen skadar fasad och portar, vilket leder till än mer åtgärder= 100.000 KR 
mvh:
Enmetertre co.

2008-01-22 16:31
Spelar ingen roll att folk golar, om de inte har fler bevis så kommer den eller dom som gjort det aldrig åka dit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 16:37

en del av spelets regler, kul för DOM i BAKGRUNDEN av bilden!
Fame, Hat o konsekvenser

The longer you go on the more you learn..

2008-01-22 16:58
kostar det 100 000 kr? en biltema burk kostade mig cirka 35-40 kr och de funkade skitbra, Sprayade och väntade lite sprayade igen och gnuggade och tvättade bort. Men finns säkert någon som kommer gola, 10 000 kr är inte små pengar. Inte för mig iallafall..
4:20 KANRK

2008-01-22 17:11
10 000 är ju för fan en piss i havet!

2008-01-22 17:16

vem har sagt att tipset måste stemma de står att han ger 10000 till den som ger tips;)

Toastare

2008-01-22 17:31
**TRÅDEN RENSAD**

Inga fyndiga små inlägg om att ni tjänat eller ska tjäna dessa 10.000kr, eller med andra ord underförstått vill visa att ni vet vem som står bakom det hela.

2008-01-22 17:33
Står ju visserligen också att han inte är ute efter att straffa dom hårt på något sätt.
Bärsen är slut, wtf would Macguyver do!?

2008-01-22 17:49

Det är inte han som bestämmer straffet.

2008-01-22 17:58
helt efterbliven shunne
eyeyey

2008-01-22 19:05

Inga fyndiga små inlägg om att ni tjänat eller ska tjäna dessa 10.000kr
Jäävlar va löjliga ni e här på Whoa!

vi snackar ju om artikeln!!

Graffare

2008-01-22 19:50
fula tags är allt jag har att kommentera
They called me Mr. Glass
Toastare

2008-01-22 20:00
-REVOL-, om du nu är 31 år så förstår du väl att sånna skämt inte leder nånvart i en diskussion om själva fenomenet att skänka en "golpeng" till pengahungriga småkids?

2008-01-22 20:41

Om de nu är så att du är Admin, så förstår du väl att jag inte kan se just sånna saker efter som ni skall trycka in **TRÅDEN RENSAD** då du inte förstår dig på ett skämt eller liknande. skämt ska inte ens leda till något o tänk på vad du säger eller försöker du skydda en brottsling?
Håll dig till ämnet o ta saker privat om de behövs!

2008-01-22 21:06
Golare är inga polare.. man golar inte den här branschen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-22 21:24

Seriöst vilken fitta som la upp den här tråden... Golare har inga polare...

Redline MAdness

2008-01-22 21:25
AMEN COPYCAT

2008-01-22 22:20
Jag la upp den ^^ Och det är det jag menar ja menar inte att man ska gola -.-'
 R.I.P. Adam Eliasson
9/7-89 -25/5-08
DeepDead....

2008-01-22 23:02
hmm hagaskolan undra om dom menar hagaskolan i sundsvall

2008-01-22 23:03

Nu tar dom detta på försök för att minska klotter alt graffiti.. om förtaget lyckas så kommer fler företag gå på samma spår.. detta leder till att den som golar förmodligen gräver sin egna grav..

Det jag tror kommer hända är att det kommer bli mycket mer klotter på huset inom snar framtid.. inga tags utan bara "hej på dig" eller liknade bara för att vissa vill visa att deras taktik inte fungerar...

och på så sätt få stopp på det som har börjat..

men jag kan ha fel..

Moderator

2008-01-22 23:05
antagligen eftersom resten av artikeln handlar om varberg.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Toastare

2008-01-22 23:05
Flashbacck, vad tror du själv? var är artikeln från?

-REVOL- lugn nu... det är skillnad på roliga skämt och pubertala "höhö" grejer som varken är roliga eller nödvändiga och du hann läsa innan jag rensade. Det är bara att tänka innan man skriver, det är allt vi kräver i detta forumet. Vissa klarar det med glans, andra klarar bara av de låg krav som t.ex flashback kräver och gör bäst i att hålla sig i deras graffitiforum.

2008-01-23 00:47
Extremt lustig att man knappt aldrig aldrig får se en tråd ränsad, förutom när det handlar om något sånt här. Trådar med civvare's namn alternativt hatade målares tags rensas aldrig. Grym dubbelmoral bountyboo. Argumentet att purbetala kommentarer tas bort förstår jag inte, om det vore fallet skulle varenda jävla tråd vara tom. Pubertala dissningar är ju charmen med whoa, denna underbara plats där varje inlägg följs av 10 hugg. Sluta leka tråd polis det klär inte.
Varje dag är fredag utom lördag för då är det så det är när vi gör vad vi gör
Graffare

2008-01-23 03:43
hoppas verkligen inte att någon äcklig hungrig jävel får för sig att gola...
http://metafourhiphop.com/

2008-01-23 12:57
undrar om jag får 10000 om jag golar ner mig själv.
vore fett..

lär ju inte bli dömd direkt
cry me a river!
--> thcrew

2008-01-23 13:01
Fabulera, helt rätt! Så jävla löjligt..
Vila i frid, Andrés 'Grioa'.

2008-01-23 13:34
fabulera
fattar du hur mycket jobb det är att moderera graffiti-forumet? Skulle någon moderator slaviskt orka följa reglerna som faktiskt finns skulle man lätt kunna ta bort nästan alla trådar som skapas direkt och ta bort över hälften av alla inlägg som skapas i de trådar som fanns kvar.
Att trådar som denna modereras hårdare är förmodligen för att admins+moderatorer går in och kollar dom oftare för att risken att folk skriver saker som kan skada folk är överhängande.
När jag var moderator tog jag bort såna här trådar direkt istället för att göra extrajobbet att kolla dom. Det finns ändå inget vettigt att diskutera kring det. Någon kan ju starta en tråd där man diskuterar belöningar/angiveri rent allmänt istället för ett speciellt fall...

2008-01-23 13:36
och nej. Det finns ingen charm med whoa. Bara toys och skissare och has-beens som dissar andra toys, skissare och has-beens för att känna sig lite mindre som toys, skissare och has-beens...

2008-01-23 14:08
fan ser inte artikeln

2008-01-23 14:15
jag orkade moderera forumet..
sen var jag inte mod längre..

vem orkar lägga tid på barnrumpor =)
cry me a river!
--> thcrew

2008-01-23 17:30
Toy/has-been fenomenet är ju det som är charmen. Man går ju inte in här på whoa för att hålla seriösa diskussioner, det gör man med sina vänner. Här går man in för att se folk dampa ur på varandra och få sig ett skratt. Klart att alla moderatorer gör ett riktigt hästjobb, och jag applåderar dem. Jag ville att tyngden i mitt tidigare inlägg skulle ligga på den dubbelmoralen som finns med att rensa vissa trådar men inte andra. Ta som exempel den där grabben från sfg som körde på några bilar i stureby, han blev uthängd och hotad som aldrig förr. Din idé om att helt enkelt radera skiten och starta en allmän tråd verkar vettig.

Tyckte bara det var dumt att använda reglerna som argumentationsgrund då de genom slarvigt användande saknar grund. "Don't bring a knife to a gun fight"
Toastare

2008-01-23 19:46
fabulera, i sånna fall har du missuppfattat hela grejen och kan istället hålla dig till dina polare. Sen blir jag inte ledsen i ögat av att du kallar mig trådpolis, jag är admin och håller koll på hela forumet och rensade bara här för att jag såg tråden direkt när den las upp, annars sköter graffmodsen det skitjobbet med att rensa här och som lifeforms säger så borde tråden rykt direkt. Dock kan ni få en chans ibland att kanske skapa en vettig diskussion.

Att vissa trådar rensas och andra inte är ju för att vi inte hinner hålla koll på all skit som skrivs här. Vissa trådar måste ha striktare regler eftersom det direkt kan skada personer. Det finns ingen tråd där civvare har hängts ut som har fått vara kvar. Jag har inte använt reglerna som argumentationsgrund, men vissa kan behöva läsa på dem. Skitsnack åker hur som helst.. och klarar man inte det så har man som sagt flashback. Om man inte känner att man ska ut och måla lite istället..

2008-01-23 20:04
Southern belles in london sings.. Skippa skitsnacket finns dom som vill kunna ha seriösa diskussioner på whoa och det finns sådana också. Bara det att oseriösa som du är som du är. Är helt på Bounty's sida. Är inte det ett rätt lockande godis? Cocos ? Mums.

2008-01-24 13:46
den oversta lanken leder fel nu, har e artikeln:

http://www.hn.se/m_standard.php?id=896659&avdelning_1=109&avdelning_2=169&

F.o. sa e de val inte "dubbelmoral" att hanga ut civvare men inte malare (aven om det ju som bountyboo papekar inte har hant), de e val i allra hogsta grad moraliskt, enligt moralen "graffitimalare ar bra, civvare e svin". Men du (fabulera) kanske inte haller med om den moraliska grunden?
det kostar på att ligga på topp

2008-01-24 13:55

Jag hade absolut anmält mig själv, fått tio lax. Sen ångrat mig när jag fått min belöning o farbror polisen kom till platsen.

Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2008-01-24 19:40

Bornbusy: Tja... förvisso är civvare fitter, det har du helt rätt i, men tyckte lite synd om den där SFG killen, tror inte riktigt han förstod vad han gjorde. Sen ville jag mest argumentera lite, kul att så små frön av oreda här och var. Det är också väldigt kul när motargumenten man får inte bottnar i att jag är en fitta/toy.

Bounty. Då förstår jag bättre vad du menar och håller till viss del med dig. Dock så anser jag att Lifeforms idé var bäst... fast ändå tråkig.

Imorgon är det fredag

2008-01-24 19:50
BountyBoo F27

vad vet du om graffiti egentligen? hur många målningar sa du att du hade gjort?
OOH SHIIIT.... Yeeaahhh shit talking shit! Real talking shit! You couldnt shit if you shit talking shit! The shit talking shit yeah talk to it!
Toastare

2008-01-24 20:03
Bitch-Viking, ingen och det krävs inte för att veta något om graffiti. Jag har heller aldrig påstått att jag målat en enda målning. Folk här i forumet är väl beviset själv att man inte behöver "veta nått om graffiti" bara för att man kan hålla i en sprayburk eller en marker.

BornBusy, det har hänt.. men det är då folk fått för mycket balls eller inte tänker och rensas dels på grund av vad reglerna om uthängning säger och dels för att det mesta som skrivs i det här forumet loggas av de där personerna själv och den som skriver det kan, och har, råkat illa ut.

2008-01-24 20:15
Skulle det krävas någon slags erfarenhet/kunskap kring kladd för att få hävda sig, trycka ner folk och härja runt allmänt i det här forumet skulle det förmodligen komma 10 nya inlägg per år.

2008-01-25 01:51

Patetiskt graff forum  på den här sidan asså, överfylld med rövslickeri och folksom inte kör som snackar om hur mycket de kommer köra och vad de gjort tidigare och gillar att prata om rykten osv. jävla groupie fjollor

OOH SHIIIT.... Yeeaahhh shit talking shit! Real talking shit! You couldnt shit if you shit talking shit! The shit talking shit yeah talk to it!

2008-01-25 05:41

nu har vissa fått ett pris på sitt HUVUD!!?? haha shit fyfan jävla kukhuvven! låter som om dom tar skotpengar på han..

2008-01-25 09:53
Jag vet ett graffare som golade på sin kompis när han torskade, kompisen skulle klarat sig om det inte vore för tjallningen. Vad tror ni skulle hända om jag publicerade hans tag på nätet?
- Våffelstövel -
Toastare

2008-01-25 17:03
Bitch-Viking, du behöver inte vara här det är helt frivilligt att klicka dig in här. och du har fått en hel del om bakfoten.