Sveriges komplettaste lista över lagliga väggar!
Jag har gjort en sammanställning över alla Sveriges lagliga väggar, hur man hittar dit och hur stora väggarna är! här finns listan för er som är intresserade:Charleztown Graffiti Kanske inte så användbart nu när vintern är här, men till sommaren blir det andra bullar då säkert många av er kommer besöka dessa väggar!
:::The Iranian Stallion:::
haha varför heter hemsidan charleztown?
DIRTY MIKE: för det är en Karlstadsida egentligen, och Karlstad på engelska blir Charleztown, namnet röstades fram av besökarna själva.
Mest kompletta. Och det är bara draken som är laglig vid Röda Sten, längd 3m på vardera sida.
whatone: hehe, jag vet att det heter mest kompletta, men jag trodde det skulle bli för långt att skriva i rubriken. Ska ändra de där med draken!
e nått komplett så e de komplett, varken mer mindre eller minst
this is for my dawgs - Diamonds and Glue
komplettaste var ju helt klart dagens ord..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Eskilstuna L:100m H:2,2m Du måste vara med i graffitiförening för att få måla." Vad är denna information baserad på? Den kan mycket väl stämma, men jag är ganska intresserad. Om det ÄR vad jag tror så är den väggen inte längre legal att måla på.
Kolja Gillis trapphus luktar arsle!
Kan någon vänlig själ förklarar hur det ligger till med lagliga väggar. Det är ju garanterat målat över hela väggen, är det fritt fram att måla över vem man vill? Jag personligen skulle ha lite svårt o måla över någon som är bättre än mig, fast hur ligger det till? Är det vanligt att det blir bråk med ägarna till en målning om de kommer förbi?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ps. Finns det några "regler" att hålla sig till typ?
En laglig vägg är fri från "regler" målare emellan. Måla över exakt vad du vill.
Man får räkna med att bli övermålad men det är ändå surt om någon som är mindre bra målar över. Kul initiativ. du har dock missat Karlskronas tunnel. den är cirkus 20 m lång och kanske 2.5 m hög.
på varje sida*
tack till er som har sagt vad som är fel och måste ändras. ska göra detta snarast! som jag har nämnt så är informationen baserad på mina egna resor, whoas diskussioner och tidningen up:s information. så jag kan inte garantera att allting stämmer!
Piecer: kanske vill du ge en vägbeskrivning till tunneln så kan jag lägga på sidan? :)
tunneln i ljusdal e väll inte laglig längere ? va vll en tråd om de för inte så länge sedan . .
skit ska skit ha !! ..
hur ska man veta var alla ställena ligger när man väl är i staden typ..?
Vi Sprang Ditåt---->
Skoner, Det bor antagligen folk i städerna i fråga som är talkunniga.. Resten kan du säkert lista ut själv !
Vila i frid Daniel ! 091030
"Härnösand Skaffa ett "graffitimålarkort", du måste vara bosatt i staden. Kommunen utfärdar korten." fan va cleant, ett graffitimålarkort! som ett "komma ut ur fängelse-kort" i monopol. straffimmunitet like whoa.
this is the place for your advertisement
Angående Lund så ligger Smålands Nation på Kastanjegatan 7 och de lagliga väggarna vid Hemgården finns inte kvar längre.
lifeforms: tack för infon, har ändrat detta nu!
väggen i borlänge finns inte kvar, fick väl inte ens stå ett halvår? faluväggen vid rusta vet jag inte om man kan köra längre, dessutom måste man snacka med ägaren först. däremot finns det en laglig vägg vid arenan i falun nuförtiden.
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Redaktionen
2007-11-29 12:27
Finns en skateramp som är laglig att måla på vid ungdomshuset i Vänersborg.
namaste
sodoku:tack, ska ändra det du sagt :) ÅderpåleOne: tack, ska skriva till detta. kanske har du en vägbeskrivning så kan jag skriva med det åxå?
Vägbeskrivning till Karlskronas tunneln är väl om man utgår från att det är någon från någon annan stad : När du är på infardsleden så svänger du av höger ca 1 km efter Maxi. sväng enligt skyltarna mot sjukhuset. Då ser du ett par övergivna tennisbanor till vänster. Sväng ner och fortsätt på samma väg så kommer du till tunneln efter 100m. nåt sånt :)
Piecer: tack :)
Västerås väggen ligger på lillåudden, den kommer att försvinna under våren..
"Till våren kommer grafittimuren att försvinna. Idén att flytta och bevara en del av muren går troligen inte att genomföra"
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=693675
(allt är lagligt tills man torskar)
Iran P22 du kan ta bort informationen om kopparbergs vägg. för väggen har dom tagit p.g.a ökat klooter i byn.. piiz
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
hjälte: ok, tack, har ändrat detta nu!
Angående väggen i västerås. Är de bara att dra dit o måla eller är de regler, någon som vet?
Hmja ?
noll koll, vet bara vart den finns.. är man nybörjare vill väl endel att man kör på utsidan har jag hört, också är väl väggen inte helt laglig även om dom flesta anser att det är ok.
Okej tackar, Är det stället man ser på vänstersida om man kommer med tåget från sthlm hållet? Är inte själv från v-ås.
Hmja ?
iran woopa finns två stycken i bjärred.. pm.a för info om du vill
Karl = charlez på engelska?
diska hårdare, kvinna
Dunderblunder: det sägs så
>kubaN F2 Nej jag tror inte det, du tänker nog på ett fame som kallas obsväggen, ligger på vänster sida precis när man kommer in i västerås.. den här väggen syns inte från järnvägen.. när man står på stationen går man ner mot mälaren och sen längst ut på den udden som lantmännen har sin silo, precis när man kommer fram till dom nybyggda hyreshusen tar man av åt vänster vid en blå lagerlokal, väggen ligger på baksidan av den..
Redaktionen
2007-12-03 19:38
Ang väggen i vänersborg: Står man på perrongen på vänersborgs resecentrum så ska man bara upp för trappan och gå över till andra sidan gatan. sen tar man sig ungefär 100 meter åt höger ner för backen, över vägen sen ligger den där.
namaste
Graffare
2007-12-03 19:50
Det finns ytterligare en vägg i Malmö Askania på Blidögatan 3.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare
2007-12-04 09:12
Iran P22 sorry men jag måste påpeka en sak haha..
forumssignaturen du använder:
:::::::::DJ M-KAY::::::::
det skall vara The PERSIAN Stallion inte Iranian..
det borde du veta eftersom du är Iranie förmodar jag =)
bra initiativ annars, peace
http://metafourhiphop.com/
Du va mig inte lite dumm i huve? Hur e den quoten igentligen? ITALIAN. Iranian rimmar nästan, persian inte alls haha
de så kallade "Ewos" i södertälje hamn har väl blivigt lagligt? om jag inte mins fel!
SJUK
du har inte ens skrivit in uddevalla som har de bästa lagliga vägarna i hela sverige
http://www.myspace.com/sps451
sps 451: uddevalla står med på listan.
Nattugglan: skulle va nice om du skrev lite mer om väggen i malmö. gärna storlek och vägbeskrivning...
godlovesugly: anledningen till att jag har Iranian är för att det liknar Italian. Rocky kallades the italian stallion.
det är iaf schyssta grejjer.
I be around, just out of sight
coolt
hahahah charlstown är karlstad på engelska hahahha, viken engelska dåå?? karl och stad blir väll ändå manstown
romeo_olsson: det svenska namnet karl härstammar från engelska namnet Charles...