Metro idag
Stog om några killar som trashat en vagn i tunnelbanan, (38 fönsterrutor slog dom sönder). Tycker det är lite roligt dock hur åklagaren indirekt tipsar dom om att vara maskerade i fortsättningen. Även om det knappast är en hemlighet att man blir filmad :PMärkligt att de inte maskerat sig bättre, säger Anneli Correll, som även bygger åtalet på bevisning från bland annat husrannsakan. http://www.metro.se/se/article/2007/11/19/22/3407-45/index.xml
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Synd att torska på en sådan grej. Antar att man vet att man blir filmad, och då är det väldigt klantigt att inte använda lämplig maskering.
Jo lär ju bli rätt så dyrt, förutsatt att filmmaterialet är tillräckligt bra :P
Fattar inte grejen med trashing. Insidor har alltid funnits och är en del av graffitin tycker jag. Men att slå sönder allt som är i ens väg.. Jag förstår inte!
Sant, denna tråden borde ligga i Övrigt - Blandat, har inget med graffiti att göra, jag är helt med på vads saxor säger!
jobbig torsk, lär ju bli feta summor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
riktiga grabbar röjjer utan maskering haha
Ibland
trashing, av idioter för idioter.
Om man slår sönder en hel vagn gör man inte det för att man tycker att det är roligt att måla graff, då gör man det för att man tycker att det är roligt att slå sönder saker. Det kan man inte kalla för Graffiti.
jag vill se filmklipp!!!! :] hähä.. håller också med, sjukt onödigt och det har inget med graff o göra.
C.R.E.A.M.
ok men bölande hör till graffiti? mer sånt i sånna fall
Orutinerad maskering må jag lov att säga !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vissa graffare anser att det hör till andra inte.. Men man blir inte mindre graffare för att man anser att det hör till..
Vafan har "trashing" att göra med krossade rutor!?
Termen användes redan på 80talet här i stockholm och då var det ingen som syftade på att krossa rutor. Ni får faktiskt sluta ta till er medias begrepp och tolkningar av dessa, iaf när det kommer till graffitikulturen.
Eller använder ni kanske klottermunstycket till att göra pennan tjockare?
trashing hör inte till graffiti! hur kul är det att sitta i en vagn när alla rutor är sönderslagna mitt i vintern men om det är någon som har klottrat i den kan det va kul att sitta och titta på alla tagsen. jävla wannabe gangster som trashar
Det står ju att dom åkt dit för att klottrat ner en hel vagn också så det rör sig om klottrare. Hursomhelst, att du klottrar i en vagn kostar också pengar. Vad gör det för skillnad om 10 000kr går åt att sanera dina tuffa insidor mot att byta en trasig ruta? Klottret försvinner och vagnen är ren eller rutan byts ut och vagnen är hel.
Ni som skriver att det är toys har ingen aning....
Redline MAdness
vompen X0 ingen tvingar dig att sitta i den vagnen..
och dessutom tar sl tåget ur trafik då.
Trashing = Helt rätt åt sl
hur mycket kostar en ruta för dom ? Med hjälp av en hammare krossas 38 fönster- och dörrrutor till en reparationskostnad av nästan en kvarts miljon kronor.
ALF Toys Al Mighty
CopyCat Vem skrev att dom var "toys" ? Och vad har vi inte en aning om ? Om det skulle vara nån Mr.Hotshot graffiti cool dude som har slått sönder rutorna så whatever, det gör det inte mer försvarbart ? Ps. Jag anser att trashing hör till röjjet runt "graffiti", en del röjjer mer andra inte alls, punkt slut .
flex.. kan du matte? det blir ca 6500 :- per ruta
TaxiDriver: äre du som är förövaren?
tror det slogs sönder rutor och skit i vagnarna innan folk började klottra i dom..orka gråta över att några trashat ett tåg..men till den stora frågan..vem blir först med att säga att det är folk som slår sönder som ger klottrare ett dåligt ryckte?
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
Trodde graffiti i grund och botten handlade om att sprida sitt namn. Hur man gör det genom att smasha rutor vet inte jag. Någon får gärna upplysa mig om hur det fungerar. I övrigt är jag förvånad att ingen samhällshjälte gav sig på snorungarna och gav dom en ordentlig läxa. Det hade jag gjort. Ingen höjdare nu då generaliseringen kommer bli att klottrare verkligen förstör. Något jag själv inte alls är ute efter. Jag hajar att alla diggar olika saker. Jag är dock mest för att måla och bomba. Hoppas dom får svidande straff, jag hatar kalla t-banevagnar och höjda SL-Priser.
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."
Hur man sprider sitt namn genom att smasha rutor är ju lätt att förstå ? Det blir ju (exempel) "Jahaaa, han som trashade ett helt tåg på gröna i höstas" och man blir känd som ett riktigt yrväder inom graffitins värld . Fast det förutser ju att dom bombade lite i vagnarna också annars så kan det ju varit vilken tjomme som helst som sneat.
vilka jäkla discutioner asså
Tjödda, du har rätt förståss. Men då är det ju ändå ingenting som har med graff i sig att göra. Jag skulle kunna skjuta en människa, tagga ner honom med min tag och lägga honom utanför highlights, så skulle det också förmodligen ge mig en del fame. Men att påstå att själva mordet har med graff att göra hade ju varit fel.
är väl inte fel utifall det är så att du skjuter han för att taga på han så att du kan impa på hl killarna?
(”)_(”)_.-””-., ´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara ( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18
bra skit.
"gotcha back like a chriopract"
hehe de som är sjukt är att dom hade med sig en hammare för att slå in rutorna med men inte änns drog på sig en luva.. :p trashrocks .
habbadabba X0 klart det är graffiti dom har ju haglöfs ryggor yao yao
diska hårdare, kvinna
vadå som att måla tillhör graffiti då eller? :S
ONE UNITED! Sir_Alex.blogg.se
lillbrosan tillhör graff.. har man inte med han i en gimp mask när man kör så är det skitsamma
haha alla som dissar trashing vågar själva inte göra det..
CHILLNANI
Wörd på saxor !
soundcloud.com/jerrones
kalrtsom fan trashing e graffitirelaterat.
alla som tycker att det är rätt åt sl vad är det för fel med sl då? och på vilket sätt är trashing graffitirelaterat?
bobs F23 Där sa du något. Jag vågar inte vara lika tuff som dom som trashar. För det är fett tufft.
Zid P22 Fan va häftigt du är som sitter på whoas graff forum och spelar vuxen.
"Jag var så fattig när jag växte upp, att hade jag inte varit pojke så hade jag inte haft något att leka med!"
han är åtminstonne 16 år äldre än dig ;) iaf enlig whoa :P
aa det e så jävla tufft och trascha vagnar...not
Fan 38 rutor? tss, de dog tusentals ungar idag.
"Vafan är grejjen med att inte kunna stava?"
Trashing har enligt mitt tycke inte med graffitin att göra. Att klottra på saker och sprida sitt namn är graffiti. Men eftersom många klottrare ofta är väldigt destruktiva av sig så är det inte konstigt att det är klottrare som slår sönder rutor.
förstår inte hur dom kan se vem personerna är? söker dom igenom tidigare straffade? eller söker dom igenom databasen på alla ansikten i hela sverige? :S
maaarkus de har en databas med alla ansikten i hela Sveriga ja, så om du ska ut på nåt fett mission nån gång så är det läge att färga håret och skaffa den där piercingen du alltid drömt om!
RÖÖÖÖJ RÖÖÖÖJ !!!!!!! Bästa artikeln på länge :)
5 minets of shooting on this crazy ass nigger oh shit the clip jammed when i pulled the trigger.
om trashing är graffiti relaterat verkar vara nåt folk tycker till om. antingen är det vell det elelr inte.. bäst att undersöka! de ända som kan svara på om de där busungarna var så kallade klottrare kan bara en sak visa... nämligen det lillga hålet i ryggen.. även kallat rackets fack! vilket inte framgår på bilden.. så jag antar att de bara var lacka över typ sl:s tidsförseningar eller nåt å ville hjälpa till genom att slå sönder rutorna i tåget vilket i syfte skulle medföra en lättare totalvikt på tåget som i sin tur skulle kunna öka hastighets möjligheten och därmed kunna åka ikapp förseningen.. propps till grötinsamlarförbundet!
"Fan 38 rutor? tss, de dog tusentals ungar idag" Världsliga moraliska sverige i ett nötskal.