Invigning av Karlstad lagliga graffitiväggar!
Japp, den 21:a september smäller det. Under kulturnatten den 21:a september kommer karlstads lagliga väggar att invigas. Det är alltså 4 kuber som fungerar som lagliga graffitiväggar. Kuberna är mobila och går att flytta omkring. Varje kub har fyra sidor som går att måla på och varje sida är 2,5 meter bred och 1,8 meter hög. vi kommer ha 12 lokala målare, 1 olokal målare och två konstnärer som skall smycka dessa väggar under kulturnatten. sedan kommer väggarna flyttas och får då målas på hur mycket ni vill!! De som kommer vara med och inviga väggarna har fått ett meddelande av mig här på Whoa idag(11/9). Ni andra som har anmält intresse men inte fått nåt meddelande får ändå komma dit och måla men då på den yta som vi kallar allmänhetens vägg där alla får måla, självklart med gratis färg från oss!Dagens schema ser ut som följer: 9:00 - Föreläsning om graffitikulturen med Pärra Andreasson (Ruskig) på UNO .18:00 - Kulturnatten och målandet sätter igång i Museiparken .24:00 - Kulturnatten slut. Vill ni vara med och hjälpa till under dagen så dra iväg ett meddelande till mig eller Timrock så pratar vi mer om det!
:::The Iranian Stallion:::
låter fätt faktiskt, men jag vet inte. föreläsningen känns komma lite opassande då majoriteten faktiskt går i skolan eller jobbar vid den tidpunkten. I övrigt skulle det vara kul och veta vilka målarna är..
hets, stress, fest!
ankancr Föreläsningen är främst för politiker, och folk som typ inte känner till vad graffiti egentligen är. typ folk som jobbar på karlstadbuss och SJ exempelvis, dom som bara ser det "negativa" i graffiti. vi vill inte avslöja målarna än. jag kan säga att det är en ordentlig blandning mellan gamla och nya målare :)
alkohol och musik är det inblandat ? Mycket folk ute och sånt ? Är det något att åka till karlstad för?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
localareagraffw0rk Det är ju kulturnatt så det kommer vara massa musik, dans och konst hela kvällen. Tidigare år har vi haft runt 3000 besökare, så det är väldigt mycket folk! alkohol kommer inte att finnas däremot. men du kan väl dricka om du vill det, eftersom det är ute så kommer ingen haffa dig. bara du inte dricker på det området där kulturnatten är.
hette det inte kristallnatten?
tack för erbjudandet och ditt meddelande men jag måste tyvärr tacka nej.
Nej det är helt olika grejer om du nu inte var ironisk.
addicted nej, det heter kulturnattenstureplan Du har inte fått någon inbjudan
Iran P22 soft fan, det va i västerås va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Karsltad känns långt bort !
localareagraffw0rk nej då, karlstad är nära.Alligator jasså, när hände detta? så det finns ingen vägg längre eller vadå?
techaas japp, Norra Kroppkärrs Dirten!
okej. desvärre tror jag chansen är stor att dom kommunala försvinner i sinom tid också när folk inte enbart målar på de lagliga väggarna som finns att tillgå. nu har jag inte varit med och slutit dealen men ofta brukar det ställas krav på målarna när lagliga väggar tillkommer.
techaas vi kommer ha ett antal enkla regler som måste följas. - Måla inte på annat än anvisade ställen - Måla inget som kan vara kränkande - Ta med dig burkar och annat skräp eller släng i närmaste papperskorg - Ha gärna en öppen och trevlig attityd mot förbipasserande
"- Måla inte på annat än anvisade ställen" hur funkar den här regeln? handlar det om att inte måla på omgivningen i samband med måleri av någon av de lagliga? för jag har svårt att tro att allt olagligt klotter försvinner i och med det här projektet. tas väggarna bort om en person klottrar ner stan exempelvis?
techaas det betyder att man inte ska måla på saker som är runtomkring väggen som typ marken, träden eller väggar i närheten.
vi vet att det olagliga målandet aldrig kommer att sluta. men vi hoppas att det målas mindre olagligt och de kids som funderar på att börja graffa kan måla lagligt istället eftersom dom nu har en möjlighet att göra detta!
men om nån bombar sönder stan så bidrar det ju till att alla politiker får en sämre syn på graffiti och chansen att ha kvar dom lagliga väggarna blir mindre tyvärr...
tänker ju knappast sluta köra i stan för den sakens skull.
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!
bombomachides det är ingen som har sagt att du måste sluta köra i stan. dessa väggar är bara ett alternativ till dom som inte vill måla olagligt.
Ser fram emot detta
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
hur stor yta är det som allmänheten får måla på under invigningen?
gratis färg OMG!!!!!!!! gäller det även för de som ska måla på den "allmäna ytan"?
rocknrollrebel ytan som allmänheten får måla på är 6 meter bred och 2 meter hög ungefär...lillen_O ja, gratis färg gäller även för dom som vill måla på den allmäna ytan. fast det är ju inte meningen att man ska stå typ 3 timmar och göra en hel målning där.. det är mer till för att man ska få prova på åså..
SOFT!!!!! så man ska typ bara taga där eller vad?
lillen_O du kan ju få måla, men det är inte meningen att man ska stå 2 timmar och göra en burner liksom... :)
Graffare
2007-09-16 20:34
t-ups fo show.
They called me Mr. Glass
glöm inte nu på fredag. 9:00 - Föreläsning om graffitikulturen med Pärra Andreasson (Ruskig) på UNO .18:00 - Kulturnatten och målandet sätter igång i Museiparken .
bra jobbat.. det ska bli intressant och se vad ni har hittat på. kul med folk som ger sig fan på att få till nått och sedan också lyckas med det. inte helt enkelt i den här stan!
live fast die young - stay beautiful
RioGeremies Tack! nej, de har inte varit helt lätt. Vi har kämpat i 5 år med detta och innan oss har massor med snubbar försökt med samma sak. men nu äntligen har det blivit av. fast vi får väl se hur länge det håller! går ju aldrig att lita på politiker...
haha lätt Iran!
har hört att det kommer vara skitmycket snutar ute och att vid väggen kommer man kolla målarnas tag sen kommer man ta dom om dom målat ute. är det sant? eller är jag bara paranoid...
eller jag menar har jag hört fel?
Varför en massa 2,5m väggar? Det känns faktiskt lite väl snålt tilltaget. Eller missuppfattade jag storleken?
lillen_O att det skulle stå poliser vid väggarna är självklart en risk som kan finnas, om så är fallet tror jag inte de skulle gå ut med den informationen till oss målare så ett helt korrekt svar blir nog svårt att få. riskerna för detta är såklart generellt för alla kommunsponsrade graffiti-jam.
lillen_O: vart har du hört det? det är typ ingen som vet att det ska vara graffiti där ens.. STHLMWALLS: dom e så små för att dom ska gå att flytta
lillen_O::varför skulle du då skriva din tag?
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
skitkul med initiativ i karlstad, timrock å iran har gjort ett svinbra jobb. big up! som man säger på hiphopslang
men problemet med att det finns driftiga människor här är att dom tyvärr knappt får någon respons, jävligt synd...
hoppas allt går vägen nu och att det snart kommer gå att bygga ut lite. annars kommer alla i karlstad få ryggont
kom dessutom på ett bra smeknamn för väggarna... "sockerbitarna"
trekken::nejnej det kan de inte heta, i folkmun kommer de kallas "sökkerbetera" (med en ordentlig kranskommun-dialekt)
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
ses där
hets, stress, fest!
glömde tacka! tack alla ni som kom dit och trotsade regnet. Kuberna blev chockt snygga len....haha!
Någom som har bilder från Graffen igår lr ?
tack för en skitrolig kväll :) regnet var inget hinder!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
K0FFiN bilder kommer så småningom. det kommer sättas upp en hemsida där alla bilder kommer finnas! tills dess kan ni som har bilder lägga upp dom. kuberna har flyttats nu till Lugnets Fritidsgård på gruvlyckan, och än så länge sitter målningarna från igår kvar så gå å beskåda dom!
Graffare
2007-09-22 16:03
när får man måla dom?
They called me Mr. Glass
Bara köra på :) Skithöna
Montana luktar gott
Orka dra upp en gammal tråd :( trodde det var nått på gång sen ser jag datumet ... suck
Allt är sant på internet.