tråkiga nyheter ( sls skyldighet )....
hej vill först säga att en gammal graffarpolare som jag kört med i många år och vart kompis med redan innan jag började med graff blev blind på båda ögonen idag....:( allt tack vara en sorts blomma som gillar att växa längst tunnelbane-pendel linjerna denna blomma heter BJÖRNLOKAR coh är en ganska stor blomma med vita knoppar och tjock skälk om man tar i denna eller en annan sorts blomma som ser likadan ut fast rosa och sen råkar ta sig i ögonen så blir man permanent blind.... visste inte om detta och fick höra senare att det är sj`s skyldighet att ta bort denna med gift men verkar dom senaste åren skitit i det så nu växer dom överallt... tycker det är dålig stil att ta klotter problemet så seriöst när det går bort med vatten medans man inte äns orkar döda några jävla blommjävlar som man blir blind av!!!! trådens syfte är såklart att varna andra graffare att akta sig för dessa om man vill leva med att kunna se och kunna graffa och dessutom leva vidare ända tills man dör gammal ( eller annan orsak som tex självmord eller koppelåkning) lev och njut skjut en snut, peace!!!
i like to smoke da ducsh stuff.
sån där finns vell överallt? lr iaf liknande
tänk före efter
Låter konstigt detta, men stämmer det så var det tråkigt att höra. Jag vet att björnlokar är irriterande för huden, och får man mycket av växtsaften på sig kan man få rediga brännskador och märken för livet. Men jag har dock aldrig hört att den skulle vara såpass giftig att man kunde förlora synen.
Om huden som varit i kontakt med växten utsätts för solljus kan det bli riktigt illa ser jag här:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B6rnloka
hahahohohihi
shit det är juh dom. dom ser man ju överallt..
The pen is stronger than the knife,,
tiagone ja det är den men du kan också tänka på en annan sårts blomma som ser likadan ut men som är mindre....
Inte SJ's skyldighet. Men Stockholms stad har tagit på sig att utrota plantan, men precis som du säger har inte detta skett på ett bra sätt. Banverket brukar bespruta linjen för att bli av med dom, men är precis som alla andra företag och gör ingenting förrens någon anmäler att dom finns och klagar högljutt!
Bara för att d..d..d..dduuuu är rädd ff.f...förrr miiiig!
men snälla någon!
Det är väl knappast deras skyldighet!? Det står väl för fan på skyltar och sånt att man inte ska gå längs linjen och sånt. Gör man det och blir förgiftad eller va han blev av blomman så får han fan skylla sig själv!
hmh skumt, dedär me mörkläggning av hud tror jag nästan jag drabbats av, av den där blomman... en liten bit längs bröstet.. det varade i cirka 2 veckor men jag har aldrig upplevt att det sved elr nåt ? öh hm
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tråkigt, den andra och vanligare växten ni tänker på är den legendariska HUNDKEX (hundloka).
fan ja har aldrig märkt nått av de där blommerna
Den heter BJÖRNLOKA och växer i regel överallt. Det är ingen fara så länge man inte bryter av dom eller petar på dem, shit va klantigt..
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
ToyboY P21 hur kan det vara klantigt om man inte vet om det?
Hur gick det till? Han måste ju ha petat in växten i ögonen eller nåt...
dem finns fan över allt ja ! va fan ofta ? :S
!Helsingborg!Skåne!Danmark!Sver~!
Jeo_ dom finns inte överallt, det är hundkex du syftar på. Dom är mindre och helt ofarliga!
ah men när man åker tåg och skit så ser jag oftast såna en bit utanför spåret :/ kanske hundkex det med men ;/
aa , sånadär "hundkex" ser ju typ likadana ut :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hundkex och björnloka är ju kanske lika om man är helt jävla blind! för en person med normalsyn är det inga problem att skilja på dessa två...
Läskigt med sån där ond blomster. Sånt där hör hemma i nån djungel...
Intressepenisen hårdnar!
alla är kanske inte "hobbyträdgårdsmästare"
A.P.A Clicken i ditt ansikte!
trädgårds forum tack blind av blommor ska jag oxå testa
Forumsignatur:
My god! - Skillnad på björnloka och "hundkex" - svart och vitt!? :D - Ingen som råkat ut för "våreld" små lila ogräsväxter som ger ungefär samma bränn märken och svartare partier av hud i samband med solkontakt ... växer efter varenda jävla linje!?
hörru synd för din polare men kan han inte ta skadestånd elr nåt sånt ja tror att han skulle få jävligt me cash av de.. tack för varningen annars
RättEnkelt P25 : Såna där lila små växter med taggiga blad ? typ :) ?
aa men om dom växer vid tåg spåret? där har man ju igentligen ingenting att göra på så igentligen är de inte sls fel att han blev blind de är olaglig att betträda spåret! (ursäkta stav fel)
RättEnkelt Jo tack, de är riktigt uppfriskande när man är på knipex-äventyr.
klottrare som diskuterar blommor, så romantiskt.
Jail sade det, den som dom flesta tänker på är ju "hundkex-blomman" helt ofarlig.
Har dock aldrig sett dom här, men irriterar ju hud står det.
Men ögon?
AOTP - PHARAOHS!
Ett bra tips är att inte gnugga ögonen med skitiga händer. Finns många saker som har liten inverkan på hud men tråkiga följder om man har dem i ögonen.
vad ska man med cash till om man e blind ?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Amfetaminpsykos :D - haha jobbar jusom växlare på Greenargo ... så många pajjade ben har man fått ... (ja, jag har bara två ... men men :D) - Vet inte hur många gånger man kommit hem med svidande kliande och med exem på benen :D
Jeo_ - Thats sounds like the plant :D
shit en snubbe har blivit blind och ni sitter och skämtar i tråden? där ser man hur hög whoa mentalitetn är då
och ni som säger att man inte ska beträda spår osv, hur ska man annars måla linje pieces osv? jävla idioter
härejag1 P21 blev din kompis verkligen hellt blind för alltid?
The pen is stronger than the knife,,
ches - Du får ha långa armar :) Tror inte det är att han blivit blind vi skämtar så mycket om. Men tanken på att han ska höra av sig och säga att han "lekt efter linjen" och blivit blind lär ju inte riktigt gå hem. - Däremot om han skyller på att ha blivit blind av en björnloka efter en väg eller något ... - då kan nog Sthlm stad börja diskutera. Päjs!
Jag dömer inte honom för att ha hängt elr målat elr vad han nu gjorde, vid linjen. Men tror knappast han kan få ut "skadestånd" eller nåt pga av denna blomma och indicent. Innan han ens har framfört sin historia får han onda ögat ju.. "När jag var längs tågspåret..." mm
en fråga bara vilket tidpunkt på dygnet hände det här?
Söker du beef?
det hände på natten så tyvärr är det som vissa andra har sagt, svårt att få skadestånd för detta...
läste att giftet reagerar i samband med solljus.. men det kanske inte gäller om man får det i ögonen.... hursomhelst väldigt tråkigt att höra om din polare, det finns ingen chans att han kan få synen tillbaka?
Söker du beef?
vet inte... han ligger fortfarande på sjukhus...
HAHAHA
jag vandrar i en vandal dal...
Stackars polarn.. Hur kom ni där ifrån när han var blind? Måste varit jobbigt och klumpigt..?
Så nu vet du.
Hälsa han att stå på sig så han inte gör sig av med livet :/
att folk sitter och säger att han måste vara dum för att han råkade få det i ögat är ju för fan inte riktiga det kan ju faktiskt klia i ögat och då kliar man ju och tänker oftast inte på vilken blomma man har råkat röra..
Karl-AntoN Som sagt det här är Whoa.nu - Här får man inte vara sig själv, svara snällt eller visa empati och har man möjlighet ska man klanka på folk och deras inlägg så ofta som möjligt. För övrigt, ja det är synd om killen men vända sig till whoa.nu för terapi samtal!? - Då har man väl ändå surfat lite fel!?
RättEnkelt P25 jag är tacksam för varningen och det finns det säkert andra som är oxå..
Söker du beef?
Svampis - Ja tacksam för varningen kan jag förstå att folk är. Kan va rätt skönt o slippa bli blind när man är ute och målar, svårt o välja rätt färger och göra snygga fades då ;)
Björnloka liknar hundkex och det är saften i rötterna som är giftig.
FUL P3 antar att du inte hade sett situationen på samma sätt om det gällde dig eller någon utav dina polare... right?