Laglig Vägg I Söderhamn!
Fett najs med en laglig vägg i söderhamn. dock finns det inte så många graffare. Men ett stort tack till Robin som startade upp projektet. kommer inte ihåg exakt vad stället heter där väggen sitter. Men de är som många andra väggar, bak på ett garaget, plywood som är målad i olika färger. Någon i närhete som vill måla, så är det bara att höra av sig! ;D peys
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vart fan ligger Söderhamn???
-_-
De bästa med söderhamn är att de finns ass goda pizzor där. dock dyra men värda
Medvetslös till helgen.
ååå vad najs sak upp dit i 3 veckor nu så då tar man väl med sig ett 30 pack fett najs!!! härligt propps till robin
Söderhamn ligger 8mil norr om Gävle, och typ 4mil söder om Hudiksvall.. HAha, Söderhamn har i stort sätt bara pizzerior! :D Stenbacken heter stället där väggen ligger. dra ett mejl om du skulle undra mer! peys!
"i stort sätt bara pizzerior" hmm de låter som falkenberg då ;)
Softa koftan !
Liten vägbeskrivning.. Nu vet jag inte vart ifrån ni/du kommer, men om man åker in till söderhamn via E4an från söder. Så kör man igenom en rondell förbi Mc Donalds. följer den vägen hela tiden. fram till en ny rondell, där tar man höger.(det ligger ett statoil på vänster sida av rondellen) Följer vägen tills man kommer fram till en park på vänster sida som är någon slags rondell. där svänger man vänster sen höger på än gång. därefter en riktig rondell, som man kör rakt igenom. Då går det en väg igenom hela stan. följ den tills ni/du kommer fram till ett par rödljus. Där svänger du vänster. följer vägen, förbi OKQ8, ca 30-50meter efter macken är det en skylt på vänster sida där det står STENBACKEN, det är ett bostadsområde med radhus. där svänger man in, kör rakt fram hela tiden. man kommer fram till en länga med garage, och på sidan finns en grusväg, och parkerar man innan där, och går runt hörnet på garaget så sitter väggen längs efter där. vet inte exakt hur lång väggen är. men den duger iaf! =) Man kan kolla upp karta på enior eller något liknanden. Ni/du skulle kunna höra av er när ni ska dit.. kanske man kan dra dit åxå. Peys,
kan du inte beskriva med pendel och tuben oxå kanshe,, vem fan har en bil
-_-
det finns ingen pendel! ;D sen så om man vill gå, så är det bara följa den beskrivningen jag gett.. för resecentrum ligger efter vägen mellan mc donalds och den där rondellen vid statoil. =) Klart man ahr bil. Peys!
okej då vet man.. thx
-_-
king-of-swe Jag orkar inte ens...för det första så är pendel och tub SL! SL = stockholms länstrafik Gävle= inte stockholm Åka till gävle = bil eller tåg = inte pendel eller tub
ja vet vell fan inte vart Söderhamn ligger tror du man e bra på geografi lr
-_-
om du är King of swe så borde du iaf veta att söderhamn inte ligger i stockholms län
I got 99 problems but my kicks ain´t one!
Graffare
2007-07-10 19:29
Väggen verkar ju fresch :) nån allover-bild? Sen är det coolt å skita i skolan, tydligen i sthlm iaf.
shoo, har lagt in lite bilder på väggen
HÄR , men jag hittade bara några bilder.
Peys!
Om någon är intersserad att måla, tänkte som förslag, att man drar ihop ett gäng och målar som satan. så kan man se och lära av varandra.. åxå ett sätt att knyta kontakter.=) Peys!
väggen ser bra ut , tkr jag iaf, skulle kunna komma och måla lite även om jag inte gillar lagliga väggar men som sagt för att se och lära eftersom det inte ligger långt från hudik. Jag vill även ge ett tips till dej, skissa mera innan du slösar på färg. Förresten går det att köpa färg i Söderhamn? Eller finns det nå biltema lr nån liknade affär?
det är bra, seriösa pojkar nu// idrottslärarn
Mmm den är rätt bra.. eller den är bra för att vara laglig.. Hehe jo jag vet. jag skulle ta och skissa mer. har gjort en del rätt bra skisser.. men det är ju helt annat att skissa och sen dra strecken på väggen med burk om man aldrig gjort det förr. Tycker jag iaf, eller är de bara mig d gäller?! Och, nääe sorry. men de finns inte ett ställe i söderhamn där man kan köpa. I gävle vet jag att det finns ett ställe, annars får man beställa om man inte har vägarna förbi någonstans. Peys!
okej, ah nä det är inte bara för dej så är det för alla i början innan man vant sig. Okej.. jag drar nog dit och kollar/målar om några veckor ska jag höra av mig nå till dej före lr? pejs
japp. hehe,, och som du sa.. de är ju inte så billigt att måla direkt. men aah, man måste ju börja någonstans. annars kan man ju inte bli nå bra.. =) okej.. ja fan hör av dig. så kan vi ju dra dit tillsammans.. Om du skulle känna för de? Peys!
ah jo men jag hör av mig om några veckor.. pejs
Aiit, de blir king.. Peys!
11 Augusti kommer det vara premiär för lagliga väggen! Alltså, det målas en del på den redan, men det kommer att vara premiär för den, den 11 och då kommer Björnligan uppträda och jag tänkte höra om de är några graffare som skulle vilja komma och måla då! Nu vet jag själv inte hur den dagen kommer att se ut, alltså vad de är för folk osv där. MEN, man får måla på en laglig vägg och visa upp de man kan. kanske ett plus? Väggen som är ca 50meter är det bara att måla på, jävligt najs om man tar med sig roller och stänker på någon fresh färg först. Aja, ni vet hur de funkar! Någon som är intresserad, så är det bara att höra av sig.. Eller om det är någon som bara är sugen att måla ändå bara. Hör av er, jag är sugen på att måla med någon som kan. Så jag själv kan bli bättre! Peys!
Ikväll kommer SVT sända från lagliga väggen i söderhamn. Tror de är mellan 19-20 vet dock inte ännu om det är 2an eller 1an, men skulle tror det är på 1an. Aah, nu vet ni iaf.. Peys!
life sux, die. Dinero Primero. Rated X X X.
Söderhamn ligger 8mil norr om gävle! De spelade in kl 11, var där och drog en snabb simpel målning, haha. såg ut som ett helvete i mina jobbar tofflor och allt, smet ifrån jobbet nämligen för att kunna måla något så de skulle se bra ut på bild! :D Robin som startade upp väggen vill ha dit någon som målade, så klart man offrar lunchen!
Tänkte bara uppdatera lite. Lagligaväggen i söderhamn har haft många besök av olika målare runt om i Sverige. Men för mesta dels så är det småkids som spittar och buffar målningarna som borde sitta kvar. De är trisst. Menmen, 70meter lagligvägg är inte fy skam. Och nu finns det även ett ställe i stan där man kan köpa mtn black cannor. 40-45kr kostar dom, vet inte va de har för urval på färger. Men vet att de finns, och stället där det ligger heter Verkstäderna, och ligger på väg mot utvik via forsbacka bron (industriområde) längs höger sida. Visserligen läste jag någonstans att de har kommit med någon fuckad regel att man måste ta med sig id-handling för att handla färg, för att visa upp hur gammal man är. vet inte riktigt varför. men kan tänka mig att de har med att göra att de har vart mycket kids som har klottrat på hus. Ajaa. om ni känner för att måla lagligt så hör gärna av er, hänger gärna på dit då. (det finns uttag för stereo osv, fanns en stereo förut där som något pucka pajjade) Peys.
spaan; buffar kiddsen målningarna? haha
reespect, Aah de kan man säga att dom gör, när man vart där å dragit en rätt skön målning som håller rätt bra status just på den väggen. Så kommer man dit dagen efter eller några dagar efter. så är det någon jävle som har målat över den med de fulaste som har existerat inom graffifi, eller man kan fan inte kalla de graffiti. De brukar vara tre bokstäver, som är helt kass gjorda, ingen skugga eller något alls, bara fylls och några slingriga lines. skit, menmen, sånt får man väl räkna med på en lagligvägg..
spaan; buffa = sanera en målning. Det är en laglig vägg, där målar alla, dåliga som bra. Vill du ha en pis sittandes så kör du olagligt/på en egen plywoodskiva.
hehe, aa just de. ;D men menade att de målar över hela målningen med något skit.... Och jo jag vet, man målar olagligt om man vill att de ska sitta. de är ju självklart det.. Men man tycker ju ändå att man ska följa en lite "gyllen" regel, man målar inte över något man inte kan göra snyggare och bättre....
haha jag såg den väggen på gävledala! haha Blge´s är bättre hehe
Slips, najs.. Ja de är den säkert.. de jag stör mig lite på är att de är en liten liten slänt där. så man står i lutning hela tiden. Fast det är ju fortfarande en lagligvägg.....
Ta o länka ngn bild på väggen då?
Okej. kollade igenom lite bilder, så hittade två hyffsade helhets bilder på väggen.
De kanske duger,
Första -
Andra Peys!
Rätt stort en dån..
SkOLy //