I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sista rullet....

Vår Hiphop - Graffiti

2007-06-22 14:22

sista rullet....

det käns nu som om graffen i stockholm helt dött ut mot hur det brukade vara... antagligen kommer det rulla 5-6 halvtaskiga saker på tunnelbanan sen kommer det vara stopp. går knappt att andvända sig av lay-upsen längre utan att ha en massa nycklar som går hit och dit  och att göra  backjump är ju  75% skans att man åker dit på, yardsen som jag vet om är överöverbevakade.

precis som nattuggla sa i hans tråd så kommer det dö ut en  vacker dag.

när tror ni att den sista paneln kommer rulla i stockholm?

kommer det nånsin rulla en wholecar i stockholm ihen?

håller ni med mig eller e jag bara bakis på ett konstigt sätt?

är det många som ger upp graffen här i stockholm och börjar med urbanexploring istället?

när kommer alla sveriges yardar vara "stekta"?

seriösa svar, tack..

i like to smoke da ducsh stuff.

2007-06-22 14:22
förlåt. när TROR ni alla sveriges yardar e "stekta"?

2007-06-22 14:24
de går ju köra som sagt om man vet..
antingen tar man chansen eller inte..
finns ju relativt lugna ställen men då måste man veta tider med mera..
tror graffen inte kommer bli som förr men panels kommer de nog alltid rulla..
men inte i lika stor utstreckning..
 Greenline/Uffline

2007-06-22 14:25
och om du vill veta varför folk inte kör så mycket längre..
antingen har dom annat å tänka på..
eller som jag har fått en dotter tex
 Greenline/Uffline

2007-06-22 14:37
Du är ju efterbliven, det körs en hel del. Bara för du inte läser om saker på whoa betyder det inte att folk inte klottrar. Det är inte som förut men visst fan kletas det färg fortfarande och kommer alltid att göra.
dumåsteröka(hasch)

2007-06-22 14:44
nej men eftersom jag är ute varje natt och sen när första tuben kommer (beroende på vart jag är nånstans) så hoppar jag på den och kör insidor till lunch. sen går jag hem till en lägenhet där jag bor precis vid tunnelbanan och sover till middags tid sen åker jag till nån polare O.S.V. så åker jag med SL mer än dom flesta gör.   och, visst ser man ibland men detta kommer alldrig hålla ändå ( suck...)

2007-06-22 14:46
folket kanske kör när du tar din lilla tupplur? eller så kanske du har oturen att paneln sitter på fel sida så att du inte ser den eller liknande? det körs, å jag ser då knappt några fräscha insidor längre, så inte fan kör du så mycket som du påstår, det är om du inte använder blyerts penna.
större är bättre

2007-06-22 14:50

666

javisst dra man ju självklart till andra städer men det är nå visst med stockholm som gör det så sjönt...

ni som har vart där vet hur det är när småglin står och pekar och garvar åt ens roliga sign.

VÄRLDEN BÄSTA SKÄNSLA, FÖR FAN!

2007-06-22 14:51
JOSSER

mm dom har blivit bra på att buffa insidor men gammla röda håller ett tag än.

2007-06-22 14:54
härejag

"ni som har vart där vet hur det är när småglin står och pekar och garvar åt ens roliga sign."

Ge gärna exempel på roliga signs du gjort. Själv har jag ingen aning om hur det känns när småglin står å garvar åt ens roliga signs. Är det typ om man ritar kukar å grejer?

2007-06-22 15:03
en rolig kommentar en väktare la en gång...

"så du skriver ingenting speciellt? är det du som skrev fitta på min port kanske?"

2007-06-22 15:54
kommer ju alltid att rulla paneler, frågan är om det rullar lika mycket som innan.

2007-06-22 16:07
får en konstig känsla av att härejag1 e civvare, vet inte varför ...
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-06-22 19:22
Sista panelen har rullat ? hade du sagt de för ett par månader så kanske.. nu rullar de ju relativt mkt jämnfört med innan ..  men de är ju inte som de en gång var.. emn ställen att måla på finns de ju ;)

2007-06-22 19:46
HAHAHAHA GRAFFEN KOMMER INTE DÖ UT UNDER VÅRAN LIVSTID IALLAFALL

2007-06-22 19:59
tror en stor anledning till att man aldrig ser rull är att dom buffar jävligt snabbt.. Sen tycker jag scenen i sthlm är rätt död, och inte lär det väl bli bättre sen nya tider av noll-tolerans infördes..
Söker du beef?

2007-06-22 21:54
sthlm-scenen är knappast död. Inte som förr kanske men fan inte död.

2007-06-23 00:18

haha vadå skoopa?onödigt med tid hoppa in kör fota spring

2007-06-23 00:27
Här i GBG har jag sett ett rätt stort gäng varubilar och lastbilar med graff på, så att man behöver ju inte bara lira tåg.
Fast så smarta är la inte ni 08or så att ni kommer på att man kan utmana det vanliga och ordinära.
Chrome @ my sko jao!

2007-06-23 00:34
Whoamentalitet!

2007-06-23 07:07
stationer rullar in de går bra nu..
 Greenline/Uffline

2007-06-23 12:14
härejag de körs inte för att såna som du nojjar dej hela tiden o inte kan torska en gång .. de finns en massa obevakade yards o roslagsbanan e knappt bevakad nånstans så sluta klaga

2007-06-23 12:43
jag tycker vi försöker lyfta upp graffen igen! alla writers får fan börja köra mer! okej jag ska egentligen hålla käften för jag har egentligen lagt av typ men det är min åsikt! peace

2007-06-23 12:43
juste sluta sitt å gnälla här å gör något åt problemet skit i om man torskar kör ändå! chansen finns att man kommer undan

2007-06-23 15:14
vem har sagt att folk inte kör i stokcholm föresten?
det körs bara att allt tas ur trafik på dirketen o nästan allt som körs på pendeln blåmålas innan det åker ut i trafik

2007-06-23 15:25
456123789

vafan snackar du om?

2007-06-23 15:25

skulle vart kul om det vart lika hög säkerhet i alla länder på tågen tänk dig om det bara skulle rulla 1 panel i veckan typ vad skulle hända med eyegasm då haha våran jul special man alltid väntar på varje jul afton haha

2007-06-23 19:20
efo1

håll käften du vet knappast vad du snackar om...

om du har kirat en RB så måste jag gratta dig... visst visst det e knappt några kameror men det finns två G4S bilar som står parkerade dygnet runt vid pressbyrån runt hörnet och två arbetare som går runt.

däremot kan man lira den på dan men om det knasar då så vill man ju knappast springa runt på gatorna vi universitet.

och till den andra idoiten som skrev nåt om att jag inte pallar torska 1 gång kan ju gå och lägga sig.. om du såg alla rättegångar och förhörs papper jag har hemma så skulle du fan få äta upp dina ord!

försöker nån läxa upp mig om rb( ..suck.. ) bor två stationer ifrån...

2007-06-23 19:44
vadå dött ut, kolla station stureby! Big thumbs up boys!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-23 20:17
Har man en sådan här inställning kommer graff scenen att dö ut.
Dags att ta och vända på det, allting är möjligt.
lycka till!

2007-06-23 20:18
men gå och lägg er. bara skönt att det inte rullar så mkt. iaf för dom som fortfarande målar.
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg

2007-06-23 21:20
härejag1 roslagsbanan e inte bevakad så bra har kört yard där flera ggr senaste månaderna o de finns en massa lugna yards på pendeln o så scenen dör bara ut om alla nojjar sig o inte vågar ta risken att torska

2007-06-23 22:00
Slutade köra runt -95. Körde lite runt -00. Och har börjat köra igen. Tycker inte det e nån större skillnad.

Apropå Roslagsbanan så finns det flera layups utanför stan som e lugna....

2007-06-24 12:33
Då kommer allt ner på gatorna, staten tycker det är bättre att vi har rena tåg, men ett city som ser ut som ett helvete.
Not all drugs are good. Some... are great!

2007-06-24 14:24
Albihno P1:
"vanligt" och "ordinärt" betyder samma sak. Sen förstår jag inte varför du ska dra in trucks i den här tråden, den handlar om tågmålande. Att man kan måla annat än tåg är det knappast nån som inte vet.

EFO1 P0:
snälla, kan du inte berätta mer om var o när du har kört sista tiden? De vore ju väldigt synd om dina lugn spots skulle hålla sig lugna i framtiden med. Du vet att detta e ett öppet forum eller?

Shells P61:
med tanke på moderaternas senaste satsningar på sanering så tror jag inte att "staten tycker det" nej.
det kostar på att ligga på topp

2007-06-24 20:00
haha seriöst. med lite planering är d inte speciellt svårt att fixa en "yard attack". visst att få för sig på fyllan att d bara ska va att klättra över å börja köra är ren idioti. Men rekar man stället ett tag så e d inte så speciellt svårt att hitta bristerna i bevakningen. ( vilket även gäller stora farliga CSG ). lol.
gäller bara att vara lite påhittig ;).
snart i en layup NÄRA dig

2007-06-25 02:43
whoa är som arbetsförmedlingen, bara 20% av alla jobb kommer upp på sidan.
"Jag var så fattig när jag växte upp, att hade jag inte varit pojke så hade jag inte haft något att leka med!"

2007-06-25 12:41
Haha.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!