I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nya UP #36 - Ute nu.. vad tyckte ni.

Vår Hiphop - Graffiti

2007-06-08 15:14

Nya UP #36 - Ute nu.. vad tyckte ni.

UP #36 finns att nu att inhandla på www.highlights.nu och från och med imorgon (lördag 9 juni) även i butikerna. Preview finns som vanligt att kolla på sajten för er som är sugna på ett smakprov redan nu.

Peace!

2007-06-08 15:43
Den finns ute i butikerna innan jag fått den i brevlådan? Eller?

2007-06-08 15:43
Aja det ser ju fett ut, får ha tålamod.

2007-06-08 16:19
Hur ser det ut med Nya göteborgs tidningen i söder butiken imorn, kommer den ocskå finnas att inhandla där?  

2007-06-10 01:25
Tidningen var kanske inte så rolig. Känns som dom visar för lite av verkligheten

2007-06-10 01:30
JA har för mej att om man prenumerera skulle få up innnan den kom ut i butikerna??? har ja fel?
Jag har beats yao! www.soundcloud.com/svenskhiphop

2007-06-10 07:35
mr-yellowblend 

scenen kanske inte är död men däremot tro jag inte så många pallar skicka bilder längre, men som sagt skulle up killarna ta sig ut och fota lite mer så skulle det ju bli bättre, tror dom har blivit för lata och mäst litar på att folk ska skicka dock

2007-06-11 00:24
grym tidning! big Up! man saknar inte kossan förrens båset är tomt!

big prööppps till Up som vanligt för hårt arbete!
Potatis, potatis, polis gris

2007-06-11 01:40
helt ok nummer. Dock lite korta intervjuer tycker jag... tåg delen var helt ok för jag antar att dem tar med det mesta som är värt och som skickas in. Men som någon sa tidigare kunde dem köttat på med lite fler sthlms väggar...

men ja det var väl ett godkänt nummer.

2007-06-11 15:33
mer sthlm grejer e ju det sista den tidningen behöver!

2007-06-11 15:35
Skickas den idag eller ska man få den idag?

2007-06-11 18:18
Jag fick den iaf inte idag..trots att det står att man ska få den innan butikerna..

2007-06-12 13:32
pressby sold out?

2007-06-12 13:40
Har fått den nu, ska läsa den senare =)

2007-06-12 18:33
jag tyckte den sög faktikst .. tunn och trist

2007-06-13 20:23

dem som kör skickar inte bilder till up längre. därför är up tunnar. ja slutade köpa up i och med etc crew nummret. när en tidning (som har varit respekterad i många år) tar med ett crew som etc och framställer dem som några stilmästare går gränsen för mig. det är ett crew på 10 pers som i princip inte kör något. jag tycker det e skittrist att up tar "fotolog fame syndromet" under sina vingar, att publicera hfu osv...

WHaT eVa! DaAh!

2007-06-13 20:31
jag tycker kvaliten i up håller men det är alldelles för få målningar och på tok för mycket ointressant text om diverse skitsak+att tidningen av någon underlig anledning älskar utländsk graff så pass mycket att varje jävla nummer innehåller ett stort jävla reportage om något skit man ej pallar läsa.

Slutade för övrigt att köpa up 2004...men jag kollar alltid in nya nummer i butiken och hoppas....

Har inte sätt detta nya nummert än...hoppas det håller
röv är gott

2007-06-13 22:08
Nej det här var ingen höjdare...väldigt bildfattigt, och korta intervjuer....
Drum n bass

2007-06-13 22:56
Tycker dom gör rätt i att göra en "fattigare" stockholms del. Mer bonde-grejer åt folket!!

2007-06-14 01:16
Men förfan, va e grejen med att hata Hfu ?
Dom laddar upp bilder på sin fotolog och helt plötsligt så ska man tycka illa om dom , 98% av alla här har en egen fotolog!
Vad är grejen lixom ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-14 02:09
jag "hatar" inte HFU, däremot kan jag inte respektera deras stil eftersom den är består av ungefär exakt 50% WUFC och 50% IANS. Jag har fortfarande inte sett dom dra ett enda orginellt streck. Så när dom sitter på fotolog o klagar på att folk har baitat dom blir det lite... pinsamt.
Men visst, dom har cancontrol, dom kan säkert bli något om dom anstränger sig lite.
det kostar på att ligga på topp

2007-06-14 09:27
schysst med större foton denna gången.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-14 18:11
Det var kul att få läsa om hur  Puppet skapar sin bokstäver.

Det vore coolt att få veta lite mera om Dippy väggen (år 2007).
Det har säkert gjorts många feta pieces där.

Annars som vanligt. Up rockar fett. 

Asma  artikeln var cool den med. Kanske man får läsa om Pomac någon gång eller varför inte om Polar.

Td är klart en av mina favorit crews i stockholms området.
De har fett mycket med style, skils och design. 

2007-06-14 18:47

Känns som detta kanske är sista UP:n för alltid.

Intressepenisen hårdnar!

2007-06-14 22:05
e  polar me?
Mikael Söderlund Was Here!

2007-06-18 16:21
bump tonni 2 finger!
Graffare

2007-06-22 11:29
Bättre än förra men generellt låg kvalitet.

Jag hoppas att jag aldrig mer behöver läsa ytterligare en artikel i UP om följande: CP crew, Finland, ETC/GAY, Västerås. Aldrig, aldrig, aldrig mer...

Fett med T2F artikeln, men vissa i den artikeln borde ha granskats lite mer källkritiskt. (T2F var aktiv åtminstone redan 2003! Trots att det står att han endast varit aktiv i 1½ år).

Vad vill jag se mer av?

- Tåg! Det målas mycket i sverige titta bara på reptiod massor av tåg.

- Reportage i lokala delar av Sverige. Tex Malmö/GBG/Umeå/Sundsvall/Uppsala/Helsingborg/Lund/Norrköping/Jönköping/Kalmar/Växjö/Ronneby/Linköping osv... Mycket mer intressant än att återanvända teman på artiklarna.

- Även fler intervjuer med aktuella crew, inte bara i Stockholm

UP har ett stort problem och det är deras mindervärdighetskomplex. Det förefaller som om det försöker tvätta bort det falska ryktet om att graffiti är bara för hjärndöda vandalar med narkotikaproblem. Artiklarna är välskrivna och layouten är snygg. Men UP's strävan att komma in i kulturens finrum gör att det fjärmar sig från graffarna och blir bara ett samelsurium av snofsighet och tillgjordhet. Resultatet blir snygg och välgjord tidning som är extremt tråkigt.

Satsa heller på det som är som vi graffare/graffintresserade vill veta. 

Och varför, varför, varför har de slutat med Skånespecialen?

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2007-06-22 12:34
håller med dig på flera punkter nattugglan och jag tycker att det är på tok för lite intervjuer från skåne. OCH DET FINNS VÄL INGEN SOM VILL SE FINSK GRAFFITI???????????????????????????
"Streetart är Graffitins påtvingade bögvän."

2007-06-22 12:37
true that nattugglan

2007-06-22 12:42
UP har ett stort problem och det är deras mindervärdighetskomplex. Det förefaller som om det försöker tvätta bort det falska ryktet om att graffiti är bara för hjärndöda vandalar med narkotikaproblem. Artiklarna är välskrivna och layouten är snygg. Men UP's strävan att komma in i kulturens finrum gör att det fjärmar sig från graffarna och blir bara ett samelsurium av snofsighet och tillgjordhet. Resultatet blir snygg och välgjord tidning som är extremt tråkigt.

det där får jag nog ta och hålla med om. det känns som att UP försöker bredda sig för mycket.

Graffare

2007-06-22 13:00
Demento 

Nej, inte bredda. Snarare nischa sig fel!

Graffare

2007-06-22 13:02
Och förresten, skall man titta på norden så är ju Danmark mycket mer intressant än finland.

Besök Århus/Odense.

2007-06-23 00:51
Har inte läst Up på ett tag nu men redan 2004 (om inte tidigare) så började det gå åt fel håll. Är det en scen som är uttjatat så är det ju sthlms scenen, sveriges övriga scener knäcker enligt mig sthlms scenen utan problem. Tidigare så fick man ju se bilder från göteborg och skåne och ibland hade de bildspecialer som Dalarna osv, men det känns som om all kåthet på sthlms scenen dödat blaskan. Tycker att de få numrena av kapitel13 som kom ut och killroy har varit bättre än up de senaste åren.

Men visst, kanske börjar läsa den mer om man får se mer bilder/reportage från övriga sverige, hellre det än reportage från andra länder, det är trots allt en svensk tidning, som bör spegla sveriges scen, ville jag ha den tyska scenen kunde jag läsa overkill eller någon annan blaska, det gäller de flesta andra länder.

2007-06-23 03:09
no wice

göteborgs scen är inte på sin topp direkt men däremot är mindre städer allt så mer intressanta just nu än sthlm! men UP är dock inte allt förglömma en internationel tidning numera och e gjord mer eller mindre för att täcka det mest intressanta för utlandet.
och då antar jag att sthlm med wufc å dyl e det som gäller.
gbg har ju Toys Digest som kommers snart hoppas jag och hade ju med Shake i nya. men jag håller med. UP liksom svensk graff var bättre förr!!

2007-06-23 04:54
Svenska graff-tidningar är döda, se detta som det sista numret någonsin ifall inte något ruskigt intressant skulle inträffa.
Intressepenisen hårdnar!

2007-06-23 15:24
Crap forever - Forever crap

2007-06-23 18:01
d här nummret va faktiskt dåligt...men alla kan ju itne va bra

2007-06-23 19:06
nää d va ingen känsla i de
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2007-06-23 22:28
vadå? det har ju inte varit ett bra nummer på evigheter.

2007-06-23 22:42
numret var kefffttt

2007-06-24 12:07
ja tycker det inte finns nån anledning att ha med lagliga jobb i en tidning.
fame målningar e lixom helt ointressanta på nått sätt
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71

2007-06-24 20:36
Det är ju fan finsk graff i nästan varje nummer.

"Till sist vill jag föreslå alla tidningar att undvika att ha med hubbabubba-graff (finland) och famemålare i första taget"

Håller helt med!

2007-06-24 22:02
säämst -.-

2007-06-24 23:37
Helt sant.. Alla e trötta på finskgraff. Ta istället en större stad o fokusera på i varje nr (Sthlm finns ju givetvis alltid med då det är där det körs mest)

En specifik stad i fokus i varje nummer. Skippa finland, så sjukt tråkiga stilar o målare..
Norge och danmark e jag oxå trött på, fast där finns ju lite kvalite dock.

Det e alltid ballt med nåt sydamerikanskt land eller nån främmande sovjetnation. Lite som när o fjärran..
Gå utanför norden! (ifall ni har råd..)
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2007-06-25 02:14
Har inte läst så mkt up. men ett par tidningar under åren har jag läst.
Tycker ni kan ta med hela sverige, ett nummer från norrland, ett från mitten, längre ner osv. vill varken se hubba-bubba eller endast sthlm.
händer mkt längre upp också.

2007-06-25 02:27

Det är inte kul att se en målad lada, det är verkligen inte det.

Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-06-25 02:38
Så du påstår att allt som läggs i Norrland och mellansverige är på lador?

2007-06-25 02:45

Jaop

Blenda shonarna som vill spela mangas, en ozman i din skalle och det blir en kongas!

2007-06-25 02:56
Då har du fel.

2007-06-25 09:08
finsk graff är bra. mera finsk graff i up! mera artiklar på svenska om andra länders graffiti. mindre svensk hubbabubba sockersöt toy tuggummi graff.
word!

2007-06-25 13:46
nya up samt några enstaka exemplar av föregånde nummer finns för 40kr st i jönköping.. skicka gb om intresse finns
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18