Tips
Känns rätt dummt att fråga när man har hållt på ett tag, men har aldrig orkar engagera mig i att rensa capsen speciellt noga. Men hur kan man på ett smidigt sätt rensa capsen hemma i lägenheten utan att använda en can, nålar och liknande funkar inte så bra heller har jag märkt.
08.5
Man blåser ut färgen med munnen? Ofra lite tid så kostar det inte så mycket.
den har torkat sen ett tag tillbaka..
08.5
Vad tror du? Lösnings medel så klart.
lägg dom i aceton i nåt dygn lr två, så löser allt upp sig. Annars kan du hålla burken upp och ner o bara blåsa luft för att inte det ska fastna nån gammal färg..
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
fick höra nyligen att aceton smälter hela capen, det är alltså inte sant?
08.5
Jag har verkligen ingen lust att åka in till hl för att köpa nya caps så jag rensar alltid mina caps... de du behöver är.. 1. en läckarspruta 5ml finns på närmsta apotek och kostar 10kr men du måste borr upp sprut hålet lite gran så att du får på capen.. 2. starkt lösningsmedel jag använder xylen och de funkar skit bra för mej de köper du (eller köpte jag) på järhandeln.. Sen kan du göra lite hur du vill du kan rensa igenom dom med xylen om dom inte är spec skitiga, är dom igentäpta så koka upp lite vatten, dra in de i sprutan sen på med capen på sprutan och ner med den i de varma vattnet så att capen blir mjuk sen trycker du på med sprutan så att den lilla pluppen på capen flyger av då kommer du se att de sitter en ring med färg där inne som du tar bort sen rensar du igenom dom med xylen och gör rent allt då har du en helt ny cap sen.. Men på greysoft så sitter den där pluppen som fan så dom går bara å rensa med xylen men låt dom ligga i bad över natten då helst, men annars brukar dom flesta capsen funka skit fint! Men tänk på at xylen är jävligt starkt och när du håller på å försöker pressa de igenom en cap så kan de helt plötsligt spruta i ögonen de har hänt mej och de är INTE kul så ta de lungt om du har så använd skydd FFS!!!!! Hoppas du vet hur du ska rensa dina caps nu lycka till!
WastheadZ
vafan en cap kostar 2kr köp en ny!
ungsrengörings caps ftw
ANDALE
Måste testa läckarsprutevarianten på att plocka bort plupparna, den låter betydligt mer ickedestruktiv än dagens pul .D Mmm orange softcap..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag antar att "läckarspruta" är en synonym för pump .)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
lacknafta eller liknande..
man kan nog spara en och annan slant på att rengöra sina caps. 2 kronor styck men hur många använder man inte på låt oss säga ett år?
Det där gick inte så bra, alternativt får jag preparera capsen med butylacetat eller liknande först. Nu har jag iaf en spruta med röret utbytt med ett mässingrör matchandes vanliga capsystemet. Trycket dög inte riktigt åt att blåsa ut pluppen ifall capen inte var täppt men det var fräsigt ifall man tycker att det är kul att blåsa ut 5 ml vätska genom valfritt cap. Räckte säkert 30 cm! Högtryck!
De ju inte mycke pengar, de handlar om 2kr st lixom.. Men kan man göra rent dom hemma snabbt och enkelt så gör iaf jag de heldre än att resa 2timmar för att köpa nya.. men visst om man inte har något annat för sig så kan man åka och köpa nya om man känner för det.
WastheadZ
amfetaminpsykos Om du inte lyckades trycka ut pluppen med sprutan pröva att doppa den i kokande vatten så att den blir mjuk först så ska de gå fint. Fast de kanske du gjorde? Men de inte alltid de funkar heller som tex creysoft är omöjliga men de bara pröva nåra gånger så märker man vilka caps som de funkar bra på och vilka som inte funkar.. Men orginal och bluesoft är skit lätta att trycka ut pluppen på men ibland kan man få göra 3-4 gånger innan den flyger ut beror på hur pass igen täppt den är. Är den inte spec igentäppt så brukar de räcka med att dra igenom lite xylen i capen..
WastheadZ
Och vad kostar inte xylen? Köper hellre på mig ett gäng caps så man har ett tag änn kör tjackismeckar varianten...
xylen kostar 50spän för 1L och de räcker säkert 1år så de ju ingen dyr utgift.. Jag väljer iaf att göra rent mina caps efter som de betydligt enklare och bekvämare än att resa 2timmar för att köpa nya men vill man köpa nya så kan man ju göra de ist..
WastheadZ
hur ska man få upp hålet på sputan?
vänd din can men capen på upponer sen sprayar du lite bara.. Det fixar biffen.
"Har ju hållt på ett tag" Då borde du fan veta hur man rensar caps
AOTP - PHARAOHS!
det är bra, seriösa pojkar nu// idrottslärarn
ja vet inte men har hört att man ska spruta en gång upp å ner så ska de inte täppa igen orkar aldrig gö de själv dock lägger hällre en tia på nåra nya caps men har hört att d funkar
Ingen mera rosa banner
NEJNEJNEJNEJ!!! Man ska lägga dom i brödrosten, de funkar skit bra, typ 5-10 caps i varje.
Lever livet o levererar flowen lägligt!!
aajag har provat det förut det var nicemen man måste köpa ya caps sen
-
Den tiden ni tar på att rensa caps hade ni kunnat panta burkar och köpa nya på. Klart man inte vill åka 2 timmar för o köpa några caps, men då beställer man eller så köper man ett större antal de få gångerna man besöker sin lokala graffbutik. Så slipper man snåla och köpa massa rengöringsutrustning. Köp ett stort parti caps billigare istället på en gång.
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
För den som målar 1-3 gånger i veckan blir de ett jävla åkande för att köpa nya caps hur många är de inte som använder sina caps 1gång och sen slänger dom tex.. Men visst för den som målar 1gång om året så är de ju klart bättre att köpa nya ist.. Själv målar jag ibland upp till 3gånger i veckan och de skulle kännas jävligt korkat att åka in till stan för att köpa nåra jävla caps sen om dom kostar 2kr styck eller om dom är gratis de skiter jag fullständigt i. De går inte snabbare att åka tåg för de men att rensa dom går fan så mycke snabbare och enklare..
WastheadZ
dream_maker P27 Eller så köper man caps när man köper cans... (fast alla köper ju inte sina burkar på hl & liknande)