Det finns verkligen toys i USA
ytube
USA är verkligen uppdelat. Antingen är det domdär supertoysen. Eller så är det typ "xq5234mONE" som målar wildstylepiecar på höga godståg och tycker det är panels. Amerikansk graffiti suger. Viva europa!
dumåsteröka(hasch)
wow
Ta inte livet så allvarligt du kommer ändå inte ur det levande.<br><br>X
A123, är du efterbliven eller, NYC och San Fransisco scenerna är ju tvärfeta.
A123 : Dags att öppna ögonen!? Yep.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja okej, streetscenenen är jävligt tung i new york. Men det känns inte som att USA har någonting att komma med i tågväg som dom feta europeiska panelerna som rullar här hela tiden.
dumåsteröka(hasch)
a123, har du ens en aning om hur fet koll om har på tubarna i nyc.. folk från utlande åker dit å kör panels, visst, dom kom undan, 2 dar efter kommer vandalsquad och knackar på hotellrummet. go figure. nyc's scene nu utspelare sig mestadels i city och längs alla highways.
A123, lallare har du ens varit där? finns mycket att se i USA kan jag tala om. att tågscenen är näst intill död beror ju enbart på att amerikanerna kört så mycket tåg innan att man tjänar mer på dyr hårdbevakning och tunga straff än på att buffa.
Protect ya neck!
Bejkon, mm sant Om man kollar hur det såg ut på 80-talet...<3<3 http://video.google.com/videoplay?docid=-5065949310221269915&q=style+wars
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
interior eeh.. i san fransisco bor det knappt 800 000..
norrkööping
Sshaddoww P0 : Har du vart där? Vart i usa ett tiotal gånger på olika ställen, sett ett fett gods, och schyssta t-ups men de är väll allt. Sen självklart av så många miljoner som de bor där äre ju någon som är grym, men går inte att jämföra med europa. Visst om man gillar oldschool eller tyskwildstyle är väll usa's sen ok
Rastaman vibrations, yeah!
dom är ju kings i whoamått. det är grymt att han gillar att göra komplicerade saker... som throwups.
De uppfyller de internationella måtten för toys (de är likadana i hela världen);
Snackar om att kladdet tar avstånd från droger/gäng/o.s.v. Begår hemska brott mot mänskligheten (med kvarlämnade slumpar) på väggarna och kallar det för konst Skakar burkarna konstant Anser att de lever för det när de knappt har kommit igång
Amfetaminpsykos Så t-kid är toy? Kolla på fx the video så får du höra hans syn på droger och våld.
Paul_Gilbert, om du hade nån koll så vet du att t-kid inte vart guds snällaste barn i sina tidiga dar, DÄRAV hans nuvarande syn på droger och våld.
Gud vad nödvändigt att köra en tag på den nerbombade pelaren! haha, tyckte det såg patetiskt löjligt ut. så ska ha skramla lite med burken som lät som den var tom förövrig..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Paul_Gilbert Haha, ja eller hur . Nu är det ju så att han faktiskt har belägg för det han säger och inte uppfyller de andra kriterierna. Det här gäller kids som har sin hela graffsyn inlärd från böcker som sedan predikar det vidare, ungefär som Graffitibokenkids och Plankstekkids.
Psk Palla snacka på whoa, men vafan vet du om min koll? Är han toy nu för att han är emot droger o våld?
Paul_gilbert Du borde nog läsa om ovanstående inlägg en gång till
Haha, jaha... Och vart finns det INTE toys? Kan nån säga mig det?
Walking with granpa Mescalito since 19-0-long!
hasse_aro Nordpolen.
"this took just about 10 minutes cuz its a throw-up" ...wow...wow....
A123 Att tåg inte körs så mycket där, kan nog bero på den feeta bevakningen, och onödigt feeeta straff för en panel, vad vare nu igen? Om man blev tagen i gärningen så vare upp till typ 10 års fängelse eller nått? Beroende på vilken stat det är i också dvs.
Not all drugs are good. Some... are great!
interior: Med andra ord så är san francisco Usa´s största stad, då nyc har ca 8,2 miljoner invånare. SF=755200 invånare. STHLM=1,2MILJ invånare.
I like to do complicated stuff... Like throws and stuff =)
Paris har fan fler invånare såfall. Staden delas in i 20 arrondissement och har cirka 2,1 miljoner invånare och med förorter cirka 11,4 miljoner invånare. Räkna med förorterna till SF också ^^
!Helsingborg!Skåne!Danmark!Sver~!
Nöjd P21 Det är väl mer IC tåg och gods, finns väl ingen tub där lr?
Jeo: Storstadsregionen hade cirka 3,6 miljoner invånare år 2003 inkl San josé, oakland osv. Själva staden Sf har enbart 750 000+ invånare, men däremot så bor det ca 7000 000 i San francisco bay vilket består utav ca 20 olika städer, och det är inte så man mäter folkmängden i en stad, skulle man göra så så skulle man räkna Uppsala, västerås osv till stockholm.
är det här man får generalisera?
"Snackar om att kladdet tar avstånd från droger/gäng/o.s.v." kladdet kan inte ta avstånd från någonting, kladd är kladd, inga känslor ingen åsikt. Utövarna däremot kanske gör det, förstår inte hur det kan anses som toyigt dock. Sen är det jävligt svårt att definiera gäng(kompisgäng, pundargäng, sterotypiskt amerikanskt som "bloods"). Följande är ju gäng. när det handlar om våldsamma gäng så är det väldigt få av dem som klottrar, och i sverige är de nästan obefintliga(även om många tror att dom är hårda). Jag tycker att "toys" alltid är ett trevligt ämne att disskutera, något som borde göras oftare här på whoa. Kan inte säga att jag håller med många i den här tråden, för mig är det fortfarande en person som är dålig på att måla. (dålig betyder för mig; dålig cancontrol, baitade ider, wack stil, väljer spots dåligt).
Haha man hör fan inte va han bracefacet säger... och att han kamera manen säger "amazing stuff" till allt de.....haha!
commuterlennart Med kladdet syftade jag på kladdkulturen, det var otydligt formulerat. Det är inte toyigt att ta avstånd från ditten och datten, däremot att bibehålla den förlegade tesen om kulturen som en homogen rörelse med likriktade värderingar. Lite i stil med Kalle 13 bast som har läst en svingammal bok om hiphop och går runt och predikar för alla hur hiphop generellt tar avstånd från våld, droger och gäng. Oavsett om det har funnits en ursprunglig tanke så måste man uppdatera sig och inte grunda sin bild på hur allting en gång var.
Det går inte att gemföra Svensk eller europeisk graffiti med den som finns i USA. Det är helt andra spel regler i USA. Sen ska man inte dra alla målare över en kant och säga att dom är toys. Saken är den att det finns så mycket målare i USA därför finns det mycket toy. I Sverigie finns det inte så värst mycket målare och därför en mindre skala toys. Sen om du kommer till USA och lägger en målning låt oss säga att det är en Mofo stil över den eller något annat tågmålar crew från norr. Ja eller vilket crew som helst från norr. Då skulle det bli spittat till en stor del och dissat. Amerikanarna har en annan syn på graffit. Även från en graffitimålares perspektiv och samhällets. För övrigt så är den tvärfet till vis del.
Graffare
2007-05-31 11:04
stängde av efter jag såg snubben som skakade sin burk hela freakin tiden..
http://metafourhiphop.com/
jag tycker mest synd om honom för att han är så jävla ful och misstar cannan för sin egen kuk. hem och runka med dej gosse.
fortsättning följer.
Dom 2 var inte alls toy, säkra lines etc.
Bisn såg du hur tandställnings-killen hade fyllt? Bara för att man har bra lines är man inte cope2 på en gång...
Han hade knappast säkra lines...såg ju förjävligt ut.
Omfg, hoppas du skojar med mig "Paparazzi".
amfetaminpsykos: som du säger hiphop har en gång i tiden tagit avstånd från våld osv, det gör den tydligen inte idag. Enligt mig är det inte 15 åringarna som tar avstånd från droger och våld(vet ej om du menade dem som gör det, eller enbart dem så predikar att hiphop i sig gör det) som är toys. Tvärtom, 15 åringarna som börjar med droger i 15 års åldern, stannar sitt estetiska sinne vid 16 års åldern och får tjackballe vid 18 års åldern som är toysen. Ärligt talat så kunde jag inte bry mig mindre om dagens målares drogproblem, men det vore en lögn att förneka att det för ofta, syns på deras pieces/tags i dagens scen. DET är dessvärre sorgligt.
ville bara kompletera ovanstående så jag inte låter helt dum i huvudet också. Visst ingår våld och droger i dagens hiphop kultur, man ser det överallt, rap videos bla. Däremot går det att disskutera om den verkligen hör hemma där, jag är splittrad i den frågan, då många av mina favorit rappare nästan enbart rappar om det, och när legendariska målare är kända för att ta vissa lättare droger.
Hahaha :)
Varför är alla på Whoa så oseriösa?
Det var ganska roligt när en snubbe verkligen tar tid på sig att köra en tag, på en skorsten som var helt sönderklottrad, svart burk och såg fett nöjd ut. Reagerade ingen på att där de var under inspelningen är ett lagligt place... Okej jag förstår det bor 12x mer folk i San Fransisco, så målnigarna försvinner ju snabbare. Men hur kul är det att klottra lagligt? Ska vi åka till Norrköping och köra t-ups...
Commuterlennart Uttalandet gäller fortfarande enbart "predikarna". När det gäller att själv ta avstånd från droger (d.v.s. inte prata om att en rörelse gör det) så tror jag utan vetenskaplig uppbackning att det är en minoritet av toys som tar avstånd från droger och att detta därmed inte stämmer in på mallen.