Hur mycket flippade era föräldrar när ni torskade?
SKulle vilja vet hur arga/förbanade era föräldrar blivit när ni torskade, skriv gärna hur mycket ni fick böta!
Aldrig torskat <3 =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ganska regält, fasst jag behövde bara betala 1700 för utryckningen polisen behövde göra
esH- Those who would secrifice freedom for saftey deserve niether
Betala för utryckning?
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."
Får och fick köra för mina föräldrar så dom brydde sig inte spec mkt fast fick 9 lax i böter..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kom hem på vintern kl typ 4 på morronen med farbror blå..brevid mig.. min morsa såg bara väldigt nyvaken ut och ville bjuda in han..men tur att han sa nej för om han hade kommit in hade han sätt bilder på pieces och cannor som var mina... morgonen efter vaknade jag av att min mor kastade alla cannor och allt som hade med graff o göra i en papperskasse som hon tvinga mig att gå och slänga..men själv så gömde ja dom haha fick bara böta 2700 eller 3700 kom inte ihåg..
Oj!
Om du blir tagen på plats och polisen måste rycka ut för att hämta dig så får du betala för utryckningen
ganska jätte mycket. esH: det har jag inte märkt :p
större är bättre
Jag fattar inte det där med "tagen på bar gärning", as många som säger att man måste ha burken i handen och stå och klottra för att torska, andra säger att det itne stämmer
Sköning att det ens läggs en tråd om ens föräldrar. Det visar snittåldern på klottrare..
har inte torskat ännu men det lär komma :S....tror inte min morsa kommer flippa hon e ganska stolt endå över det jag gör :D
Zid jooser Nej men det fick då jag göra
Torskar inte, håller inte på med sånt (=
esH P19 Den där lögnen gick ju inte riktigt hem.
inte så mycket...dom hade ju sina misstankar..:P
STHLMWALLS P30 Men lilla gubben om jag nu kan säga så när du är 11 år äldre än mig.
Jag gick hem från skolan, bombade ner ett elskåp, En gubbe såg mig, slet tag mig i axeln och sen ringde han snuten, eftersom att det inte var några problem att ta bort det jag kluddrat ner så slapp jag betala böter för skadegörelse. Men jag fick betala 1700 kr för att polisen var tvugna att rycka ut.
Jag skannar gärna upp papprena om det är så.
Säg till så lägger jag upp en bild ikväll
du var vänsterhänt innan eller?
esH P19 Lägg upp pappret, det tycker jag verkligen! Ska bli jävligt kul att få se.
esH P19 låter mer troligt att du fick böter men inget skadestånd pga uteblivna saneringskostnader
Ja men det dom sa var att jag skulle betala var utryckningen. Men om ni inte orkar vänta tills ikväll så är det ju bara att googla.
esH P19 Så! Nu har jag googlat på det. Hittade inte ett smack om någon utryckningsavgift för polisen. Så hem och scanna med dig.
mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
scanna........
fick betala runt 6000 .. morsan hotade med att skicka ut mig om det hände en gång till. Farsan blev smått ledsen, känner inte igen han sen dess...
Randomz ?
mor o far blev väll inte så glada när man åkte dit...fick 12500kr
DETTAÄRMINSIGNATURDENÄRRIKIGTFETFAKTIST!
STHLMWALLS P30 Det här tog ungefär 3 minuter att hitta
http://polisen.siteseeker.se/?q=utryckning+betala
Varsegod
esH P19 Jag tittade på länken och blev inte ett dugg smartare? Va fan länkade du för något? Bara en massa andra länkar som inte handlar ett smack om någon "utryckningsavgift". Smoorf P18 Det där är en helt annan situation. Jag vet också att man kan bli ersättningsskylldig ifall man falsk larmar osv. Har dock aldrig blivit gripen eller hört av någon som blivit gripen att polisen dessutom kräver en avgift för att komma ut och gripa en. Tror inte det existerar heller.esH P19 Väntar fortfarande på din scannade bild...
STHLMWALLS P30 Jag är ju inte hemma än men du har mitt ord på att jag skickar senare.
Sen var ju det där falsk larm också eftersom att det inte var nått allvarligt.
Falsk larm var det väl knappast?
Blev inte du tagen av polisen efter att ha klottrat? Det är ju försjutton deras jobb och skyldighet. Med din logik så åker polisen bara på larm från folk som kan betala deras framkörning... stämmer det?
esH kan du snabba på. Din länk va ju pissig.
1,2,3, sen blev ja sne!
STHLMWALLS P30 Jag blev inte tagen av polisen, en gubbe ringde polisen, sen när dom kom dit så såg dom att det bara var att ta bort så dom ansåg det som ett fakst alarm, då fick jag betala.
esH P19 "Om du blir tagen på plats och polisen måste rycka ut för att hämta dig så får du betala för utryckningen" "Jag blev inte tagen av polisen, en gubbe ringde polisen, sen när dom kom dit så såg dom att det bara var att ta bort så dom ansåg det som ett fakst alarm, då fick jag betala." Det låter ju helt sjukt. Jag tror dock inte att du kommer kunna visa upp något papper på att det stämmer. (det kommer iaf inte överensstämma med din historia) Om det nu skulle vara så som du hävdar så skulle jag kunna bli betalningsskyldig efter att någon ringt polisen på mig och det sen visar sig att jag inte gjort något allvarligt. Ex. En person ringer polisen och säger att jag klottrat. Polisen kommer dit och ser att jag klottrat med en whiteboardpenna på ett kylskåp. Polisen förstår att det inte kommer krävas några större pengar för att ta bort klottret. I det läget blir jag skyldig att betala polisen nästan 2000kr för att någon gubbe ringt polisen. Förstår du inte hur knasigt det låter? Jag kan säga direkt att det inte stämmer. Lille vän!
Gubben lilla ring till polisen och fråga dom
Och btw, om polisen måste rycka ut för att hämta dig så får du betala om dom inte hämtar dig, dom ryckte ut för att hämta mig men hämtade mig inte, end of story
DRAMA @ whoa. urspårning av tråd som vanligt :D lika roligt å se hur förbannade alla är när dom sitter bakom sina datorskärmar:P
"imagination is the only weapon against reality"
Hahaha! Du har ingen som helst aning om vad du snackar om. Säg inget mer utan lägg upp pappret som styrker din historia istället, eller kanske den här länken som du aldrig fixade. Om det nu skulle finnas en utryckningsavgift för polisen så hade det väl inte drabbat dig. Du hade väl inte falsklarmat eller hur? Nej, det var gubben som ringde polisen. Borde det inte bli han som får betala då? Sen är det ju faktiskt som så inte polisen har sådana avgifter för sitautioner som detta överhuvudtaget.
Jag vill bara se ifall han kan styrka det han säger. Inget personligt emot honom. Det här är enligt mig också ett problem som rör de flesta trådar. Folk snackar en massa skit utan att veta vad dom snackar om. Det förstör trådar och folk får felaktig fakta. Det är det som är problemet. Just idag kände jag för att agera lite istället för att bara reagera.
utryckningsavgiften är bara bull.. dock får man tydligen pynta om man skall åka ambulans :/
http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg
morsan blev sjukt besviken, farsan... har inte riktigt någon men iaf besviken
555 TAR MIG HEM!
hmm smått tjuriga och va messt irriterade bara.. ca 40 000 fick jag.
Not all drugs are good. Some... are great!
ilandcrew P40 är du på riktigt?
esH P19 När Kommer Pappret som du sa att du skulle lägga up????
.::..::..::..::..::..::..::..::..::..::..::..::..: :..::..::.
bara lacka ett tag morsan tog alla flows o gjorde jul kort o skit me dom :D
upp*
.::..::..::..::..::..::..::..::..::..::..::..::..: :..::..::.
HAhaha min kusin fick betala 1000:- för att securitas kom ("utryckning") för misstänkt inbrott på hans lägenhet fast det var bara jag som krossa hans spegel. Sen har jag torskat när jag skulle skissa lite så kom min mamma on och jag bara "ooh" och hon bara "vad håller du på med" så jag fick förklara att det var skolarbete och tur nog gick hon på det!
Medicc&Patten
medic What? Det där med skissningen? Ha-ha-ha. Kom hit pojk så får jag ge dig en örfil.
Not all drugs are good. Some... are great!
haha torskade typ... o polisen typ.. släptte mig typ... haha.. typ..
morsan visste redan om att ja målade hon kanske inte blev så glad när dom ringde från snuten å sa att ja satt där men hon blev minte så sur men farsan flippade totalt men sån tur e jobbar han i usa så han va där då så han hann ju lugna sej innan han kom hem
Ingen mera rosa banner