I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Frankrike, Nice.

Vår Hiphop - Graffiti

   

2007-04-29 16:21

Frankrike, Nice.

Hejsan Whoa. 
För cirka 1.5 månad sedan var jag och en vänn från whoa i Nice som ligger i frankrike. Lite kortfattad om graffitin i Nice, det var ungefär som att besöka Paris fast det var inte lika stort. Sen är större delen av staden "old town." Det vill säga massor med kyrkor och gamla hus. Nästan som gamla stan i stockholm eller innerstaden på gotland. Det ända som skiljer det mott Gamla stan och Innerstaden i Visby är att allt var praktiskt taget nerbombat. Allt från målningar till tups till mängder med taggs.

I gamla stan i Nice hittar du en graffiti butik som heter "Uncle Sam". Kommer inte ihåg adressen till butiken. Men den ligger nära centralstation där alla bussar går ifrån. Väldigt trevlig personal på stället. Men dom var väldigt kassa på engelska som dom flesta fransmännen är.  Jag har bilder på butiken som jag lägger up inom en snar framtid.

Om du är i Nice så råder jag dig att ta tåget till Cannes det är en stad kanske 10 mil ifrån Nice likaså där så är det mycket graffiti och det finns en graff butik där också återkommer med namn när jag kommer på det.

Bilder kommer up inom en snar framtid allt ifrån street, till tunnlar till tåg.