I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Airbrush för bombing..

Vår Hiphop - Graffiti

2007-04-20 18:58

Airbrush för bombing..

Köpte en billig airbrush på biltema för 89 spänn. Till den går det att koppla en drivgasburk.
Med airbrushen medföljer en lång slang som kopplas till drivgasburken.
Så iden är att ta drivgasburken och lägga den i innerfickan, dra slangen från burken till airbrush pennan genom ärmen,hälla i lite ink, grogg tex.
Och vips så har du en "kanna" inte mycket större än en vanlig penna som dessutom innehåller ett svårbuffat ink. På så sätt kan du själv reglera tryck bredd osv på strålen. Och vill man köra nånstans inomhus tex på en buss så blir inte lukten ett problem på samma sätt med kanna.
(har bara testat den här iden lite snabbt hemma och då inte med ordentligt ink, lätt att göra tags och få till rinn och effekter)

Någon som testat? Kan inte tänka mig att jag är ensam om den här iden..

Airbrush pennan med slangar å tillbehör: 89:-

Drivgasburken minns jag inte vad den kostade men inte så fasligt dyrt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-21 01:34
har funderat på liknande grejer fast då med dykartub och flera steg av tryckregulatorer och mer inom en seriösare ram som t.ex motivlack, börjar tröttna på att höra den där jävla kompressorn.. soft ide iaf hoppas det går bra för dig..

2007-04-21 03:15
släng upp bild på den då?

2007-04-21 09:42

låter nice, ska testas

555 TAR MIG HEM!

2007-04-21 13:54

Lite cantroller över det hela, med hemmasnickrad färghållare (för mer färg) och moddad ventil kan det vara kul ett tag iaf.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-21 14:01
folk som faller baklänges enbart tar emot med nacken.

2007-04-21 15:01
vad händer om man kopplar slangen till en vanlig canna?
chicks are for fags

2007-04-21 16:43
Arson, det skulle ju vara ännu praktiskare....

ni vet vad man säger virke kostar pengar det är inte så att det växer på träd.

2007-04-21 17:18
du är inte ensam över den idén! jag lovar

2007-04-21 23:12
Jag minns att jag har sett det någonstans!
Finns slangar man akn koppla på cans och man kan till och med ha olika caps, men var jag sett det minns jag inte =S

2007-04-22 07:06
amfetaminpsykos 

Det är sant en liten större behållare skulle inte skada.
En sak till med drivgasen e att vid för aggressiv användning så blir den jävligt kall och trycket blir ostabilt. därför kanske man ska försöka att hålla kannan så varm som möjligt genom att dra en strumpa på den och ha den i innerfickan på jackan.

arson89

Drivgasburken har en gängad topp, men om du lyckas föra över färg till drivgasburken så skulle du slippa använda färgbehållaren och då skulle airbrush pennan ha storleken av en bläckpenna.
Bra ide som fan.

2007-04-22 12:58
ha ha ni toys asså , my god

2007-04-22 15:25
SAATANA!!!  ta en needle cap så kan du fylla på den med färg så svårt är de väl endå inte!!!!
WastheadZ

2007-04-22 16:00
allright de e inte ens toyigt de e ju fan fett grymt! palla va negativ
Mikael Söderlund Was Here!

2007-04-22 19:44
FAn va coolt!!
dope-3*dope-3*dope-3*dope-3 || Graffiti

2007-04-22 21:28
Färgkopparna går att byta till större.

Men att köra med ute är ingen höjdare. Byt till Skinny/softcap o tryckner halva capen så blir det tunnt det oxå på sprayburken.
Airbrush behöver rengöras ganska ofta. Så det blir ganska bökigt

Där drivgasen går in kan man inte sätta Sprayfärg. då pajjar hella sprutan.

2007-04-23 21:11
akta dig så att inte väktarna tar dig bara för dom kommer garva läppen av sig ha ha ha ha för det gör jag LMAO