I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Virkad graffiti / Knitta ?

Vår Hiphop - Graffiti

2007-03-05 23:00

Virkad graffiti / Knitta ?

Hittade ingen tråd om detta så jag gör en.

Ni har säkert sett pressbyråns reklam, och för er som inte sett den finns den här : Pressbyråns reklam

Så här skriver pressbyrån på sin hemsida:

"Om graffiti är streetart är Knitta Please streetwear. Det handlar nämligen om stickad graffiti. Ett sätt att göra staden lite snyggare, varmare och rätt mycket mjukare."

Är detta ett fenomen som även kommit till sverige? Eller är det bara här där jag bor som det dykt upp virkningar runt träden?

Sen undrar jag om det finns något namn på detta fenomen eller kallas det för "please streetwear"?

"hehe"

2007-03-05 23:06
ja det finns,as populärt i sthlm o ännu störe i usa ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-05 23:50
whattup knitta!
länk
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-06 05:22
fan va fett ! jag måste vara först med att göra en knittawholecar!
tss. ..

2007-03-06 08:47
har de dykt upp runt träden rör det sig om något helt annat! 

fett cleant med sådana initiativ som tjejerna tagit, behöver inte vara skadegörelse/åverkan för att uppskattas, tärtom. Att smycka ut staden på kreativ sätt och samtidigt inom samhällets lagliga ramar är något som vi bör uppmuntra. Såvida allt tyg och snöre inte hamnar på marken utan återvinns ordentligt, vi vill ju inte att måsar ska behöva flyga runt med yllekoftor på sommarn. Men säg mig, hur baffar man detta, kemtvätt?

2007-03-06 09:11
Inget fel på det där alls. Jag tycker det är en cool idé iaf! Lite streetart-feeling

2007-03-06 09:25
calzone

Nån länkade en sida där uppe som hette "knittaplease".
Jag tror det isf bara heter "Streetwear" inte please före..
Men jag tror nog det finns något annat riktigt namn för det..
Vad vore internet utan porr grabbar?

2007-03-06 12:42
Sjukt att sådant accepteras, men inte stickers =S
www.ifuckyourgirlfriendto.org.asm

2007-03-06 13:14
Här finns det mer!
http://ingentv.blogspot.com/search/label/Stickat
Från Malmö!

2007-03-06 13:49
Pajasen

Det kan bero på att stickers kan vara jobbiga att ta bort, går sönder o.s.v. medans man enbart behöver en sax för att snabbt och effektivt ta bort sånt här ifall ens egendom är utsatt.

2007-03-06 16:33
Jag skulle kalla det för helt vanlig street-art.
Chrome @ my sko jao!

2007-03-06 16:52
Amfetaminpsykos
Haha vem bryr sig om skillnaden om hur man "sanerar"/Tar bort det. Själva "konst"formen jag syftar på =P

2007-03-06 17:28
det var ju nått nummer av, varde det kapitel12 eller sen kilroy, iaf en grej var dom jämnförde graff o sy-junta.. ganska kul:)
Ordet klotter får närmast betecknas som ett pejorativ och lämpar sig därför inte i seriösa sammanhang

2007-03-06 17:30
Klassas knitta som klotter då undrar jag?
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."

2007-03-06 18:45
Det där är ju betydligt mysigare än graffiti :)

2007-03-06 19:11
Pajasen

Då blir svaret att det är därför det är "kul"/"gulligt"/"kreativt" och allt annat som skulle kunna stämma in på mindre accepterade konstformer om folk inte hade lärt sig att dessa är "usch"/"fy"/"ajjabajja" från början.

Är det bokstäver med i bilden är det ondskefullt och skapar otrygghet, annars är det fritt fram .)

2007-03-06 19:24
BÖGIGT! WANNABE GRAFFITI-ARTISTS!!!!!!!!!!!!!!!!!

2007-03-06 20:19
lainer P16

snarare du som är...

2007-03-07 00:23
amfetaminpsykos 
Just det jag menade.. Till och med Laglig grafitti klassas som "skadegörelse" Helt sjukt.. Plus att "vanliga svenssons" tror att Grafitti bara är "tags" och "throw ups".