I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ZTV utser svenska mästaren i gatukonst -Blir polisanmälda

Vår Hiphop - Graffiti

2007-02-22 00:02

ZTV utser svenska mästaren i gatukonst -Blir polisanmälda

ZTV har polisanmälts för en tävling om gatukonst på sin hemsida.
Anmälaren anser att ZTV uppmanar till skadegörelse när de vill få unga ska måla graffiti och filma sina verk.
- Vi ber om ursäkt om någon tagit illa upp. Det var en olycklig formulering och den är nu ändrad, säger Caroline Karlsson, kanalens vd.

Källa:
Expressen

Är det fler en jag som tycker det är fel att dom blandar in graffiti i gatukonsten?

2007-02-22 01:08
KEFFT!
DRA ÅT HELVETE! -.-

2007-02-22 04:38
bajZTV!

för ett par år sedan körde de en antiklotterkampanj och nu ska en tillsatt ZTVjury kora årets gatukonstnär på nå keffa kriterier. De är äckligare än gubbar i Rålis som lockar barn med smågodis! Fattas bara att de gör detta i samarbete med Homeboy och Fotolog. 

skit i det där, Akay du får min röst varje år.

2007-02-22 04:59
Det tycker jag inte är mer än riktigt efter deras ruttna "Ban the can"-kampanj. Ett gäng ruttna kappvändare som vägrar hålla sin ståndpunkt efter deras tidigare hets får inget medlidande (även om anmälan inte har någon verkan). Det är ungefär lika hett som om Kjelle H skulle komma ut från kåken och börja kränga JC-graff-tishor.

Fast jag ser fram emot alla inlägg som kommer dyka upp här om hur jävla bra det här är för svensk graffiti och att det kommer leda till att toleransen ökar och lagliga väggar och fan och hans moster och halleluja. Lika bra att ladda upp med huvudvärkstabletter redan nu.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-22 07:16
Godkänns bidrag från vandalsquad alternativt bidrag gjorda i paint??
joråsåatt

2007-02-22 07:42
Spaqen och crew först till kvar med att ladda upp mini blue line kings lr?
Haha skämt o sido.

Tycker att det är en ganska fräsh ide.
Hoppas att några riktigt sjysta målare ställer upp och visar vad de går för så att folk får en bättre syn på graffit.

2007-02-22 10:38
Om det nu är så att man måste tävla så finns det enligt mig så finns det bättre ställen att avgöra sveriges mästare i gatukonst. Men vi tyckte det var en intressant notis och det är kul om det blir lite debatt här. Vore riktigt kul om någon kunde gräva fram deras gamla "ban the can"-kampanjer, jag har googlat en del men hittar inte ens någon text om det.

För er som vill läsa hela Highlights Magazine så finns senaste numret och äldre utgåvor här:
http://www.highlights.nu/index.php?page=34

2007-02-22 12:48
Gatukonst är ju ett begrepp som innefattar måningar gjorda med sprayburk, mallar, stickers, pärlplattor och offentliga installationer osv.

Gatu - på gatan
Konst - något estetiskt någon har skapat
WHADUP

2007-02-22 14:21
Palla marknadsföra graffiti, palla göra graffiti till en reklamvara för att få något att sälja bättre till ungdomar, i detta fall antar jag - tittar siffror.
Not all drugs are good. Some... are great!

2007-02-22 17:13
tycker det är kul att dom gör nånting sånt, annars brukar ju tv gärna smutskasta graffiti.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-22 17:58
Fuck det där...

Dom tjänar pengar på det andra riskerar fängelse för!
DRA ÅT HELVETE! -.-

2007-02-25 13:34
ZTV e ena f-cking grisar...nu försöker dom vara trendiga o snacka om gatukonst! Ere nån som minns deras antiklotterkampanj 1999-2000? "Ban the can" hette den.

Suckers...
More than words...that´s what we do!!

2007-02-25 14:36
WTF!!!! finns ju ffs lagliga väggar som folk målar på kanske filmar därifrån för då har man tid på sig och kan ta de jälvigt lungt o få till någe fett !

2007-02-25 18:52
kan inte alla bara förstå att det hela är ett grepp för att relansera ett sketet varumärke?
..skaru ha en stänkare?

2007-02-25 20:48

Men nu ska vi alla tänka på att ZTV är en nöjes kanal, dom visar det som lockar tittare, tror inte det reflekterar det dom på redaktionen tycker. Tycker det skulle vart skillnad på om det vore 1:an 2:an eller 4:an som visade det, eftersom jag anser att det är med informella och fakta kanaler.

Som i en annan tråd då någon anklagade highlights för att vara kommunister för att dom sålde sådanan tröjor, säljer det så säljs det.

Skulle du sälja sand istället för vatten i en öken?

Dysläktikär

2007-02-25 21:01
"Ban the can" lär ju ha lockat massa tittare..

2007-02-26 22:48

Ok, jag kan inte tänka på allt ;D Dom kanske fick pengar för en sådan kampanj? Sen att många oroliga föräldrar kanske kollade på det kanske var en bonus..

Dysläktikär

2007-02-27 19:57
www.atlasmuren.se
har skrivit lite om det.

2007-03-02 14:35
Stockholms fria har skrivit om det i tidningen som kommer ut imorgon!
"Med poesi besvarar jag ert sladder"

2007-03-02 17:46
just det..  "ban the can", eller hur va d nu??
yoo

2007-03-03 06:38
Eftersom folk över lag är kåta på att synas oavsett premisserna så kommer det garanterat att skickas in saker. Det verkar inte som att folk har problem att skicka in hemvideos där de gör bort sig totalt för att de skall presenteras i TV-rutan tillsammans med deras för/efternamn så då ska det nog inte vara några problem att fläka ur sig på ZTV för lite kOoL fEjM.

2007-03-19 18:45
när visar dem det???
Mikael Söderlund Was Here!

2007-03-19 18:57
Hela tiden vad det verkar...

http://www.ztv.se/#video/6931
..skaru ha en stänkare?

2007-03-19 19:08