svar från kommunen Jag skrev ett långt och seriöst brev till politikerna med förslag om lagliga graffitiväggar. Detta är svaret jag fick:Hej,Tack för ditt mail till borgarrådet Madeleine Sjöstedt. Hon har bett mig besvaradet. Tack för dina intressanta synpunkter och förslag om lagliga graffitiväggar.Visst är det som du säger att olika graffitimålare målar av olika orsaker och påolika sätt. Det är dock inte lagligt att måla på allmän eller andras privataegendom, oavsett skälet, och bör inte heller vara lagligt. Därför tycker vi attdet är viktigt att det saneras så fort som möjligt på alla ställen i staden. Vi tycker inte heller att staden ska hålla med lagliga graffitiväggar, vi trorinte att det leder till att klottret minskar. Det är inte stadens uppgift atthitta legala former för olagliga saker. Vi kommer därför inte att inrätta enlaglig graffitivägg. Med vänlig hälsningAnna Wåglund Söderström
Som Amfetamin saJag ringde upp värdarna för att bostadshus som mina släktingar och bor i och tjatade lite, vips så fick jag en 4 + 10 metersvägg att måla på, bara jag lämnade ut namn och personnummer som en garanti för att det inte skulle förekomma någon annanstans. Fast sen var det någon fjortis som fick för sig att sitta och hinka nödraketer på en innergård och vandalisera allt..Jag fick även sätta upp Plywood skivor uppe på ruddammen i somras och måla på, dom stod några dagar, sen hände ungefär samma som i exempel 1.
finns det inte massa exempel på lagliga väggar som minskat klotter??dessutom, måste anledningen till att ha en laglig vägg vara att klottret ska minska? Det räcker väl med att anledningen är att ge utrymme för utövande av en konstform ??Det ska väl inte politikerna få bestämma vilka konstformer som ska förbjudas?