Mycket spekulationer.
Man har hört skräckhistorier om att folk kan torska på tagen, alltså på alla tags som man skrivit under med? Hur ligger det till egentligen, i detdär klippet där dendär klotter-snuten snackar säger han något om att "vi samlar in alla anmälningar som har gjorts med den signaturen så när vi väl tar gärningsmannen så har vi mycket mer att gå på" osv. Vore ju jävligt segt att torska för x antal tags genom åren?
Förlåt för eventuella missförstånd
Sl har en central databas som samlar all vandalism, så om dom plockar gangastah1 så kan dom söka på gangstah1 i databasen och hitta kanske 39 tags utav honom/henne. Sen om dom kan få dej dömd för dom tagsen vet jag inte.
japp, jag torskad epå det, torskade på tags från ett år och fram till nu typ. Men, åklagaren gjorde en fuling, han frikände mig från typ 2/3 av allting, bara för att det skulle bli lättare att sätta dit mig. Så som jag fattat det så om det är höga skadestånd typ 100 000, så krävs det mera bevis än o torska på typ 30 000. Det är så som jag uppfattat det som, och det är min egna paranoida stats konspirations teori.
Not all drugs are good. Some... are great!
Varför erkände du inte en tag då, och sa att du hade härmat dom andra tagsen?
WHADUP
bullshit asså dt där e bara skitsnack.. erkänn inget så händere inget..
in the streeet they call it MURDAAAA... !
-CRUNK- P1 Håller inte alla gånger... Har du två väktare som sett dig klottra, penna/burk på dig, och färg på fingrarna, och befinner dig på samma plats som tagen när den fortfarande är färsk, då hjälper det inte att neka...
WHADUP
men det är lika bra att neka.
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>
förmildrande omständigheter
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
bullshit asså dt där e bara skitsnack.. erkänn inget så händere inget.. haha om det ädå vore så väl
http://www.gratissms.se/k9w5ad4u71
säg bara att Tagen är ett crew ... Inte: "nån har härmat mig"..det e fett idioti!
Lyssna först, snacka skit sen
eymeye du gör fortfarande livet surt för dom om du håller på o e jobbig vilket gör att dom inte pallar och då ibland läggs allt ner o sånt för dom vet själv att dt e svårt o sätta dit målare.. piz
men zup...ifall man skriver lalala one så kan man ju inte direkt säga att det är ett crew...
jag ska måla hela världen lilla mamma!<br>
Zup P1 varför är det idiotiskt? Dom har ju ändå inte något att gå på!
WHADUP
Emeye P19 man kan ju inte säga att man härmar en tag..
sen så kollar de stilen så stämmer det..dom har ju klotter poliser som är specialliserade på handstilen..
hoppetossa det e bara säga att one är för att förvirra snuten...eller att det är ett crew nu..för man skriver inte one på alla sina tags..(inte ofta)
Lyssna först, snacka skit sen
-CRUNK- P1 Varför göra livet surt för ngn som bara gör det dom blivit anställda för ?
Nu försöker de sig på så roliga saker som handstilsanalys. Folk kan få hem kallelse till förhör p.g.a. att en signatur påträffad innehåller en bokstav som de tycker en person är ensam om att kladda på det sättet .) Det lönar sig att ha en del tagstilar i bakfickan 2007.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jasså jasså, det var något nytt. Men ingen tag är ju 100% lik någon annan. Jag kan med gott samvete säga att jag skulle kunna härma de flesta tags och få det att se ut som om det var skapat av den egentliga writern...
WHADUP
Nu snackar vi inte 100% likt utan småsaker som till exempel en prick i A:na och klotterkommissionen glatt går ut med "fakta" om att du är den enda som gör prickar i A:n utan någon egentlig substans bakom att så är fallet .) Däremot är det ännu inte fastställd till hur domare ställer sig till kk:s expertvittnen eftersom det är rätt uppenbart att folk kopierar sådana små detaljer hejvilt och att de ej kan kopplas till en person. Redan i slutet av 80-talet skulle man ju ha prickar i O:n och allsköns bokstäver (även i serier, t.ex. Calculus Cat) .)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ja men, e det något som VET vad som gäller? Amfetaminpsykos du verkar vara grabben med koll liksom? Samlar dem alltså alla tags i ett register och när dem väl griper någon som dragit det får man stå för alla man någonsin dragit under den signaturen?
Dom hade något att gå på mot mig, dom hade en golfågel som sjöng som satan.
Ok så det var enbart därför du torskade? Alltså att din polare vittnade mot dig, men handlade det om att om inte han skulle golat skulle han blivit fälld för det du gjort?
nej så var det inte, dom hittade bilder på hans dator när vi målade lagligt där han skrivit "yo: till exempel king1" och så frågade dom vem det va o då sa han att det var jag, och att det var jag som klottrat den tagen flertal gånger, och han erkände sina tags och så på anmälningar så var det min tag brevid hans o så, så sa han att vi gjorde dom tillsammans typ.
Kahn Det är väl det de vill i slutändan men jag har inte hört om så många fall där de faktiskt ha lyckats. Men de registrerar mycket riktigt tagsen i ett register för att kunna smälla ihop så bekväma "paketlösningar". Framförallt är KK skvallerkärringar som t.ex. tar saker de läser på internetforum som fakta, t.ex. ifall någon säger "är inte signatur X samma som signatur Y?" så hamnar lätt den informationen i signatur Y:s mapp.
Ni måste förstå att polisens mening är alltid att få dig att erkänna. Erkänner du så behöver dom inte göra någon förundersökning eller utredning och det är bara att dömma dig. Ska dom fälla dig utan att du erkänt så måste allt klaffa i förundersökningarna och utredningarna. Har dom bevis som är "sisådär" och du dessutom nekar blir det svårare att fälla dig. Fömodligen blir du fälld ändå, speciellt om du har målat och åkt fast tidigare, eller om du har kört en tag som dom har koll på. Men förhoppningsvis ger dom dig ett mildare straff då dom egentligen inte är 100% säkra på att det verkligen var du..
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."
om dom har bristade bevis blir dt förmodligen nerlagt och du blir inte fälld..