I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur fixa plast till mallar/stenciler? (GBG/internet)

Vår Hiphop - Graffiti

2007-02-10 15:58

Hur fixa plast till mallar/stenciler? (GBG/internet)

Tja!

Nån som har tips på något bra sätt att få tag i material till spray-mallar/stenciler? skulle behöva genomskinlig plast, tjockare än OH-papper och gärna större format. Måste vara mjuk nog att skära i bara, så inte för hård/tjock.. 
Hör väl kanske mer till street-art, men jag chansar på att det finns någon trevlig människa med kunskap out there!

trevlig helg!

/säl

There's three things that keep me from being a Nazi/
I'm black, a fag, and my dad's Liberace!

2007-02-10 15:59
Är medveten om att man kan baxa plasten från typ REA-skyltar och så, men det skulle vara smidigt med något ställe där det alltid går att få tag i..

2007-02-10 16:05
antingen plast som är framför busstidtabeller eller plast som är i de sk. Metro-brevlådorna .

2007-02-10 16:11
mhmm, men den som skyddar tidtabellerna är väl ganska liten eller? ska checka metro-lådorna.. TACK

2007-02-10 16:22
sånna om sitter framför tidningar som sagt kolla faqen finns nåt som tar upp spraymallar där har jag för  mig
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-02-10 16:22

kaos, allright ska kika.. tack broh!

2007-02-10 17:03
jag har själv gjort mallar med plasten framför busstidtabeller, den dög för mej iaf =P

2007-02-10 17:13
knarcus: då borde det nog funka för en gammal säl också.. men det skulle vara schysst med större bitar bara, har ju STORA planer ;)

2007-02-10 17:55
Du kan riva loss en reklamskylt från spårvagnen och klippa i, eller skriva ut från datorn och sedan laminera. Efter det skär du.
Chrome @ my sko jao!

2007-02-10 18:05
Reklamen i tunnelaban är kanske de bästa.
annars funkar de att laminera in.  
TAPETKLISTER

2007-02-10 18:15
Albihno P1:
joo det funkar, men jag vill helst ha genomskinlig plast.. har kört med papp innan och det duger ju, men man vill ju ha det bästa..hehe

aJM:
Finns tyvärr ingen T-bana i GBG, men tack ändå ;)

2007-02-10 19:26

Alkej Textkartong !!

2007-02-10 19:50
Flyff Varför är det bättre med genomskinlig raktigenom än med papper? :S
Annars så kan du laminera en lamineringsplatsficka bara, utan papper. Då blir det genomskinligt :)
Vet inte hur hårt det blir bara.
Chrome @ my sko jao!

2007-02-10 23:54

Albihno P1: det är mest för att det blir enklare eftersom jag redan har massa färdiga skisser, om plasten är genomskinlig kan man ju lägga skissen under plasten och rita av den direkt..   

enkelbiljett: har du lust att utveckla? cheers!

2007-02-11 04:00
Yes. Gjorde lite stenciler till mitt rum och jag bad min kära fader att köpa något lagom hårt fast ändå fungerar bra att skära i. Han kom hem en dag med två stycket rätt stora bitar Alkej textkartong som han köpte på Clas Ohlson. Pris har jag faktist ingenaning. Mycket bra kartong. (:

2007-02-11 22:15
plockade ner ett stort plastskydd som täckte en affisch utanför en affär idag, lär ju räcka ett tag. Men är det nån som vet fler bra sätt så är det bara att skriva!

p-p-piiz 

enkelbiljett: aijt, tack för infon kompis :)