ok... det ska stå i dombeslutet eller vad fan man nu ska kalla det om dom har rätt att ta ut ränta, i mitt fall där jag dömdes för lite mer än 100 000 så var det ingen som hade rätt att ta in ränta som är ganska skönt. sen så är det ju dom personerna som du har "skadat" som har ansvaret för att ta tag i att driva in skadeståndet, så dom kan ju skicka det till kronofogden som är ganska vanligt, men annars så är det deras ansvar att följa upp, så det kan bli så att du har 20 brev i brev lådan eller inget alls... jag har haft kontakt med två som har hotat att gå till kronofogden om jag inte betalar och det är avklarat, sen är det en "part" som gick till kronofogden direkt och om det nu skulle vara så i ditt fall så hör kronofogden av sig till dig så det kommer inte ligga där utan att du vet om det, för dom måste kolla vad du har för inkomst och se om dom kan kräva pengar. sen om det hamnar på dig eller dina päron, vet jag inte mycket om, men eftersom man är straff myndigt från 15 år ålder så borde det hamna på dig, jag var 17 när jag torskade, men 18 under rättegången och eftersom jag var 17 så när jag torskade så blev det så att jag fick jag ett starff som om jag var 17, så jag tror att skullden kommer att hamna på dig. nu måste jag dra, men om du har några mer frågor så skriv till mig så får jag se om jag kan hjälpa dig... Frid
All love to graffiti, you saved my life!