Ångest av att sluta??
Är det någon annan som upplevt ångest eller andra obehag när ni slutat klottra/måla??
your crew run run run, your crew run run.
Till en början så sved det i fingrarna så fort man satt med en penna i handen. Det kommer alltid att finnas kvar i bakhuvudet. Jag såg min hobby som en dålig vana som jag nu givit upp. Numera målar jag tavlor och andra verk.
k1337oris
Jo, ångest och rastlöshet. Har försökt sluta vid ett tillfälle men bestämde mig då att jag inte ville sluta. Men under den tiden jag försökte va det jobbigt att koppla bort det iaf...
Ännu ett totalt ointressant inlägg i forumet av mig.
Ångest, ja, men inget jag direkt lider av. Därimot känner jag att jag måste göra mer. Jag är inte nöjd med vad jag åstakommit, känns som jag måste göra mer innan jag kan gå vidare. Samtidigt har jag känslan av att jag är för gammal, inspirationen och orken börjar svacka osv. Men så ligger det i bakhuvudet och gnager "Vad har du åstakommit genom graffitin hitills? Vill du inte ha nått att se tillbaka på? Vill du inte ha nått som andra kan se tillbaka på? Avsluta kapitlet snyggt?" Så nu målar jag sällan.. nästan aldrig men ibland händer det när den där känslan av att jag inte gjort tillräckligt blir för stark.
Jag har väldigt svårt att hålla fingrarna i styr. Som sagt det kliar ganska friskt när man inte har kört på ett tag. :)
har mått sämre, varit rastlös o de. sen så fort jag fått ett återfall har jag mått bättre. vi får se. jag tvivlar på att jag "växer" ifrån det. snarare så att konsekvenserna gör att jag väljer att inte göra om det... på ett tag, hehe.
den röda linjen sitter djupt i blodet..
nja ibörjan känndes d bra men nu känns d piss e sugen på å måla hela tiden har varit d ständigt i 3veckor nu men torskar ja igen så e allt kört
Ingen mera rosa banner
jag har blivit helt deprimerad och har världens ångest, går på rehabilitering 6 dagar i veckan, kan inte ha några pennor hemma för då börjar jag kaldda på väggarna omdvetet och i sömnen. kadden har förstört mitt lite totatlt, snälla bullen hjälp mig.. knäck det om ni kan!
Orale!
kladden* har förstört min liv* totalt ni ser inte ens på ett tgb kan jag skriva, är så van med dess burkar o pennor..
Orale!
Heller ha ett liv som är förstört av klottrandet än inget alls
Graffiti är en av dom farligaste droger jag har använt!
hehe, toys
ask Beavis, I get nothing Butt-head
abstinens.
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!
varför VILJA sluta göra sin hobby, det gör man väll när man tröttnat på den. har det med en torsk att göra(eller flera) så får man väll komma på ett sätt att utföra sin konst på annat sätt(lagligt). men att säga att man får ångest när man slutar känns som en dålig ursekt till att jag målar för att mina polare målar o vill ju inte säga att jag tycker det är tåkigt så jag säger att jag fått abstinens när jag laggt av? för skulle du fått jobbigt av att sluta så finns det väll ingen anledning til att sluta? iof vet jag inte din anledning. men man får leva med det man satt sig in i. är man me i leken får man leken tåla.
Tensta Rinkeby stilen!!!
Ja grov ångest, är så jävla oäkta
your bitches ain't nothing compare to meeeee
allt man gör ofta å mycket av äre ju svårt å bara sluta med de man gör !
man fortsätter väl för fasen nuppa om man får ångest av att sluta. behöver man droger för att klara pressen måste man vara någonslags vekling. tss.
Jag hävdar stenhårt att man slutar aldrig att måla. Precis som en alkolist som har varit nykter i 30 år fortfarande är aloklist. En gång graffare, alltid klottrare. Har man väl börjat så sitter man fast. Ännu har jag inte upplevt något som har fått mig att vilja sluta. Däremot så har väl alla mer och midre aktiva perioder. Dessa perioder kan väl ibland vara flera år långa, eller resten av ens liv. Men man slutar aldrig att vara en klottrare. Ett av problem med att sluta måla, eller ta ett uppehåll från det. Är att vart man än vänder så finns det alltid. Efter det att man har börjat måla så tar det inte lång tid innan man ser på sin omgivning på ett helt annat sätt. Man sitter på bussen och utan att tänka på det så sitter man och spannar efter både lämpliga väggar och målningar. Och när man tar ett break så fortsätter man på precis samma sätt, och så fort man ser en grym vägg eller en schsst målning så kommer suget igen. Man slutar aldrig att vara en graffitimålare.
Prorsum! Pro rege et patria!<br>
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graff till jag blir 50 år! Big Up!
Eastcoast 90's
hi im sia and im an addict
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Slutade,,började få svättningar och ångest... började med något som kallas valium nu är allt fuckt up....
läste om att de dömt ett antal klottrare i umeå och den som varit mest aktiv av dem fick ca 18.000 kr i böter och han gick nu på samtals terapi för att lyckas sluta med det och han fick även ett mildare straff på grund av det, Tror jag vet vem det var också och det är en målare som är känd över hela sverige skulle jag tro. Det jag ville komma till var är att såklart får man ångest.
fikkan när läste du om nåt sånt...?
någon ångest känner jag då inte :D
18.000 och känd över hela sverige.. och han går i terapi för att sluta... är man såpass känd att man bor i umeå och alla i sverige känner till en slutar man inte efter en torsk.
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!
fattar vad du menar!.. man har så jävla roligt när man kör därför har man inte lika roligt av andra saker!
on the run
Sluta efter torsk? Är det någon som faktiskt har slutat när dem efter det att dem har torskat? Jag har aldrig hört talas om det. Det vandligaste är väl att dem ligger lågt en stund och kallar sig för något annat. Men, har man fått skyhöga böter och avsmak för hela grejen så kanske det är en ide att sluta. Eller i alla fall, back to basic. Bara sitta hemma och skissa, fast det är ju inte så jävla kul i längden. vad vet jag? försöker att undvika att torska, och har lyckats.
nästan så man tar en burk 5-506 eller nåt ibland å skakar bara för å känna känslan
Ingen mera rosa banner
halluciogen: Det har hänt att jag har vaknat mitt i natten och varit kallsvetig när det har gått ett tag utan att måla... Heroin är barnmat i jämförelse.
sorry blev lite fel 5-56 menade ja eller typ nån hårspray aja ni fattar grejen
Ingen mera rosa banner
Väte P0 förstår va du menar händer kanske inte ricktigt mej men får bilder på nya målningar i huvet såfort ja sluter ögonen på kvällen drömmer om d jämt oxå
Ingen mera rosa banner
Badboy rem.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
sa inte att han har slutat utan att det stod att han försökte sluta genom samtals terapi .. stod i vk i onsdags tro jag.
hallucinogen P60 undrar om aerosolgas är beroende framkallande?...fikkan. vild gissning. han säjer att han ska genom gå terapi och försöka sluta för att få ett mildare straff?
det känns jävligt härligt att leva ett liv där man slipper va nojjig hela tiden , men vist saknar men de roliga me å måla .
Väte P0 ångor från montana färg e iaf helt klart framkallande känner ja bara d minsta antydning till nymålad montanafärg stannar ja å bara luktar
Ingen mera rosa banner
var för ska man sluta med nått man gillar nu då?
Izak gillar smala tjejer, men tackar aldrig nej till en feting..
idioter ni snackar som om graff är nått dålit, hjärntvättade
Izak gillar smala tjejer, men tackar aldrig nej till en feting..
svårt trots höga böter-
Greenline/Uffline