I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

cans i väskan??

Vår Hiphop - Graffiti

2006-08-03 00:39

cans i väskan??

kan poliserna ta folk som har cans i väskan??

2006-08-03 00:40
De föredrar att ta väskan och lämna folket för att slippa en del av pappersarbetet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-03 00:42
okay

2006-08-03 00:47
Förberedelse till sakdegörelse blir det om du knallar ute med burkar..
Brutal fucking murder!

2006-08-03 00:50
Tror man kan få tillbaka dem dock, jag har blivit erbjuden det. Tackar du nej förgås dem.

2006-08-03 01:24
Tar dom dig så är du ju påväg till en laglig vägg :P
Chrome @ my sko jao!

2006-08-03 02:11
Rent tekniskt sett ska liknande beslagtagande/förverkanden inte gå att genomföra enbart p.g.a. innehav av klotterredskap utan det skall röra sig om fler indicier b.la. att mt ska vara i närheten av klottervänligt(?) område (om man läser lagtexten). Det rör sig främst om okynnesbeslag som en slags uttröttningstaktik ifrån katarinapolisens sida. Även ifall det inte finns juridisk grund för ett förverkande så har de burkarna i sitt beslag tills beslut har fattats och ifall mt inte yrkar att få tillbaka burkarna kan de förverkas.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-08-03 02:56
Om man inte har caps till burkarna och inte är känd klottrare är risken stor att du får tillbaks dem om du y rkar på det så att säga det fick jag (hadde burkar när jag satte upp stickers ) ..

2006-08-03 03:32
som jag fattat det så behöver de ha husransakningsårder för att få öppna en försluten ryggsäck med tex dragkedja,, men påse får de kolla i utan..

2006-08-03 10:28
husrannsakningsorder my ass!

Dom får söka igenom vilken väska som helst, när som helst och till vilken anledning som helst (i stort sett).

2006-08-03 10:35
Wildstyle: Dom får söka igenom dig om det finns misstanke om brott. Dom kan också plocka in dig för "störande av den allmäna ordningen." PL13 kallas den paragrafen, och den drar dom till med rätt ofta.
"Graffiti och läktarkultur går hand i hand."

2006-08-03 10:56
Wildstyle: Finns det misstanke om brott så kollar dom väskan, vare sig du vill eller ej.

2006-08-03 11:02
Ja, och om man inte vill att dom ska kolla i den blir man tagen som misstänkt

2006-08-03 12:16
tror at polisen skulle ta väskan om du pallar i tunnlarna..

2006-08-03 12:52
jag och en polare blev visiterade förut..dom kollade igenom hans väska direkt... iofs hade det inte med graff att göra utan med en antifagrej..

2006-08-03 12:54
De gillar att beslagta väskor med rackhål oavsett om du är i butik eller inte (förutsatt att du av någon anledning utsätts för en kontroll i annat ärende).

2006-08-03 13:01
snuteb öppnade inte min väska.. dom kände igenom den och sa " haha du har ett gangska litet hål här hörruduru" och sen börja han skricka åt raggarna som stanna o fråga massa saker.. rätt rolig snut som skrek jävla mongon o raggarsvin till raggarna.
så dom tog inte min väska me rackinghål igelfall.
Not all drugs are good. Some... are great!

2006-08-03 13:05
Jag hade vart o köpt cans .. så satt vi o rökte .. så kom två fyllon o fråga efter cigg .. så kom snuten dom såg att dom hade vart där , och fråga om dom hade köpt ut öl till oss , va sa : nej ... så fråga dom va vi hade i kassarna jag sa cans , och att vi skulle måla lagligt och att dom kunde skjutsa oss till lagliga planket ..men så hade självklart min polare två öl i kassen .. så dom tog cansen .. de va typ för 2 månader sen kanske vet ej riktigt ..de dåliga va att jag sa att dom kunde skjutsa oss men dom tog cansen endå .. så jävla trist ..
soundcloud.com/jerrones
Graffare

2006-08-03 13:23
sätt ett hänglås på ryggsäcken..då måste dom ha husransakningsskit för att få öppna den
They called me Mr. Glass

2006-08-03 13:25
klart dom kan,
fan snuten följer inga lagar
Dirty 3rd...

2006-08-03 13:30
de e ba springa om dom ska kolla väskan ..
Varför är alla på Whoa så oseriösa?

2006-08-03 13:40
Yoke_Onrush

De bör hålla sig inom tjänstens regelverk, dock finns det rötägg inom varje kår. Dessutom är en anledning till felaktiga visitationer m.m. bristande juridiska kunskaper hos "gatupoliserna", de borde göra en "uppkörning" för den juridiska biten i arbetet åtminstone en gång om året för att inte råka glömma bort korrekt förfarande. De trodde t.ex. vid ett tillfälle att jag skulle vara tvungen att sprätta bort ett falckmärke från en ryggsäck för att det drev med de goda gossarna och att man inte fick inneha logotypmärkta varor ifall man inte jobbade för företaget i fråga men förstod inom kort orimligheten i det hela (vore kört för märkeskläder annars).

2006-08-03 14:06
Wildstyle: Vad är det med den dryga attityden?
Om polisen anser att du är misstänkt för ett brott så kollar dom din väska, även om du säger att dom inte får. Det är inte DU som avgör om du är misstänkt eller ej mannen.

2006-08-03 14:57
okay

2006-08-03 15:15
wildstyle vann battlen. punkt!

2006-08-03 15:30
Dom kan ta burkarna, ta dig för förberedelse till brott.

Speciellt om du har 12 burkar liggandes skramlande i väskan, lite svårt att förklara bort att dom e till för att måla cyckeln med :D