I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lite funderingar kring stockholms graffiti scen

Vår Hiphop - Graffiti

   

2006-07-29 22:39

lite funderingar kring stockholms graffiti scen

satt och funderade lite nyss och tänkte att jag skulle dela med mig lite av mina tankar. stockholms graffiti scen har på dom senaste åren blivit allt svårare och färre och färre målar.

jag såg på nyheterna hur reklambranchen resonerar kring den nya tidens televisoin. att om man köper upp sig på en smart liten apparat kan hoppa över all reklam. jag kunde inte undgå att dra paraleller till nolltoleransen och den snabba saneringen. men reklam snubben som dom intervjuade menade att detta var ett utmärkt tillfälle för att vara nyskapande och nytänkande och att detta skulle bli en ny tid då folk kunde visa vad dom värkligen går för.

exakt det samma tillfället äger ju nu rum i stockholms graffiti scen. dom senaset 10 åren har det varit i princip samma sak och det mästa har gjorts. därför är det nu dags för att vara nyskapande. nya spots, nya tekniker för att ta utrymme.

nu som allrig förr har folk möjligheten att sticka ut och profilera sig. ta över och visa vad dom går för. jag tror inte alls att graffitin går mot ett bittert slut, tvärt om, graffitin kommer gå in i en ny tid med nya möjligheter.

så varför då inte ta dessa möjligheter. jag e säker på att graffscenen inom dom 5 kommande åren kommer bli jävligt intressant.

dessa var mina funderingar.
ut o va kreativa!

www.enigmatic.se