I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dippy Västerås

Vår Hiphop - Graffiti

2006-06-24 12:24

Dippy Västerås

tänkte bara höra om det är allas åsikt eller bara min egen att dom mera etablerade målarna tror att dom äger stället och bokar väggar hit och dit.

Det är ett fame no matter what liksom det e juh bara o köra över grejjerna som setat länge ingen kan argumentera för att grejjer som setat ett bra tag inte ska få målas över

sen kan jag förstå att folk inte vill köra över venus som är där nu förståeligt eftersom han e den bästa som målat där nere.

skulle nån köra över mig skiter jag i det tycker alla borde göra det samma ingen har ensamrätt till väggarna även om det verkar så nu

piece of my mind

Graffare

2006-06-24 13:15
kör på andra sidan då?

2006-06-25 12:00
word lasher, men det är bara vissa som står för hela den kheffa attityden

2006-06-25 12:06
störst går först... så är det
K-line UsassinS

2006-06-25 14:42
Håller med dig Headshot. Å ena sidan spelar det väl inte nån roll om man heter Pasha, Venus, ASK Crew eller va fan som helst, alla tar ju kort direkt i varje fall. Graff är ju nåt för stunden så det är väl bara att köra över skiten. Dessutom kan inte någon av de ovanstående säga att det är deras ställe eller så, den tillhör ju faktiskt Dippy One från Viksäng och ingen annan.
Har dock förståelse om man blir förbannad om nån bara taggar över en piece eller gör en lam silver över en färgare som kan ha tagit timmar att göra.
Kanske bäst för nybörjarna att köra andra sidan först?

2006-06-25 19:47
varför måste ni köra på insidan för? varför inte bara vara nöjda att ni kan få en utsida som ni får göra exakt vad ni vill med, känns som att de finns vissa som har mer o säga till om en andra så varför ens tjaffsa om saken. om nu alla skulle va bättre en va dom nu e så skulle ni nog få den respekten ni söker här, men tyvär ser ju de mesta ut som crap så de klart att folk lackar över de.
Relalalaxa.

2006-06-26 10:59
irrbloss

haha word :)
Fuck that bitch suck that

2006-06-26 12:41
varan: du hade ju ditt eget lilla fame nåstans.varför håller du igång debatten dippys fall?håll dig borta om det nu är så jobbigt?

eller?
You need people like me..So you can point your fucking finger and say....Thats the bad guy!So say goodnight to the bad guy!!!!
-Tony Montana, Scarface

2006-06-26 17:05
Om det är slöseri på burkar så måste ditt intresse vara ett slöseri på kraft att bry dig om Dippys Place?
Och att isåfall dra ut till nowhere (skjutbanan) måste väll vara det ultimata?

sieeet...
You need people like me..So you can point your fucking finger and say....Thats the bad guy!So say goodnight to the bad guy!!!!
-Tony Montana, Scarface

2006-06-26 22:14
Jag skulle bli sne om det satt Kromblaffa över min som någon gjort på 10min.
men det är vad jag tycker.

och Toysen som gnäller att alla väggar är bokade, Ni har hela utsidan, Lika stor yta som på Insidan, 50/50..

2006-06-26 22:22
Ska ni köra nått skit bara kör i en gångtunnel. Ska ni lägga ner tid komm till dippy. Öva på utsidan så folk inte blir griniga. komm till insidan när ni kan hantera burken o kör nått grymt.

2006-06-26 22:59
Håller med Lunatics!!!!
Visa lite skills sen är nog alla välkomna..

2006-06-26 23:42
får väl va samma regel där som på alla andra ställen, kör på om du kör nåt bättre än dte du kör över, annars får du låta bli
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-27 12:11
Den alsmäktige domaren(Allmänt duktig målare) är den som säger till den person som ansetts som toy innan att:
-fan du börjar bli bra...rolla upp här!
DÅ kan du börja köra på insidan!

Och ta reda på hur allt funkar innan man börjar tjaffsa!Snacka med de gamla målarna och fråga hur fan det igentligen funkar!
Det finns lite små så kallade "Regler" inom fames, och har nog alltid funnits. Men så finns de som totalt skiter i det, men o andra sidan får de smaka på det senare....

Easy as hell!
-Tony Montana, Scarface

2006-06-27 21:34
Ska jag köra över någon snyggare målning där nere så kollar jag med han först. Så det är lungt. Han kanske jättegärna vill ha kvar den o vart skitnöjd. a, då letar jag nytt ställe där o köra på.

Har det vart någon Krom grej eller nått snabbare värk och inte fått tag på han som målatt har jag tagit kort på det inann jag rollar om dom inte skulle hunitt få kort på grejjerna.

Jag va skälv den där Toyen när Dippy höll till där nere. hadde ingenstans att köra på. Så jag fick nöja mig med att ta kort på målningarna och titta på när dom målade. och jag gnällde inte för de..

2006-06-27 21:38
Lunatics har sagt det!!!!!!!!!!

Nu kan ni ta bort tråden!

Nuff said!
-Tony Montana, Scarface

2006-06-27 21:41

2006-06-27 23:42
finns det brudar i dippy för dippy kanske är som i doppa och då tänker jag bara på porrfilmer så om det finns det langar dom till alla som målar lagligt och utan pengar azzo ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-06-28 09:52
men orka bry sig, graff är inte något långvarigt. kör på bara! alla snackar bara en massa
yoo

2006-06-28 10:12
kan man ta pendeln till västerås?
Necro - I Need Drugs - BÄSTA LÅTEN ASSÅ ALLA LADDA NER DEN! (eller adda mej på msn och få den!)

2006-06-28 11:04
det lasher säger verkar stämma till mångt och mycket, kan hålla med delar om det lunatics säger

ok självklart går man inte o kör över typ Venus eller Del men annars är det inte så mycket kvalitee i grejjerna på insidan vem som h elst av dem som kör där kan köra vilkensomhelst piece av de övriga målarna

ser inte direkt nån teknik som inte alla dom som kör på insidan kan klara av.

gå o fjäska för nån bättre om man e toy o börja hänga med den personen för att få köra insidan verkar vara lite väl gay låter som en EXTREME TOY VARNING på det

tycker inget ska få va kvar mer än en vecka om nån vill köra över det förruom om nån har lämmnat den halvfärdig osv. är väldigt få målare som gör det dock

som lunatics sa med kort är väl ändå en ganska bra lösning på problemet? fota piecen du kör över då kan snubben som gjort den inte börja bitcha om den för du har kort åt han om det är nått.

2006-06-28 19:13
asså varför tjaffsa om saken? folk har blivit krävda på burkar o jagade runt halva stan för att dom har mage nog att gå över nå som någon har stått me i dagar..så va nöjda med utsidan nu.
Relalalaxa.

2006-07-06 17:14
Gå över mina målningar! jag har kort på dom och jag är ingen kung! Kör så det ryker! Jag tänker inte fråga nån om jag får gå över deras målning. Se till att ta kort på era målningar. Hoppas ingen tror att deras målning kan vara kvar där för alltid. Det finns ingen graffiti målare som äger väggarna nere i "dippy". Visa kvitto så håller jag mig borta från din egendom. YO!
hmmm.

2006-07-06 17:46
venusone P1 så sagt som det är sant :)

dom flesta i västerås vet vart och vad "bergen" är, dit kan man gå o köra över första bästa egentligen, sen tar man kort knallar hem o sen dagen efter är din piece överkörd men det är skitsamma.. så skulle du va i dippy, inge massa gnäll o skit, burkarna hinner fan bli gamla o obrukbara eftesom att man får inte köra här o inte där :p
Behöver en vit helg för munchisarna har gjort mig till Bizarre i D12!

2006-07-06 18:13
Precis som Varan sa ibland finns det inte tid att köra tunnlar och sånt. då är det lagligt som gäller om man ahr lite tid över. that´s it elelr så kan man ju abra gå utan för dörren like varan :)

2006-07-08 18:29
För det första finns det ingen i dippy som är kung.
För det andra skulle jag bara köra för att få kort skulle jag ta ett plank, Där jag kan ta ner det när jag va klar.

Förstår om små kiddsen vill måla på insidan men inte kan, för större målare kör där. Skulle dom större kört på utsidan skulle dom vilja ha den plattsen.
Skulle det inte va så många snygga målningar i dippy skulle det förmodligen inte få målas alls där nere. Men pga att ingen i områdett har klagatt på målandet där nere så har dom låtit folk måla där nere.
Dippy körde på utsidan och han är den ända som fått lov att måla där nere av dom som äger väggarna.

Komm ner en boende i området som sa att dom däromkring ville ha kvar väggarna för att det va så fint. Att vi skulle kolla med komunen om det gick att dom flytade väggarna närmare vattnet så det blir som vindskydd. Dom tyckte att graffitin va en del av lillåudden.

Men med allt tjafs om väggarna där nere så är det lika bra att dom river skiten.

2006-07-10 01:38
låt dippy vara.

2007-02-03 13:02

Rulla bara över nån ananns målning om du själv gör bättre.
Annars kan du ni dra åt helvet

2007-02-06 10:39
jag tycker att innersidan av dippy har blivit någon slags fame för endast TROcrew. Jag har personligen ingenting emot TRO men jag tycker bara att det verkar som att det endast är dom som får måla där inne. Visst jag kan måla på utsidan men de e inte det! Jag har målat insidan 2 gånger och jämfört med utsidan så tycker jag att det var "mer känsla" eller vad man nu ska säga att måla på insidan. Det är både roligare plus att man, iallafall jag, tänker efter mer och lägger ner mer tid på piecen. När man målar utsidan vet man att nån liten skitungen kommer att gå dit med flowpenna och skriva KUK eller nåt på den. Asså de e klart man har bild på piecen men ändå...

Det borde vara öppet för alla att måla både insidan och utsidan. Venusone tyckte jag sa något bra:

"Gå över mina målningar! jag har kort på dom och jag är ingen kung! Kör så det ryker! Jag tänker inte fråga nån om jag får gå över deras målning. Se till att ta kort på era målningar. Hoppas ingen tror att deras målning kan vara kvar där för alltid. Det finns ingen graffiti målare som äger väggarna nere i "dippy". Visa kvitto så håller jag mig borta från din egendom. YO! "

PZ
Fyyfan, vilket jääävla mörker..!

2007-02-06 11:02
og-186 

Ett Fame i Västerås.
Why?!

2007-02-06 11:33
Ni gnäller på att graffitikulturen dör ut, varför gnäller ni då när någon gör ett försök till att hålla den vid liv?

Som tidigare sagt, folk tar ändå kort på än gång.
Spela roll om någon kör över, va glada över att dom gör ett försök iaf :)

2007-02-06 11:45
Ett fame är till för att få ett kort !! bara bränna över vad fan som helst med vad som helst
It´s BIG it´s BLACK it´s JACK´S

2007-02-06 11:52
Exakt, så länge man har foto så är det lugnt, vafan det tillhör. sanering i tunnlar? ingen som gnäller över det, för det är så det är.
Why?!

2007-02-06 12:28

För mig är Puppet Kungen i Västerås.

Om det finns någon som kan bränna honom så är det coolt.
Annars så tycket jag att man ska låta målningarna sitta kvar så länge det går.

I stockholm fanns det en vägg i Spånga.
Där har Bates, Swet och många andra grymma målare varit och
gjort feta pieces. Finns de kvar? Nej! De finns inte kvar.

Oldschool har det svårt att få respect bland den nya generationen. Jag antar att det är med tiden som  endel inser
hur grymma målningarna faktiskt var när de gjordes.

2007-02-06 13:48
Givetvis bränner man inte klassiska målningar som suttit sen början av 90-talet men på fames där det målas hela tiden är de bara att bränna
It´s BIG it´s BLACK it´s JACK´S

2007-02-06 15:32
utsidan är en vägg där "sämre" målare ska måla tydligen... den är som insidan förutom att det blåser på utsidan..;P hehe
Fyyfan, vilket jääävla mörker..!

2007-02-06 15:42
men måla vart du vill. bara du inte målar över nått som inte e klart. och alla toys som bara går och drar tags över allt och alla fan visa lite respect men så länge du gör bättre är d väll bara å måla på. 
 "asså när vi bajsade var vi kungar"

2007-02-06 23:29
Mista_M_ P17>> Jag skriver inte TRO?? Inte Venus heller eller CFL.. vad är det 2st eller nått som målar där som är med i TRO.

razaone  Ett fame är till för att få ett kort !! bara bränna över vad fan som helst med vad som helst
>> Trodde FAME va till för att visa skills på.

2007-02-06 23:44
utsidan är ju shysstare, där ser folk de bättre...
"Real bad boys move in silence"

2007-02-06 23:49
Mista_M_ P17>> jävla gnäll om insidan. oo det blåser på utsidan rädd för att blåsa bort eller. va fan...
Bruka måla på utsidan förut nu har det blivit mer insidan.. problem med det eller.

2007-02-06 23:49
utsidan är mycket sämre.! dåligare känsla och massa träd och gräs o skit!  

Insidan är mycket fräshare vägg också!! på vissa ställen på utsidan har väggen "flagnat" och de gör de svårt o måla på plus att de blåser skit mycket på utsidan!
GO INSIDE

2007-02-06 23:53
w0LF >> Kanske för att vi skrapar bort färg som flagnar på insidan. kanske ser skystare ut då.

2007-02-06 23:54
Flagnar gör det hela tiden när det blir fukt bakom.

2007-02-07 00:00
2översta från insida, dom nedre2 är från utsidan.
så sluta gnälla om att det är dåligt på utsidan

2007-02-07 11:44
om utsidan e sa nice varfor kor inte alla stora dar da?. simpel fraga simpelt svar jo for att utsidan suger blaser har diverse gras trad o shit i vagen.

e lojligt att pasta att insidan inte ar battre dar du har asfalterad rak asfalt att sta pa och en vagg som dessutom ar mycket hogre pga att pa utsidan sa har de som sagt trad o grus o sant.

bara lojlig "spela hard graffar attityd" att saga att folk inte far kora varsomhelst

daremot halelr jag med om att folk inte borde kora over natt som inte ar fardigt for det e bara svinigt. samma med spittning det ar BARA toys som spittar och behover du spitta sa kanske du ska fundera om du verkligen ska mala for det om nagot ar omoget beteende.

2007-02-07 12:34
headshot >> Va fan snackar du om. jag har gjort lika många på utsidan som insidan.. Men det är smidigare när vi har bilar o vara på insidan.
2003 körde många på utsidan. Men du värkar rätt ny där så du kanske inte viste det.
 o massa träd.. finns väll bara ett? där man brukar måla på utsidan.

Funka det för Dippy o köra på utsidan funkar det för alla..  Ni vill bara ha det ni inte har.

2007-02-07 12:38
headshot >> ska jag servera burkarna på ett fat åt dig åckså eller.

du är som en feminist bara gnäller inget duger.

2007-02-07 12:40
Ni som gnäller o klagar kan ju skippa det o sitta o skissa istället. Min Lillebror på 10år tar er säkert i Graffiti

2007-02-07 13:50
Jag har bara kört utsidan, men inte fan klagar jag:D så länge jag får köra så är det lugnt, varför resonerar inte alla så för?
Why?!

2007-02-07 14:06

Men skitsamma liksom, kör på vem bryr sig.

2007-02-07 17:25
Ja blir lite förbannad för att dom gnäller. Jag skiter vilken sida man målar på. Det är bara grejen att dom bara ska klaga. vafan.. kom ner o kör på insidan så får ni se att ni överlever. Visa lite respekt där så visar andra det mot er oxå..
Det är vad jag tycker iallfall.
Va förbi idag o kolla.. IAK,OAM, CFL bla hadde målat på utsidan och dom är bra.